Muqe
New member
2023 de doğrulandı lüks bir yıl, zaten ışıltılı bir 2022’den daha iyi, bu da iki yıllık salgının ardından alışverişin intikamını alıyor. Ve 2024 yılı da büyümenin damgasını vuracağını vaat ediyor; her ne kadar önümüzdeki yıl bir dizi marka ve grup öne çıkacak olsa da, bunların en güçlüsü, yükseliş anını yakalayamamış markaların zararına daha da fazla pay kazanacak. pazar.
Üstteki değişiklikler
Aslında son 12 ayda sektördeki en önemli gruplardan bazılarının üst yönetiminin değişmesi, Pietro Beccari’nin Vuitton’un ve Delphine Arnault’nun Dior’un başına geçmesiyle şaşırtıcı değil. Prada’dan Andrea Guerra, Patrizio ve Lorenzo Bertelli arasındaki tanık geçişini ve Saint Laurent delegasyonlarını Kering grubunun delegasyonlarına ekleyen Francesca Bellettini’nin yükselişini aktarıyor. Yönetimdeki değişime sıklıkla yaratıcılıktaki değişim eşlik ediyordu. 2024 yılında Matteo Tamburini imzalı Tod’s koleksiyonlarının lansmanı ve Gucci’nin Massimo De Sarno’nun yeni ilkbahar yaz mağazalarında devam edecek. Alessandro Michele’nin de podyumlara dönmesi bekleniyor ve söylentilere göre 2022’de LVMH ile sözleşme imzalaması gerekiyor.
Brunello Cucinelli, 2023 gelirlerinin %23 artacağını tahmin ediyor
kaydeden Sara Bennewitz
13 Aralık 2023
Altagamma başkanı ve Cantine Ferrari başkanı ve CEO’su Matteo Lunelli, “Enflasyon, yüksek faiz oranları ve belirsiz jeopolitik durumla karakterize edilen son derece karmaşık bir bağlamda” gözlemini yapıyor. üst düzey segment 2023’te pozitif büyüme oranlarını korudu ve bu da küresel lüks mal pazarını 2019 seviyelerinin %20 üzerinde, 1.500 milyar avroluk bir toplam değere getirdi. Pandemi sonrası dönemde en büyük dinamizmin unsuru olan üst düzey tüketim ve deneyimsel lüksün yönlendirdiği bir pazar.”
Amerika’ya bakıyoruz
Dahası, eğer Çin geçmişe göre daha az da olsa yükseliş gösterdiyse, yavaşlama işaretleri veren de Amerika olacaktır; bu dinamiğin 2024’te iyileşmesi bekleniyor. Bu tesadüf değil. ABD’deki en popüler İtalyan markaları şimdiden gelecek yıl için de çift haneli büyümenin sinyallerini verdi. Bu, cironun %23 artarak 1,1 milyara çıkmasını beklediği 2023 tahminlerini üç kez yukarı doğru revize ettikten sonra, ’24-’25 mali yılında da büyümenin %10 olacağını tahmin eden Brunello Cucinelli’nin durumudur. . Ayrıca Tom Ford Fashion sayesinde önümüzdeki birkaç yıl için düzeltilmiş faaliyet kârı açısından ortalama %10 ve %20 ciro artışı bekleyen Zegna var. Büyümeyi desteklemek için Zegna, özellikle Thom Browne ve Ford için önemli bir yeni açılış planı planlıyor ve doğrudan yönetilen mağazaların sayısını bugün 384 adede (251’i yalnızca Zegna) ulaşan 500’e çıkarmayı planlıyor. .
[IMG alt="
<br><p>Üçüncü çeyrek gelirleri</p>
<br><p>“/></noscript></p>
<br><p> </source></source></source></picture><figcaption>
<br><p>Üçüncü çeyrek gelirleri</p><br>
</figcaption></figure>
<br><p><!-- FINE FOTO --></p>
<br><p>Bernstein’ın lüks gurusu Luca Solca şunu tahmin ediyor: <strong>2024 yılında sektör 2023 yılına göre ortalama yüzde 7 büyüyecek.</strong> Bu yıl Tapestry’ye Capri Holding’in (Versace, Michael Kors ve Jimmy Choo) 8,5 milyar dolarlık satın alma teklifinde yardımcı olan Bank of America Merrill Lynch, 2023’ün ortalama %11 gelir artışıyla biteceğini tahmin ediyor. %, <strong>ancak Ocak ve Mart ayları arasında yavaş bir başlangıç beklediği 2024 yılı için herhangi bir öngörüde bulunmuyor.</strong> Lunelli, “2024 yılı için öngörüde bulunmanın özellikle zor olduğunu belirterek, sektörün orta ve uzun vadede %5-7 oranında pozitif bir trende sahip olmasını beklediğimizi belirtiyor. Bu trend, küresel tüketici sayısındaki artışla da destekleniyor. Bugün 400 milyon olan bu sayı 2030’da 500 milyona çıkacak, <strong>Özellikle Y ve Z kuşaklarından gelenlerin harcamalara katkılarıyla.”</strong> </p><br>
<h2>Yeni işe alınanların rolü</h2>
<br><p>Bugünden itibaren yeni nesiller birçok markanın başarısına hükmetti: Bu Moncler ve Miu Miu’nun yeniden doğuşu için geçerli (2023’ün ilk dokuz ayında +%94), ama aynı zamanda <strong>2024 yılında İtalyan Borsası’nın en büyük halka arzlarından biri olmayı vaat eden Golden Goose,</strong> kapitalizasyon açısından 3 milyara varan değerlemelerle. Öte yandan zamanın yeni ruhunu henüz tam olarak yakalayamamış ve geçiş sürecini yaşayan markalar da sıkıntı yaşıyor. Birincisi, 2023 yılını düşüşle kapatacak birkaç lüks markadan biri olan ve henüz pandemi öncesi ciro seviyelerine dönmeyen Ferragamo; diğeri ise Florentine markası gibi hem CEO’sunu hem de kreatif direktörünü değiştiren ancak hâlâ geçiş aşamasında olan Burberry. İkincisi, Ferragamo’nun aksine büyüyor ancak kendi tahminlerinden daha az ve 2023’te “kar alarmı” başlatan az sayıdaki şirket arasında yer alıyor. </p><br>
<figure class="]https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2023/12/21/174958535-cd57c806-d4f2-4fc7-b0b0-4bd95c07545f.jpg[/IMG]
<img decoding="async" src="https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2023/12/21/175000338-79ce21f1-1a3b-4b72-8f97-f0a0a047701d.jpg" alt="
Bofa’nın ciro tahminleri
“/>
Bofa’nın ciro tahminleri
Bununla birlikte, Hermès gibi bazı tarihi markaların ve LVMH gökkubbesindeki bazı yıldızların cazibesi azalmadı; LVMH, 2023’te Loro Piana gibi Vuitton ve Dior’un daha küçük markaları için de mükemmel sonuçlar kaydetti. Ayrıca, bu yılın konsolide trendi büyük markaların trendi. Prada’dan Zegna’ya, Chanel’den Vuitton’a kadar, üretim kalitesini pekiştirmek ve güçlendirmek için tedarik zincirinin yukarısındaki laboratuvarlara da yatırım yapmak. Lunelli, “İtalya, ülke ekonomisi için lokomotif olabilecek bir endüstride dünya lideridir” diye bitiriyor. İtalya’da yapıldı küçük ve çok küçük kuruluşlardan oluşan tedarik zincirlerinin tepesinde yer alıyorlar ve bölgeleri ve sektörleri kendileriyle birlikte sürükleme, tüm ekosistemleri geliştirme, beceri, istihdam ve zenginlik yaratma kapasitesine sahipler. Bu nedenle inovasyona, eğitime ve sürdürülebilirliğe yatırım yapmak, Devletin de desteğini almak gerekiyor.”
Üstteki değişiklikler
Aslında son 12 ayda sektördeki en önemli gruplardan bazılarının üst yönetiminin değişmesi, Pietro Beccari’nin Vuitton’un ve Delphine Arnault’nun Dior’un başına geçmesiyle şaşırtıcı değil. Prada’dan Andrea Guerra, Patrizio ve Lorenzo Bertelli arasındaki tanık geçişini ve Saint Laurent delegasyonlarını Kering grubunun delegasyonlarına ekleyen Francesca Bellettini’nin yükselişini aktarıyor. Yönetimdeki değişime sıklıkla yaratıcılıktaki değişim eşlik ediyordu. 2024 yılında Matteo Tamburini imzalı Tod’s koleksiyonlarının lansmanı ve Gucci’nin Massimo De Sarno’nun yeni ilkbahar yaz mağazalarında devam edecek. Alessandro Michele’nin de podyumlara dönmesi bekleniyor ve söylentilere göre 2022’de LVMH ile sözleşme imzalaması gerekiyor.
Brunello Cucinelli, 2023 gelirlerinin %23 artacağını tahmin ediyor
kaydeden Sara Bennewitz
13 Aralık 2023
Altagamma başkanı ve Cantine Ferrari başkanı ve CEO’su Matteo Lunelli, “Enflasyon, yüksek faiz oranları ve belirsiz jeopolitik durumla karakterize edilen son derece karmaşık bir bağlamda” gözlemini yapıyor. üst düzey segment 2023’te pozitif büyüme oranlarını korudu ve bu da küresel lüks mal pazarını 2019 seviyelerinin %20 üzerinde, 1.500 milyar avroluk bir toplam değere getirdi. Pandemi sonrası dönemde en büyük dinamizmin unsuru olan üst düzey tüketim ve deneyimsel lüksün yönlendirdiği bir pazar.”
Amerika’ya bakıyoruz
Dahası, eğer Çin geçmişe göre daha az da olsa yükseliş gösterdiyse, yavaşlama işaretleri veren de Amerika olacaktır; bu dinamiğin 2024’te iyileşmesi bekleniyor. Bu tesadüf değil. ABD’deki en popüler İtalyan markaları şimdiden gelecek yıl için de çift haneli büyümenin sinyallerini verdi. Bu, cironun %23 artarak 1,1 milyara çıkmasını beklediği 2023 tahminlerini üç kez yukarı doğru revize ettikten sonra, ’24-’25 mali yılında da büyümenin %10 olacağını tahmin eden Brunello Cucinelli’nin durumudur. . Ayrıca Tom Ford Fashion sayesinde önümüzdeki birkaç yıl için düzeltilmiş faaliyet kârı açısından ortalama %10 ve %20 ciro artışı bekleyen Zegna var. Büyümeyi desteklemek için Zegna, özellikle Thom Browne ve Ford için önemli bir yeni açılış planı planlıyor ve doğrudan yönetilen mağazaların sayısını bugün 384 adede (251’i yalnızca Zegna) ulaşan 500’e çıkarmayı planlıyor. .
[IMG alt="
<br><p>Üçüncü çeyrek gelirleri</p>
<br><p>“/></noscript></p>
<br><p> </source></source></source></picture><figcaption>
<br><p>Üçüncü çeyrek gelirleri</p><br>
</figcaption></figure>
<br><p><!-- FINE FOTO --></p>
<br><p>Bernstein’ın lüks gurusu Luca Solca şunu tahmin ediyor: <strong>2024 yılında sektör 2023 yılına göre ortalama yüzde 7 büyüyecek.</strong> Bu yıl Tapestry’ye Capri Holding’in (Versace, Michael Kors ve Jimmy Choo) 8,5 milyar dolarlık satın alma teklifinde yardımcı olan Bank of America Merrill Lynch, 2023’ün ortalama %11 gelir artışıyla biteceğini tahmin ediyor. %, <strong>ancak Ocak ve Mart ayları arasında yavaş bir başlangıç beklediği 2024 yılı için herhangi bir öngörüde bulunmuyor.</strong> Lunelli, “2024 yılı için öngörüde bulunmanın özellikle zor olduğunu belirterek, sektörün orta ve uzun vadede %5-7 oranında pozitif bir trende sahip olmasını beklediğimizi belirtiyor. Bu trend, küresel tüketici sayısındaki artışla da destekleniyor. Bugün 400 milyon olan bu sayı 2030’da 500 milyona çıkacak, <strong>Özellikle Y ve Z kuşaklarından gelenlerin harcamalara katkılarıyla.”</strong> </p><br>
<h2>Yeni işe alınanların rolü</h2>
<br><p>Bugünden itibaren yeni nesiller birçok markanın başarısına hükmetti: Bu Moncler ve Miu Miu’nun yeniden doğuşu için geçerli (2023’ün ilk dokuz ayında +%94), ama aynı zamanda <strong>2024 yılında İtalyan Borsası’nın en büyük halka arzlarından biri olmayı vaat eden Golden Goose,</strong> kapitalizasyon açısından 3 milyara varan değerlemelerle. Öte yandan zamanın yeni ruhunu henüz tam olarak yakalayamamış ve geçiş sürecini yaşayan markalar da sıkıntı yaşıyor. Birincisi, 2023 yılını düşüşle kapatacak birkaç lüks markadan biri olan ve henüz pandemi öncesi ciro seviyelerine dönmeyen Ferragamo; diğeri ise Florentine markası gibi hem CEO’sunu hem de kreatif direktörünü değiştiren ancak hâlâ geçiş aşamasında olan Burberry. İkincisi, Ferragamo’nun aksine büyüyor ancak kendi tahminlerinden daha az ve 2023’te “kar alarmı” başlatan az sayıdaki şirket arasında yer alıyor. </p><br>
<figure class="]https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2023/12/21/174958535-cd57c806-d4f2-4fc7-b0b0-4bd95c07545f.jpg[/IMG]
<img decoding="async" src="https://www.repstatic.it/content/nazionale/img/2023/12/21/175000338-79ce21f1-1a3b-4b72-8f97-f0a0a047701d.jpg" alt="
Bofa’nın ciro tahminleri
“/>
Bofa’nın ciro tahminleri
Bununla birlikte, Hermès gibi bazı tarihi markaların ve LVMH gökkubbesindeki bazı yıldızların cazibesi azalmadı; LVMH, 2023’te Loro Piana gibi Vuitton ve Dior’un daha küçük markaları için de mükemmel sonuçlar kaydetti. Ayrıca, bu yılın konsolide trendi büyük markaların trendi. Prada’dan Zegna’ya, Chanel’den Vuitton’a kadar, üretim kalitesini pekiştirmek ve güçlendirmek için tedarik zincirinin yukarısındaki laboratuvarlara da yatırım yapmak. Lunelli, “İtalya, ülke ekonomisi için lokomotif olabilecek bir endüstride dünya lideridir” diye bitiriyor. İtalya’da yapıldı küçük ve çok küçük kuruluşlardan oluşan tedarik zincirlerinin tepesinde yer alıyorlar ve bölgeleri ve sektörleri kendileriyle birlikte sürükleme, tüm ekosistemleri geliştirme, beceri, istihdam ve zenginlik yaratma kapasitesine sahipler. Bu nedenle inovasyona, eğitime ve sürdürülebilirliğe yatırım yapmak, Devletin de desteğini almak gerekiyor.”