A
admin
Guest
4. Milletlerarası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu’nda 21. Yüzyılda Değişen Öğrenme Kültürü tartışıldı
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), 2008 yılında vefat eden ve mirasını Vakfa bağışlayan Nirun Şahingiray’ın ismini ve anısını yaşatmak için düzenlediği 4. Memleketler arası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu, alanında uzman konuşmacılar ve 1000’ e yakın iştirakçi ile eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin tartışıldığı bir platforma dönüştü.
Görüşlerini iştirakçilerle paylaşan bedelli uzmanların üstünden birleştikleri noktalar ise şunlar oldu;
TEGV’den 10 bin çocuğa uzaktan eğitim, 2 binden çok çocuğa tablet
“Biz pandemi sürecini bir kaostan öte, bir tohum ekme periyodu olarak görmeyi istek ettik” diye konuşan TEGV Genel Müdürü Sait Tosyalı ise konuşmasında: “Bu süreçte her vakit daha güzelini nasıl yapabileceğimize akıl yorduk. Çocuklarımızla olan bağlantımızı hiç kesmedik. Tüm eğitim içeriklerimizi dijital platforma taşıyarak 27 Ekim’de Uzaktan Eğitime geçtik. Türkiye’nin dört bir köşesinde 10 bine yakın çocuğumuzla buluşmayı başardık. Ayrıyeten bilhassa köy okullarındaki teknolojik eksikliklerin, eğitimin sağlıklı yapılmasına mani oluşturduğunu gördük. Arçelik ve Eski Arçelikliler Derneği’nin dayanağıyla yürüttüğümüz ‘Yeni Dünya’ kampanyasında bugüne kadar 2 binden çok çocuğumuzu tabletleriyle buluşturduk.” dedi
Öğretmenlerin yerini teknoloji mi alacak?
Eğitim alanında dünya çapında saygın isimlerden biri olan Vikas Pota, Pandemi daha sonrası eğitim ile ilgili “bir fazlaca insan değişen teknolojinin öğretmenlerin ve okulların yerini alacağına inanıyor, ben bunun olacağına inanmakta zorlanıyorum. Geçen yıl dünyanın en büyük eğitim konferansını düzenledim ve yeni olağana istikamet vermelerine yardımcı olmak için öğretmenlerin öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi konusunda daha fazla katkıda bulunmaları gerekeceğini gördük. Tecrübelerimizin bir kararı olarak öğretmenlerin rolünün daha da öne çıkacağına inanıyorum. ” dedi. Öğretmenliğin epey önemli bir entelektüel birikim gerektirdiğini, öğretmenliğin en değerli meslek olduğunu, ve siyaset yapıcıların bu mesleğin kıymetini arttıracak faaliyetlerde bulunmasının altını çizdi.
Yalnızca öğrenciler değil, tüm ekosistem yaratıcı olmalı
Wix Education’da Öğrenme Tasarımı ve Topluluk Başkanı olan Saskia Leggett ile yaratıcı ve manalı öğrenme tecrübeleri tasarlayan Mariana Tamashiro ‘Yaratıcı Toplumlar Yetiştirmek’ temalı oturumda iştirakçiler ile buluştu. Oturumda şu noktaların altı çizildi: “Yarının dünyasını yaratıcılık, teknoloji ve eğitimin kesiştiği yol haritaları şekillendirecek. Lakin bunun için net bir yol haritası olduğuna inanmıyoruz. Öncelikle insanların ferdî özelliklerini öğrenme sürecine dahil etmek, insanların hakikaten neyle ilgilendiklerinin ve onlar için neyin değerli olduğunun keşfedilmesine imkan tanıyabilir. Yaratıcı öğrenme dediğimizde 4P hayli kıymetli: projelendirme (Project design), tutku (passion), akranlar (peer) ve oyun yoluyla yaratıcılığı gerçekleştirme (play). Sonuçta, insanların kendilerini keşfetmelerine imkan tanıyan yaratıcı, eğitici ve teknolojik bir ortamı beslememiz gerekiyor. Eğitimde yaratıcılıktan bahsederken çabucak öğrencilere odaklanıyoruz. halbuki bir sistemin sürdürülebilir biçimde yaratıcı olması için, eğitimciler, ebeveynler, siyaset yapıcılar dahil tüm ekosistemde yaratıcılığı desteklemek gerekiyor.”
Riiid Lab’de Tahsilde Eşitlikten Sorumlu Lider olarak vazife yapan Jim Larimore ‘Eğitimde Fırsat Eşitliği: Yapay Zeka Tahlil Olabilir mi?’ temalı konuşması ile iştirakçilerle buluştu. Jim Larimore konuşmasında; “Yapay zeka teknolojisinin kullanmasıyla ilgili çeşitlilik, eşitlik ve etik mevzularının merkezi olarak değerli olduğunu düşünüyorum. Gezegende okulların kapanmasına niye olan COVID-19 salgını, eğitimde eşitlik hususlarını halkın dikkatine çekti. Eşitlik, dünyanın her bölgesinde eğitimde bir sıkıntıdır. Yetenek ve potansiyel dünya nüfusu içinde çok eşit bir biçimde dağılmış olsa da, bu yeteneği ve potansiyeli geliştirme fırsatı o denli değildir. Genel olarak, daha yüksek aile geliri ve ayrıcalık, bir gencin öğrenmesi ve gelişmesi için gereksinim duyduğu okul içi ve dışı dayanaklara sahip olma mümkünlüğünü artırır ve daha düşük aile geliri ve yoksulluk ise bu mümkünlüğünü düşürür.” diyerek yapay zekanın eğitimde eşitlik için nasıl çözün olabileceğine dair fikirlerini paylaştı.
San Francisco Bölgesi’nde sanat, bilim ve teknoloji keşiflerini ”tinker” (kurcalama, deneme, yanılma yolu ile bir eser ortaya çıkarma) yoluyla desteklemek için kaynaklar geliştiren bir yaratıcı tasarım stüdyosu olan Wonderful Idea Company’nin kurucu ortağı ve başkan eğitimcisi olan Ryan Jenkins ‘Yaratıcı Öğrenme’ başlıklı konuşmasında, tamir atölyelerine liderlik etmek için dünyanın dört bir yanındaki farklı müzelere, okullara ve yaratıcı alanlara gerçekleştirdiği seyahatlerinden deneyimlerini paylaştı. Jenkins: “Tamircilik, kendi fikirlerimizi keşfetmeye odaklanan bir öğrenme yaklaşımıdır. Tamir etme, gerçek materyallerle çalışmaya ve fizikî prototipler oluşturmaya dayanır zira öğrenme sürecinin somut bir temsiline sahip olduğumuzda daha âlâ öğreneceğimize inanıyoruz. Fizikî bir prototipe sahip olmak, işlerin nerede yanlış gittiğini görmemizi sağlar, bize öğretmenler ve akranlarla irtibat kurduğumuzda bakacağımız bir şey verir ve işler yolunda gidip gitmediğinde gereçlerden direkt geri bildirim almamızı sağlar. Tamir etmek, sanat, bilim ve teknoloji ile birleştiğinde en güzel kararı verir bu sayede yeni ve sıra dışı fikirler üretebiliriz ”şeklinde konuştu.
Uzaktan eğitimde oyun olmaz diyenlere karşılık olarak Bahçeşehir Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kısmı Lideri ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Yavuz Samur foruma iştirakçilerle oynadığı birbirinden keyifli oyunlarla renk kattı.
20 yılı aşkın müddettir eğitimci ve eğitim yöneticisi olarak misyon alan Kayhan Karlı ‘Dijital Çağın Çocukları İçin Kadim Yetkinlikler’ temalı konuşmasında; “Biz çocuklarımızı 10 yaşına kadar 3 kadim marifet ile yetiştirmeliyiz. Bu üç kadim marifet: Anadil okuryazarlığı, eleştirel okuryazarlık ve matematik okuryazarlığı. Bütün bunlar ebeveyn ve eğitimciler tarafınca üstüne değinilmesi gereken hususlardır.
10-14 yaş içinde ise bir öbür kadim beceriyi buraya eklemek gerekiyor: Bilim okuryazarlığı.
Sorun çözen çocuklar istiyorsak yapmamız gereken bu okuryazarlıkları çocuklara kazandırmaktır.
Bunlara ek olarak bizim çocuklarımız değişen dünya nizamı ile tabiata hakim değil tabiatın bir kesimi olduğunu öğrenmek zorunda. Ekolojik farkındalığı yükseltmemiz lazım, teknolojiyi kadim becerilerimize araç olarak kullanmalıyız.” dedi.
Lenovo’nın Pazarlama ve Bağlantıdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak ‘Yapay Zeka ve Gelecek’ temalı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumun ilgi çeken başlıkları günümüz yapay zeka teknolojileri olan fizikî ve sanal robotlar, ses tanıma, imaj ve yüz tanıma, makine öğrenmesi ve derin öğrenme konusu oldu. Bunun yanı sıra sıhhat, tarım, perakende, eğitim, otomotiv ve lojistik alanlarında yapay zekadan nasıl yararlanıldığı üzere konularda bilgiler paylaşan Soyak, yapay zekanın ham unsuru ve en kıymetli gereci ‘veri’ diyerek geleceğin en parlak mesleğinin de bilgi analistliği olacağı halinde fikrini paylaştı.
4. Memleketler arası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu kapsamında ayrıyeten ‘Öğrenme ve Teknoloji- Neredeyiz; Nerede Olmalıyız; Nelere Dikkat Etmeliyiz?’ ve ‘Sosyal Duygusal Öğrenme- İhtiyaç, Kapsam ve Uygulamaları’ başlıklı iki de panel düzenlendi.
‘Öğrenme ve Teknoloji- Neredeyiz; Nerede Olmalıyız; Nelere Dikkat Etmeliyiz?’ başlıklı panele, Khan Akademi Genel Müdürü Alp Köksal moderatörlük yaptı. Köksal’ın unutulmaz Hababam Sınıfı repliklerinden “Okul yalnızca dört yanı duvarla çevrili, zirvesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir.” diyerek okulun ehemmiyetinin altını çizdiği oturumda, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Tatlı Karadeniz, ENKA Okulları Müdür Yardımcısı ve Teknoloji Koordinatörü Hakan Umutlu, kurumlara eğitim ve danışmanlık hizmeti veren ETZ Akademi’nin kurucusu Işıl Uzunluk Ergül ve Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Yüksek Lisans ve Doktora Program Koordinatörü Doç. Dr. Yavuz Samur görüşlerini paylaştı.
‘Sosyal Duygusal Öğrenme- İhtiyaç, Kapsam ve Uygulamaları’ temalı ikinci panel ise Boğaziçi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü’nden Doç. Dr. Mine Göl Güven’in moderatörlüğünde gerçekleşti.
Mine Göl İtimat moderatörlük yaptığı panelde toplumsal duygusal öğrenme ve bu mevzudaki yetkinliklerin neler olduğu bahislerine değindi. Toplumsal duygusal öğrenmenin öğretmenler tarafınca uygulanabilirliği konusundaki istatistiksel bilgilere yer verdiği sunumunda İnanç: “Sosyal duygusal öğrenme marifetlerini destekleyerek işbirliği ve paylaşma, dayanıklılık, okula aidiyet ve devam, çatışmaları yapan çözme, sorumlu vatandaşlık, sorumlu karar verme, öz hürmet ve öz yeterlilik, iyilik ve akademik muvaffakiyet geliştirebiliyor. Bunun yanı sıra saldırganlık ve şiddet, suça yönelme erken yaş cinsel tecrübe, uyuşturucu ve alkol kullanması, değersizlik hissi okuldan kaçma ve terk, zorbalık ve siber zorbalık, gerilim ve tasa sonlandırılmış oluyor. ” dedi.
Panelde ‘Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve İştirak Hakkı’ kitabı müelliflerinden Melda Akbaş, YÖM Okulları’nın Akademik Koordinatörü Barış Sarısoy, Toplumsal Pedagog Cavit Yeşildağ ve TÜSİAD Genel Sekreteri Ebru Dicle iştirakçilerle biraraya geldi.
Forum haftası 24 – 28 Mayıs tarihlerinde paralel oturumlarda dijtal oyun üretme, dijital sanat, çocuklar için ideoloji ve daha biroldukça yenilikçi içerikle 15 atölye ile devam edecek.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), 2008 yılında vefat eden ve mirasını Vakfa bağışlayan Nirun Şahingiray’ın ismini ve anısını yaşatmak için düzenlediği 4. Memleketler arası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu, alanında uzman konuşmacılar ve 1000’ e yakın iştirakçi ile eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin tartışıldığı bir platforma dönüştü.
Görüşlerini iştirakçilerle paylaşan bedelli uzmanların üstünden birleştikleri noktalar ise şunlar oldu;
- Eğitimciler teknolojiye daha hakim olmalı ve eğitimde gerçek gereksinimleri ortaya koyarak teknoloji projelerine taraf vermeli
- Okullarda toplumsal duygusal hünerleri geliştirecek ekosistemler yaratılmalı; anadil,ekoloji, eleştirel, bilim, ve duygusal okur müelliflik hedeflenmeli
- Yapay zeka, ferdi öğrenme tecrübelerini güçlendirecek biçimde geliştirilmeye devam ederken, okulda öğretmen ve öğrencilerin topluluk oluşturma, yaratıcı öğrenme, münasebet kurma, birlikte paha yaratma maharetlerine alan açmalı
TEGV’den 10 bin çocuğa uzaktan eğitim, 2 binden çok çocuğa tablet
“Biz pandemi sürecini bir kaostan öte, bir tohum ekme periyodu olarak görmeyi istek ettik” diye konuşan TEGV Genel Müdürü Sait Tosyalı ise konuşmasında: “Bu süreçte her vakit daha güzelini nasıl yapabileceğimize akıl yorduk. Çocuklarımızla olan bağlantımızı hiç kesmedik. Tüm eğitim içeriklerimizi dijital platforma taşıyarak 27 Ekim’de Uzaktan Eğitime geçtik. Türkiye’nin dört bir köşesinde 10 bine yakın çocuğumuzla buluşmayı başardık. Ayrıyeten bilhassa köy okullarındaki teknolojik eksikliklerin, eğitimin sağlıklı yapılmasına mani oluşturduğunu gördük. Arçelik ve Eski Arçelikliler Derneği’nin dayanağıyla yürüttüğümüz ‘Yeni Dünya’ kampanyasında bugüne kadar 2 binden çok çocuğumuzu tabletleriyle buluşturduk.” dedi
Öğretmenlerin yerini teknoloji mi alacak?
Eğitim alanında dünya çapında saygın isimlerden biri olan Vikas Pota, Pandemi daha sonrası eğitim ile ilgili “bir fazlaca insan değişen teknolojinin öğretmenlerin ve okulların yerini alacağına inanıyor, ben bunun olacağına inanmakta zorlanıyorum. Geçen yıl dünyanın en büyük eğitim konferansını düzenledim ve yeni olağana istikamet vermelerine yardımcı olmak için öğretmenlerin öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi konusunda daha fazla katkıda bulunmaları gerekeceğini gördük. Tecrübelerimizin bir kararı olarak öğretmenlerin rolünün daha da öne çıkacağına inanıyorum. ” dedi. Öğretmenliğin epey önemli bir entelektüel birikim gerektirdiğini, öğretmenliğin en değerli meslek olduğunu, ve siyaset yapıcıların bu mesleğin kıymetini arttıracak faaliyetlerde bulunmasının altını çizdi.
Yalnızca öğrenciler değil, tüm ekosistem yaratıcı olmalı
Wix Education’da Öğrenme Tasarımı ve Topluluk Başkanı olan Saskia Leggett ile yaratıcı ve manalı öğrenme tecrübeleri tasarlayan Mariana Tamashiro ‘Yaratıcı Toplumlar Yetiştirmek’ temalı oturumda iştirakçiler ile buluştu. Oturumda şu noktaların altı çizildi: “Yarının dünyasını yaratıcılık, teknoloji ve eğitimin kesiştiği yol haritaları şekillendirecek. Lakin bunun için net bir yol haritası olduğuna inanmıyoruz. Öncelikle insanların ferdî özelliklerini öğrenme sürecine dahil etmek, insanların hakikaten neyle ilgilendiklerinin ve onlar için neyin değerli olduğunun keşfedilmesine imkan tanıyabilir. Yaratıcı öğrenme dediğimizde 4P hayli kıymetli: projelendirme (Project design), tutku (passion), akranlar (peer) ve oyun yoluyla yaratıcılığı gerçekleştirme (play). Sonuçta, insanların kendilerini keşfetmelerine imkan tanıyan yaratıcı, eğitici ve teknolojik bir ortamı beslememiz gerekiyor. Eğitimde yaratıcılıktan bahsederken çabucak öğrencilere odaklanıyoruz. halbuki bir sistemin sürdürülebilir biçimde yaratıcı olması için, eğitimciler, ebeveynler, siyaset yapıcılar dahil tüm ekosistemde yaratıcılığı desteklemek gerekiyor.”
Riiid Lab’de Tahsilde Eşitlikten Sorumlu Lider olarak vazife yapan Jim Larimore ‘Eğitimde Fırsat Eşitliği: Yapay Zeka Tahlil Olabilir mi?’ temalı konuşması ile iştirakçilerle buluştu. Jim Larimore konuşmasında; “Yapay zeka teknolojisinin kullanmasıyla ilgili çeşitlilik, eşitlik ve etik mevzularının merkezi olarak değerli olduğunu düşünüyorum. Gezegende okulların kapanmasına niye olan COVID-19 salgını, eğitimde eşitlik hususlarını halkın dikkatine çekti. Eşitlik, dünyanın her bölgesinde eğitimde bir sıkıntıdır. Yetenek ve potansiyel dünya nüfusu içinde çok eşit bir biçimde dağılmış olsa da, bu yeteneği ve potansiyeli geliştirme fırsatı o denli değildir. Genel olarak, daha yüksek aile geliri ve ayrıcalık, bir gencin öğrenmesi ve gelişmesi için gereksinim duyduğu okul içi ve dışı dayanaklara sahip olma mümkünlüğünü artırır ve daha düşük aile geliri ve yoksulluk ise bu mümkünlüğünü düşürür.” diyerek yapay zekanın eğitimde eşitlik için nasıl çözün olabileceğine dair fikirlerini paylaştı.
San Francisco Bölgesi’nde sanat, bilim ve teknoloji keşiflerini ”tinker” (kurcalama, deneme, yanılma yolu ile bir eser ortaya çıkarma) yoluyla desteklemek için kaynaklar geliştiren bir yaratıcı tasarım stüdyosu olan Wonderful Idea Company’nin kurucu ortağı ve başkan eğitimcisi olan Ryan Jenkins ‘Yaratıcı Öğrenme’ başlıklı konuşmasında, tamir atölyelerine liderlik etmek için dünyanın dört bir yanındaki farklı müzelere, okullara ve yaratıcı alanlara gerçekleştirdiği seyahatlerinden deneyimlerini paylaştı. Jenkins: “Tamircilik, kendi fikirlerimizi keşfetmeye odaklanan bir öğrenme yaklaşımıdır. Tamir etme, gerçek materyallerle çalışmaya ve fizikî prototipler oluşturmaya dayanır zira öğrenme sürecinin somut bir temsiline sahip olduğumuzda daha âlâ öğreneceğimize inanıyoruz. Fizikî bir prototipe sahip olmak, işlerin nerede yanlış gittiğini görmemizi sağlar, bize öğretmenler ve akranlarla irtibat kurduğumuzda bakacağımız bir şey verir ve işler yolunda gidip gitmediğinde gereçlerden direkt geri bildirim almamızı sağlar. Tamir etmek, sanat, bilim ve teknoloji ile birleştiğinde en güzel kararı verir bu sayede yeni ve sıra dışı fikirler üretebiliriz ”şeklinde konuştu.
Uzaktan eğitimde oyun olmaz diyenlere karşılık olarak Bahçeşehir Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kısmı Lideri ve Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Yavuz Samur foruma iştirakçilerle oynadığı birbirinden keyifli oyunlarla renk kattı.
20 yılı aşkın müddettir eğitimci ve eğitim yöneticisi olarak misyon alan Kayhan Karlı ‘Dijital Çağın Çocukları İçin Kadim Yetkinlikler’ temalı konuşmasında; “Biz çocuklarımızı 10 yaşına kadar 3 kadim marifet ile yetiştirmeliyiz. Bu üç kadim marifet: Anadil okuryazarlığı, eleştirel okuryazarlık ve matematik okuryazarlığı. Bütün bunlar ebeveyn ve eğitimciler tarafınca üstüne değinilmesi gereken hususlardır.
10-14 yaş içinde ise bir öbür kadim beceriyi buraya eklemek gerekiyor: Bilim okuryazarlığı.
Sorun çözen çocuklar istiyorsak yapmamız gereken bu okuryazarlıkları çocuklara kazandırmaktır.
Bunlara ek olarak bizim çocuklarımız değişen dünya nizamı ile tabiata hakim değil tabiatın bir kesimi olduğunu öğrenmek zorunda. Ekolojik farkındalığı yükseltmemiz lazım, teknolojiyi kadim becerilerimize araç olarak kullanmalıyız.” dedi.
Lenovo’nın Pazarlama ve Bağlantıdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak ‘Yapay Zeka ve Gelecek’ temalı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumun ilgi çeken başlıkları günümüz yapay zeka teknolojileri olan fizikî ve sanal robotlar, ses tanıma, imaj ve yüz tanıma, makine öğrenmesi ve derin öğrenme konusu oldu. Bunun yanı sıra sıhhat, tarım, perakende, eğitim, otomotiv ve lojistik alanlarında yapay zekadan nasıl yararlanıldığı üzere konularda bilgiler paylaşan Soyak, yapay zekanın ham unsuru ve en kıymetli gereci ‘veri’ diyerek geleceğin en parlak mesleğinin de bilgi analistliği olacağı halinde fikrini paylaştı.
4. Memleketler arası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu kapsamında ayrıyeten ‘Öğrenme ve Teknoloji- Neredeyiz; Nerede Olmalıyız; Nelere Dikkat Etmeliyiz?’ ve ‘Sosyal Duygusal Öğrenme- İhtiyaç, Kapsam ve Uygulamaları’ başlıklı iki de panel düzenlendi.
‘Öğrenme ve Teknoloji- Neredeyiz; Nerede Olmalıyız; Nelere Dikkat Etmeliyiz?’ başlıklı panele, Khan Akademi Genel Müdürü Alp Köksal moderatörlük yaptı. Köksal’ın unutulmaz Hababam Sınıfı repliklerinden “Okul yalnızca dört yanı duvarla çevrili, zirvesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir.” diyerek okulun ehemmiyetinin altını çizdiği oturumda, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Tatlı Karadeniz, ENKA Okulları Müdür Yardımcısı ve Teknoloji Koordinatörü Hakan Umutlu, kurumlara eğitim ve danışmanlık hizmeti veren ETZ Akademi’nin kurucusu Işıl Uzunluk Ergül ve Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Yüksek Lisans ve Doktora Program Koordinatörü Doç. Dr. Yavuz Samur görüşlerini paylaştı.
‘Sosyal Duygusal Öğrenme- İhtiyaç, Kapsam ve Uygulamaları’ temalı ikinci panel ise Boğaziçi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü’nden Doç. Dr. Mine Göl Güven’in moderatörlüğünde gerçekleşti.
Mine Göl İtimat moderatörlük yaptığı panelde toplumsal duygusal öğrenme ve bu mevzudaki yetkinliklerin neler olduğu bahislerine değindi. Toplumsal duygusal öğrenmenin öğretmenler tarafınca uygulanabilirliği konusundaki istatistiksel bilgilere yer verdiği sunumunda İnanç: “Sosyal duygusal öğrenme marifetlerini destekleyerek işbirliği ve paylaşma, dayanıklılık, okula aidiyet ve devam, çatışmaları yapan çözme, sorumlu vatandaşlık, sorumlu karar verme, öz hürmet ve öz yeterlilik, iyilik ve akademik muvaffakiyet geliştirebiliyor. Bunun yanı sıra saldırganlık ve şiddet, suça yönelme erken yaş cinsel tecrübe, uyuşturucu ve alkol kullanması, değersizlik hissi okuldan kaçma ve terk, zorbalık ve siber zorbalık, gerilim ve tasa sonlandırılmış oluyor. ” dedi.
Panelde ‘Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve İştirak Hakkı’ kitabı müelliflerinden Melda Akbaş, YÖM Okulları’nın Akademik Koordinatörü Barış Sarısoy, Toplumsal Pedagog Cavit Yeşildağ ve TÜSİAD Genel Sekreteri Ebru Dicle iştirakçilerle biraraya geldi.
Forum haftası 24 – 28 Mayıs tarihlerinde paralel oturumlarda dijtal oyun üretme, dijital sanat, çocuklar için ideoloji ve daha biroldukça yenilikçi içerikle 15 atölye ile devam edecek.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı