49 avroluk bilet çalışan insanlar için daha da ucuz olabilir

RAM

New member



Önümüzdeki üç yıl içinde, federal hükümet Deutschlandticket için yılda 1,5 milyar avro ödemek istiyor. Hatta çalışanlar için daha ucuza gelebilir.


Federal hükümet, Deutschlandticket’in finansmanını 2025 yılına kadar güvence altına almak istiyor. Toplu taşıma ve yerel trenlerde ülke çapında kullanılabilecek 49 avroluk bilet, Mayıs ayında başlayacak. Bilet, çalışan insanlar için daha da ucuz olabilir, çünkü federal hükümet ve ulaşım dernekleri işverenlerin desteğini umuyor. Bunlar, bilet fiyatının en az yüzde 25’ini ödedikleri takdirde yüzde beş indirim almalıdır. Çalışanlar için bu, yüzde 25’lik bir fiyat indirimi anlamına gelir. 49 avroluk bilet onlar için 34,30 avroluk bilete dönüşüyor.


Kabinenin Çarşamba günü kabul ettiği sözde bölgeselleşme yasasına ilişkin yasa tasarısına göre, federal hükümet 2025 yılına kadar 1,5 milyar avroyu kullanıma sunacak. Federal eyaletler ayrıca yılda 1,5 milyar avro sağlamak istiyor. Ancak Reuters’in eline geçen yasa tasarısı, 49 avroluk fiyatın önümüzdeki yıllarda aynı kalması gerekmeyeceğini gösteriyor.


“Aylık abonelikle aylık 49 avroluk başlangıç fiyatı”ndan söz ediliyor. Ayrıca 2023’ten sonraki yıllar için federal ve eyalet hükümetlerinin “her biri 1,5 milyarlık mutabık kalınan hibe” ile finansmanın ve bilet gelirinin nasıl sağlanacağını birlikte netleştireceği söyleniyor.


AB Komisyonu hala anlaşmak zorunda


Ancak 2023 için, biletin yalnızca Mayıs ayından itibaren ve dolayısıyla yılın yalnızca sekiz ayı için finanse edilmesi gerektiğinden, finansmanın güvence altına alınması muhtemeldir. Almanya bileti, yazın 50 milyondan fazla satılan 9 avroluk biletin halefi olacak. Haziran’dan Ağustos’a kadar geçerliydi ve ülke çapında otobüs ve trenle ayda dokuz avroya seyahat edebiliyordunuz. Bu ilke, 49 Euro’luk yeni Deutschlandticket için de geçerli olmalıdır.


Nakliye şirketi, son soruların açıklığa kavuşturulması halinde Nisan’dan itibaren satışın ve 1 Mayıs’ta başlamanın mümkün olacağını söylemişti. Bu, bölgeselleştirme yasasına ek olarak, halen beklemede olan AB Komisyonu onayını da içermektedir.