RAM
New member
ABD’de tedarik krizi: 1 milyona çıkabilecek kamyoncu açığı maaşları yükseltti, kurslara akın var
Britanya’da Brexit’e bağlanan kamyon sürücüsü eksikliğinden ötürü tedarik krizinin akabinde ABD’de de ‘kamyon sürücüleri nereye gitti’ sorusu baş gösterdi. Akaryakıt fiyatlarının tırmandığı ABD’de tam da Noel’in yaklaşmasıyla bir arada ikram nakliyatı gündemdeyken, tedarik zincirinin rayına girmesi için 80 bin kamyon şoförü arandığı haberi patlak verdi.
CNN’e konuşan Amerikan Kamyoncular Dernekleri Lideri ve CEO’su Chris Spear, kamyon nakliyeciliği endüstrinin 80 bin şoför eksikliği çektiğini ve bunun rekor bir sayı olduğunu söylemiş oldu.
Adrese teslime talep artarken şoför sayısı azalıyor
Bu, bölümün 61 bin 500 şoför eksikliğiyle karşı karşıya kaldığı pandemi öncesine göre yüzde 30’luk artış manasına geliyor.
“Bu pek büyük bir artış” diyen Spear, ‘bir yandan epey sayıda şoför emekli olur ya da daldan ayrılırken, öteki yandan artan tüketici talebi niçiniyle daha fazla şoföre muhtaçlık duyulduğunu’ belirtti.
Biden’dan limanlara 7 gün 24 saat çalışma talimatı
Açıklama, ABD limanlarında evvela kargo alacak epey az kamyon ve şoför olması niçiniyle yüklerin yığıldığı ve tedarik zincirinde yavaşlama yaşandığı bir periyoda denk geldi. ABD Lideri Joe Biden, Kaliforniya’daki Los Angeles ve Long Beach limanlarına 7 gün 24 saat çalışma talimatı gönderdi. Lakin ithalatçıların yüklerini taşıtabileceği kâfi şoför olmadığından limanlar çabucak hemen talimata uyamıyor.
‘Kamyon şoförü olmadan manası yok’
Spear, 7 gün 24 saat operasyonu talimatını ‘ilerleme’ diye nitelese de “Ama fark etmez, sonuçta bu yükü taşımak için bir sürücünüz ve bir kamyonunuz olması gerekir” diye ekledi. Spear, kamyon sürücülerinin ABD iktisadının mallarının yüzde 71’ini taşıdığı, ancak yollardaki araçların yalnızca yüzde 4’ünü temsil ettiğine dikkat çekti. ABD’de 2019’da yaklaşık 3.6 milyon kamyon şoförü istihdam edilirken, ülkenin toplam yük tonajının neredeyse üçte ikisi kamyonlarla taşınıyor.
1 milyon yeni şoför gereksinimine kadar varabilir
Gidişat bu türlü devam ederse, Amerikan Kamyoncular Dernekleri’ne bakılırsa kesim 2030 yılında 160 bin şoför açığıyla ve daha sonraki 10 yıl ortasında 1 milyon yeni şoför gereksinimiyle karşılaşacak.
Umutlar altyapı yatırımı yasasında
Kongre’nin alt kanadı Temsilciler Meclisi’nden cuma günü onay alan 1.2 trilyon dolarlık altyapı yatırımı yasa tasarısı, nakliyecilik dalı için işgücünün geliştirilmesini de içeren biçimde ulaşım için yüz milyarlarca doları yetkilendirecek. Bu, 18-20 yaşları içindeki 3 bin şoförün eğitim almasına ve eyaletler içinde traktör-römork kullanmalarına müsaade verilmesi manasına geliyor.
Genç şoförleri bölüme kazandırma uğraşı
Şu anda bunu yapmak için şoförlerin 21 yaş ve üstü olması kuralı geçerli. Amerikan Kamyoncular Dernekleri, 18 yaşındakilerin ağır vasıta kullanımını destekliyor. Spear’e nazaran de işgücü açığının anahtarı genç şoförlere yatırım yapmakta yatıyor. adamların çekildiği bölüme bayan şoförlerin ilgisi de artıyor.
Kamyon sürücüsü kurslarında 12 haftalık bekleme sırası oluştu
Öteki yandan halihazırda ortalama 47 bin 130 dolar, yaşanan sorun daha sonrası 10 bin dolar primlerle birlikte 57 bin dolara çıkan maaşlar niçiniyle kamyon sürücüsü kurslarına ağır ilgi var. Ticari kamyon sürücüsü eğitim almak isteyen şahısların müracaat sayısında büyük artış olduğunu belirten Long Island’da şoför kursu operasyon müdürü Tejbir Batth, “Bu durum, daha evvel bu bölümle ilgilenmeyen insanları cezbetti” dedi. Ticari ehliyet kurslarına katılmak için bekleme müddetlerinin üçe katlanarak 4 haftadan 12 haftaya yükseldiğini belirten Batth, kursun, talebi karşılamak için kısa mühlet evvel üç yeni traktör römorku satın aldığını ve işçi sayısını iki katına çıkardığını aktardı.
Uyuşturucu kullanması yüzünden şoförlükten men sorunu
Madalyonun öbür yüzünde restoranlara gereç sağlayan Chef’s Warehouse CEO’su Chris Pappas, New York Post’a yaptığı açıklamada, yaklaşık 1000 şoför açığı çektiğini, lakin uyuşturucu testlerinden geçememeleri niçiniyle geri çevirdiği aday sayısının ‘acınacak kadar büyük olduğunu’ söylemiş oldu.
ABD federal devletine bağlı Uyuşturucu ve Alkolden Pak sisteminin datalarına nazaran eylül ayı prestijiyle uyuşturucu ve alkol ihlalleri niçiniyle 72 bin şoförün çalışması yasaklanmış durumda. Tüm patronlar ve kamyoncuların kayıtlarını yıllık olarak güncellemeleri ve tüm patronların yeni bir sürücüyü işe almadan evvel önce data tabanına başvurması kural.
Britanya’da Brexit’e bağlanan kamyon sürücüsü eksikliğinden ötürü tedarik krizinin akabinde ABD’de de ‘kamyon sürücüleri nereye gitti’ sorusu baş gösterdi. Akaryakıt fiyatlarının tırmandığı ABD’de tam da Noel’in yaklaşmasıyla bir arada ikram nakliyatı gündemdeyken, tedarik zincirinin rayına girmesi için 80 bin kamyon şoförü arandığı haberi patlak verdi.
CNN’e konuşan Amerikan Kamyoncular Dernekleri Lideri ve CEO’su Chris Spear, kamyon nakliyeciliği endüstrinin 80 bin şoför eksikliği çektiğini ve bunun rekor bir sayı olduğunu söylemiş oldu.
Adrese teslime talep artarken şoför sayısı azalıyor
Bu, bölümün 61 bin 500 şoför eksikliğiyle karşı karşıya kaldığı pandemi öncesine göre yüzde 30’luk artış manasına geliyor.
“Bu pek büyük bir artış” diyen Spear, ‘bir yandan epey sayıda şoför emekli olur ya da daldan ayrılırken, öteki yandan artan tüketici talebi niçiniyle daha fazla şoföre muhtaçlık duyulduğunu’ belirtti.
Biden’dan limanlara 7 gün 24 saat çalışma talimatı
Açıklama, ABD limanlarında evvela kargo alacak epey az kamyon ve şoför olması niçiniyle yüklerin yığıldığı ve tedarik zincirinde yavaşlama yaşandığı bir periyoda denk geldi. ABD Lideri Joe Biden, Kaliforniya’daki Los Angeles ve Long Beach limanlarına 7 gün 24 saat çalışma talimatı gönderdi. Lakin ithalatçıların yüklerini taşıtabileceği kâfi şoför olmadığından limanlar çabucak hemen talimata uyamıyor.
‘Kamyon şoförü olmadan manası yok’
Spear, 7 gün 24 saat operasyonu talimatını ‘ilerleme’ diye nitelese de “Ama fark etmez, sonuçta bu yükü taşımak için bir sürücünüz ve bir kamyonunuz olması gerekir” diye ekledi. Spear, kamyon sürücülerinin ABD iktisadının mallarının yüzde 71’ini taşıdığı, ancak yollardaki araçların yalnızca yüzde 4’ünü temsil ettiğine dikkat çekti. ABD’de 2019’da yaklaşık 3.6 milyon kamyon şoförü istihdam edilirken, ülkenin toplam yük tonajının neredeyse üçte ikisi kamyonlarla taşınıyor.
1 milyon yeni şoför gereksinimine kadar varabilir
Gidişat bu türlü devam ederse, Amerikan Kamyoncular Dernekleri’ne bakılırsa kesim 2030 yılında 160 bin şoför açığıyla ve daha sonraki 10 yıl ortasında 1 milyon yeni şoför gereksinimiyle karşılaşacak.
Umutlar altyapı yatırımı yasasında
Kongre’nin alt kanadı Temsilciler Meclisi’nden cuma günü onay alan 1.2 trilyon dolarlık altyapı yatırımı yasa tasarısı, nakliyecilik dalı için işgücünün geliştirilmesini de içeren biçimde ulaşım için yüz milyarlarca doları yetkilendirecek. Bu, 18-20 yaşları içindeki 3 bin şoförün eğitim almasına ve eyaletler içinde traktör-römork kullanmalarına müsaade verilmesi manasına geliyor.
Genç şoförleri bölüme kazandırma uğraşı
Şu anda bunu yapmak için şoförlerin 21 yaş ve üstü olması kuralı geçerli. Amerikan Kamyoncular Dernekleri, 18 yaşındakilerin ağır vasıta kullanımını destekliyor. Spear’e nazaran de işgücü açığının anahtarı genç şoförlere yatırım yapmakta yatıyor. adamların çekildiği bölüme bayan şoförlerin ilgisi de artıyor.
Kamyon sürücüsü kurslarında 12 haftalık bekleme sırası oluştu
Öteki yandan halihazırda ortalama 47 bin 130 dolar, yaşanan sorun daha sonrası 10 bin dolar primlerle birlikte 57 bin dolara çıkan maaşlar niçiniyle kamyon sürücüsü kurslarına ağır ilgi var. Ticari kamyon sürücüsü eğitim almak isteyen şahısların müracaat sayısında büyük artış olduğunu belirten Long Island’da şoför kursu operasyon müdürü Tejbir Batth, “Bu durum, daha evvel bu bölümle ilgilenmeyen insanları cezbetti” dedi. Ticari ehliyet kurslarına katılmak için bekleme müddetlerinin üçe katlanarak 4 haftadan 12 haftaya yükseldiğini belirten Batth, kursun, talebi karşılamak için kısa mühlet evvel üç yeni traktör römorku satın aldığını ve işçi sayısını iki katına çıkardığını aktardı.
Uyuşturucu kullanması yüzünden şoförlükten men sorunu
Madalyonun öbür yüzünde restoranlara gereç sağlayan Chef’s Warehouse CEO’su Chris Pappas, New York Post’a yaptığı açıklamada, yaklaşık 1000 şoför açığı çektiğini, lakin uyuşturucu testlerinden geçememeleri niçiniyle geri çevirdiği aday sayısının ‘acınacak kadar büyük olduğunu’ söylemiş oldu.
ABD federal devletine bağlı Uyuşturucu ve Alkolden Pak sisteminin datalarına nazaran eylül ayı prestijiyle uyuşturucu ve alkol ihlalleri niçiniyle 72 bin şoförün çalışması yasaklanmış durumda. Tüm patronlar ve kamyoncuların kayıtlarını yıllık olarak güncellemeleri ve tüm patronların yeni bir sürücüyü işe almadan evvel önce data tabanına başvurması kural.