Adidas, Black Lives Matter ile çizgili olması nedeniyle rekabete girdi

RAM

New member



Adidas, Black Lives Matter hareketini patent ofisinde dava ediyor. Bu, spor malzemeleri üreticisinin yaptığı gibi logoda üç sarı şerit kullanır.


Spor malzemeleri devi Adidas, Black Lives Matter Foundation’ın sarı şeritli tasarımına karşı ABD’deki ünlü üç şeritli logosu üzerinde ticari marka koruması talep ediyor. Şirket, Pazartesi günü Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisine (USPTO) yaptığı açıklamada, Black Lives Matter Global Network Foundation’ın tasarımının kendi üç şeridiyle kafa karışıklığı yaratacağını söyledi. Adidas, logosunu 1952’den beri kullanıyor ve “uluslararası ün ve kamuoyunda muazzam bir tanınma” elde etti. Black Lives Matter’ın ticari marka anlaşmazlığı hakkında yorum yapması için son tarih 6 Mayıs. Adidas başlangıçta yorum yapmaktan kaçındı. Black Lives Matter grubundan temsilciler, yorum talebine hemen yanıt vermedi.


Black Lives Matter hareketinin logosu, kuruluşun adından ve genellikle yazıların altına yerleştirilen üç sarı şeritten oluşur. Bu kombinasyon, çevrimiçi mağazada tişörtler, maskeler, kupalar ve diğer promosyon malzemeleri üzerinde görülebilir.


Franken spor malzemeleri grubu, hareketin tasarımı Adidas’ın da sattığı gömlek, şapka ve çanta gibi ürünlerde kullanma başvurusunu engellemek istiyor. Şirket, 2008 yılından bu yana logoyla ilgili 90’ın üzerinde dava açtı ve 200’den fazla uzlaştırma sözleşmesine ulaştı.