Muqe
New member
İtalyanlar bunları “ülkenin geleneğinin bir ifadesi” olarak görüyor ve Made in Italy’nin dünyada değer kazanmasına katkıda bulunduklarına inanıyorlar, ancak son dönemde tüketimleri keskin bir yavaşlama yaşadı: onlar alkolsüz içeceklerA pazar 2022’de biraz iyileşiyor gibi görünüyordu. Bu, tarafından yürütülen “İtalya’daki alkolsüz içecek pazarı: belirsizlikler ve şeker vergisi riski arasındaki 2023-2025 evrimsel senaryoları” çalışmasından ortaya çıkan ana bulgulardan biridir. Nomizma Assobibe (İtalya Alkolsüz İçecek Endüstrileri Birliği) adına. Yıl sonuna kadar ulusal makroekonomik senaryonun kötüleşmesi durumunda satışlarda daralma Bu içeceklerin hacmi, İtalya’da kişi başına tüketilen hacmin 31,9 litreye eşit olduğu geçen yıla kıyasla -%5,4’e ulaşabilir; bu, geçmişe göre daha düşük ve Avrupa’nın en düşükleri arasında yer alıyor.
İtalyanların gıda tüketimine ağırlık vermek için olumsuz ekonomik durum veyüksek enflasyon. Büyüme tüketici fiyatlarıson aylarda zayıflamasına rağmen hala yüksek kalıyor ve dolayısıyla ailelerin satın alma gücü azalıyor. Özellikle, nedeniyle yüksek yaşam maliyeti İtalyanların %92’si gıda harcama alışkanlıklarını değiştirdi ve yarısı satın almalarını “temel” ürünlere yoğunlaştırdı. Harcamaların azaltılmaya başlandığı gıda kategorileri arasında da sıralamanın en üst sıralarında yer alıyor. alkolsüz içecekler: 2023 yılının ilk çeyreğindeki satışlar karbonatlı içecekler modern dağıtımda hacim olarak %-1,3, düz dağıtımlarda ise %0,5 kaydedildi. Ayrıca, yiyecek ve içecek fiyatlarındaki artışla başa çıkabilmek için 10 İtalyan’dan 6’sı “gitmeye başlamak” veya “daha sık gitmek” istediğini söylüyor indirim10 kişiden 8’i ise alımlarını artırıyor promosyonlu ürünler. Modern dağıtımda paketlenmiş tüketici ürünlerinin (gıda ve gıda dışı) satış hacminin azaldığı 2023’ün 8 ayı da bu eğilimleri doğruluyor.
İtalya’daki alkolsüz içecek sektörünün geleceğe yönelik beklentilerine bakıldığında, ulusal pazar üzerinde bazı bilinmeyenler ağırlık kazanıyor: makroekonomik senaryonun belirsizliği, hâlâ yüksek enflasyon, maliyetlerdeki artış, tüketimdeki yavaşlama ve yeni düzenlemenin yürürlüğe girme olasılığı. şeker vergisi, 2019’da başlatıldı ve defalarca ertelendi. Bunun ışığında Nomisma’nın analizi, 2022’ye kıyasla cari yıl için alkolsüz içecek pazarında -%2,3’lük bir düşüş öngörüyor; ekonomik durumun daha az belirsiz ve daha elverişli olması nedeniyle 2024-2025’te hafif bir toparlanma beklentisi var. iyileşmenin yanı sıra turizm. Ancak sözleşmenin sıkılaştırılması durumunda Ukrayna’da çatışmaPazardaki daralmanın, 2023’te %-5,4’e eşit olacak tüketimdeki düşüş nedeniyle daha da şiddetlenmesi bekleniyor.
Bu senaryoda, şeker vergisinin 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girmesiyle birlikte, İtalyan tüketicilerin fiyat faktörüne olan yüksek hassasiyeti göz önüne alındığında, alkolsüz içecek tüketiminde daha fazla düşüş yaşanabilir. Araştırmaya göre, vergi uygulamasının onaylanması halinde, 2024-2025 iki yıllık dönemde alkolsüz içecek tüketiminde %-12,4 ile %-15,6 arasında bir düşüş yaşanabilir ve bu durum tüm arzı etkileyebilir. zincir. Yeni vergi aynı zamanda şirketlerden likiditeyi kaldırarak yatırım eğiliminin azaltılmasına yardımcı olacak ve aynı zamanda hammadde tedarikçilerini de etkileyecek. Son olarak, Şeker Vergisi’nin de bir etkisi olacaktır. KDV üzerindeki etkisi İtalyan pazarında alkolsüz içecek satışıyla bağlantılı. Spesifik olarak çalışmaya göre, eğer devreye alınırsa, 2024-25 iki yıllık dönemde, şeker vergisinin olmadığı bir senaryoda beklenen değerlere kıyasla ilgili gelirde 275 milyon euroluk bir azalma tahmin ediliyor.
İtalyanların gıda tüketimine ağırlık vermek için olumsuz ekonomik durum veyüksek enflasyon. Büyüme tüketici fiyatlarıson aylarda zayıflamasına rağmen hala yüksek kalıyor ve dolayısıyla ailelerin satın alma gücü azalıyor. Özellikle, nedeniyle yüksek yaşam maliyeti İtalyanların %92’si gıda harcama alışkanlıklarını değiştirdi ve yarısı satın almalarını “temel” ürünlere yoğunlaştırdı. Harcamaların azaltılmaya başlandığı gıda kategorileri arasında da sıralamanın en üst sıralarında yer alıyor. alkolsüz içecekler: 2023 yılının ilk çeyreğindeki satışlar karbonatlı içecekler modern dağıtımda hacim olarak %-1,3, düz dağıtımlarda ise %0,5 kaydedildi. Ayrıca, yiyecek ve içecek fiyatlarındaki artışla başa çıkabilmek için 10 İtalyan’dan 6’sı “gitmeye başlamak” veya “daha sık gitmek” istediğini söylüyor indirim10 kişiden 8’i ise alımlarını artırıyor promosyonlu ürünler. Modern dağıtımda paketlenmiş tüketici ürünlerinin (gıda ve gıda dışı) satış hacminin azaldığı 2023’ün 8 ayı da bu eğilimleri doğruluyor.
İtalya’daki alkolsüz içecek sektörünün geleceğe yönelik beklentilerine bakıldığında, ulusal pazar üzerinde bazı bilinmeyenler ağırlık kazanıyor: makroekonomik senaryonun belirsizliği, hâlâ yüksek enflasyon, maliyetlerdeki artış, tüketimdeki yavaşlama ve yeni düzenlemenin yürürlüğe girme olasılığı. şeker vergisi, 2019’da başlatıldı ve defalarca ertelendi. Bunun ışığında Nomisma’nın analizi, 2022’ye kıyasla cari yıl için alkolsüz içecek pazarında -%2,3’lük bir düşüş öngörüyor; ekonomik durumun daha az belirsiz ve daha elverişli olması nedeniyle 2024-2025’te hafif bir toparlanma beklentisi var. iyileşmenin yanı sıra turizm. Ancak sözleşmenin sıkılaştırılması durumunda Ukrayna’da çatışmaPazardaki daralmanın, 2023’te %-5,4’e eşit olacak tüketimdeki düşüş nedeniyle daha da şiddetlenmesi bekleniyor.
Bu senaryoda, şeker vergisinin 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girmesiyle birlikte, İtalyan tüketicilerin fiyat faktörüne olan yüksek hassasiyeti göz önüne alındığında, alkolsüz içecek tüketiminde daha fazla düşüş yaşanabilir. Araştırmaya göre, vergi uygulamasının onaylanması halinde, 2024-2025 iki yıllık dönemde alkolsüz içecek tüketiminde %-12,4 ile %-15,6 arasında bir düşüş yaşanabilir ve bu durum tüm arzı etkileyebilir. zincir. Yeni vergi aynı zamanda şirketlerden likiditeyi kaldırarak yatırım eğiliminin azaltılmasına yardımcı olacak ve aynı zamanda hammadde tedarikçilerini de etkileyecek. Son olarak, Şeker Vergisi’nin de bir etkisi olacaktır. KDV üzerindeki etkisi İtalyan pazarında alkolsüz içecek satışıyla bağlantılı. Spesifik olarak çalışmaya göre, eğer devreye alınırsa, 2024-25 iki yıllık dönemde, şeker vergisinin olmadığı bir senaryoda beklenen değerlere kıyasla ilgili gelirde 275 milyon euroluk bir azalma tahmin ediliyor.