Alman ekonomisi bu sorulara bağlı

RAM

New member
Son zamanlarda Alman otomotiv endüstrisi kriz yıllarını atlatmış gibi görünüyordu. Ancak önemli sorular cevapsız kalıyor ve bu nedenle gelecek belirsiz.


Önce Corona, ardından Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısı: Otomotiv sektörü son yıllarda pek çok sorunla boğuşmak zorunda kaldı. Eksik kablo demetleri ve mikroçipler, kesintiye uğrayan tedarik zincirleri, düşük satışlar – zayıf bir 2021’i yakın zamanda benzer şekilde zor bir 2022 izledi.


Ama şimdi durum düzeliyor gibi görünüyor. Üretim hatları yeniden çalışıyor, yarı iletkenler orada, sipariş defterleri dolu. Almanya’nın en önemli endüstrisi (yıllık ciro: 411 milyar Euro, yaklaşık 786.000 çalışan) sonunda rahat bir nefes alabilir mi? VW, BMW, Daimler ve tedarikçileri yeniden Alman ekonomisinin lokomotifi olacak mı?


Güçlü Otomotiv Endüstrisi Derneği’nin (VdA) Başkanı Hildegard Müller, bu hafta beklentileri azalttı. Sektörünü zor bir yıl daha bekliyor. VdA, 2023 için Almanya’da yaklaşık 2,7 milyon yeni kayıt bekliyor. Bu, geçen yıla göre yaklaşık yüzde iki daha fazla, ancak kriz öncesi 2019 yılına göre çeyrek daha az olacak.


Bareiß: zirve “yanlış etiketleme” idi


Onun inancı: Salı günü Şansölye Olaf Scholz (SPD) ile yaptığı hareketlilik zirvesinde söylediği gibi, politikacılar bir üretim yeri olarak Almanya için elverişli koşullar yaratmalı.


Ama orada olan bu değildi. Muhalif siyasetçi Thomas Bareiß’in daha sonra eleştirdiği gibi, yer sorunları gündemde bile değildi: “Bir otomotiv yeri olarak Almanya’ya ve otomotiv ve yan sanayilerindeki huzursuz çalışanlara açık bir destek eksikliği var” diyor t-online’da. . Zirve bir “yanlış etiketleme” idi.

Thomas Bareiß, Ekonomi Bakanı Peter Altmaier yönetimindeki Federal Ekonomi ve Enerji Bakanlığı'nda Parlamenter Devlet Sekreteriydi.
Thomas Bareiß, Ekonomi Bakanı Peter Altmaier yönetimindeki Federal Ekonomi ve Enerji Bakanlığı'nda Parlamenter Devlet Sekreteriydi.

Thomas Bareiß, CDU parlamento grubunun ulaşım politikası sözcüsü. (Kaynak: Metodi Popow/imago-images-pictures)

Pil hücresi üretimi, şirket içi çip üretimi ve sentetik yakıtlar gibi önemli sorular hala çözülmedi. Özellikle ABD ve Asya’dan artan rekabet karşısında “net hedefler, rekabet gücü, teknolojik teşvikler ve tedarik zincirinden bağımsızlığa ihtiyaç var”. Bareiß, “Son aylarda buna dair çok az işaret var,” diye devam etti.


Artık trafik ışığı koalisyonuna muhalefetten gelen eleştiriler gayet normal. Ve yine de: Otomotiv endüstrisine yakından bakan herkes, hala birçok zorluğun olduğunu görecektir. Özellikle üç soru acildir – otomotiv endüstrisinin ve dolayısıyla Alman ekonomisinin refahı ve acısı bunlara bağlıdır.


Tedarik zincirleri nasıl daha güvenli hale gelir?


Geçtiğimiz iki yıl, Alman şirketlerinin tedarik zincirlerinin ne kadar savunmasız olduğunu gösterdi. Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle, kablo tesisatı üretimi için önemli bir yer birdenbire ortadan kayboldu (t-online bildirdi). Kısa vadede alternatifler pek mümkün değildi.


Küresel korona kilitlenmeleri daha önce üretim kesintilerine ve lojistikte sorunlara neden olmuştu. Özellikle yarı iletken üretimi için en önemli yer olan Çin’de hükümet uzun süredir katı bir korona politikası izliyor. Hastalık nedeniyle devamsızlıklar nedeniyle önemli limanlarda da kesintiler yaşandı ve bunun sonucunda Alman fabrikalarındaki süreçler durma noktasına geldi.

Hildegard Müller (arşiv fotoğrafı): Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA) Başkanı, endüstriyel lokasyonun trafik ışığı politikası ve AB tarafından risk altında olduğunu düşünüyor.
Hildegard Müller (arşiv fotoğrafı): Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA) Başkanı, endüstriyel lokasyonun trafik ışığı politikası ve AB tarafından risk altında olduğunu düşünüyor.

Hildegard Müller (arşiv fotoğrafı): Otomotiv Endüstrisi Derneği (VdA) Başkanı, sektör için zor bir yıl daha uyarısında bulunuyor. (Kaynak: Julian Stratenschulte/dpa)

Almanya’da 2019’da 4,7 milyon otomobil üretilirken, 2021’de 3,1 milyon otomobil üretildi. 2023 için 3,7 milyon adet bekleniyor. Alman grupları da 2019’da yurt dışında 11,4 milyon araç üretti. 2021’de bu sayı 9,4 milyona düştü. Cari yıl için sektör 10,3 milyon yeni araba bekliyor.


Küresel satış rakamları da önemli ölçüde düştü. 2019 yılında 80,6 milyon otomobil satılırken son iki yılda 71,3 milyon adet satıldı. 2023 için VdA, önceki yıla göre yüzde dört artışla, ancak yine de kriz öncesi seviyenin oldukça altında olan 74 milyon bekliyor.


Müşteriler için indirimler mümkün


Bu arada tedarik zincirleri yeniden dengelendi. Ancak bu, coşku için bir sebep değil, diye uyarıyor Müller. Yarı iletkenlerdeki artış biraz zaman alacak ve fabrikaların genişlemesi devam edecek. Ancak VW çevrelerinden şöyle diyor: “Şu anda kitaplarda hala 1,9 milyon araç var.”