Alman otomobil üreticileri daha az satıyor

RAM

New member



Alman otomobil üreticilerinin sipariş defterleri 2022’de doluydu. Teslimatlar hala düştü. Bunun sebepleri ise eksik malzemeler ve Corona.


VW, Audi, Mercedes-Benz ve BMW geçen yıl bir önceki yıla göre daha az otomobil sattı. Bunun nedeni talep değildi – yarı iletken eksikliği ve Çin’deki korona kilitlenmeleri satışları yavaşlattı. Araba üreticileri, içinde bulunduğumuz yıl hakkında yorum yapmak konusunda oldukça isteksizdi.


Volkswagen: İçinde bulunduğumuz yıl zorlu olmaya devam edebilir


Volkswagen ana markası VW Binek Araçlar, geçen yıl dünya çapında 4,56 milyon araba teslim etti – bir önceki yıla göre yüzde yedi daha az. Satış müdürü Imelda Labbé, “Devam eden tedarik darboğazlarına rağmen 2022’de sağlam bir satış hedefine ulaştık” dedi. VW tamamen elektrikli araçlarda ilerleme kaydetti: satışlar dörtte bir artışla 330.000 akülü arabaya ulaştı.


VW, bu yılın “yarı iletkenlerde devam eden tedarik darboğazları nedeniyle dalgalı ve zorlu” kalacağını duyurdu. Ancak şirket, yıl boyunca arzda kademeli bir iyileşme ve üretimin istikrar kazanmasını bekliyor. Labbé, “Müşteriler için teslimat sürelerini daha da kısaltmak ve yüksek sipariş yığınını mümkün olan en kısa sürede işlemek için çok çalışıyoruz” dedi.


Mercedes-Benz: Teslimatlar bir önceki yıla göre yüzde bir azaldı


Mercedes-Benz geçen yıl 2.04 milyon araba sattı – güçlü bir son çeyreğe rağmen teslimatlar bir önceki yıla göre yüzde bir azaldı. Stuttgart otomobil üreticisi, korona önlemlerine, lojistik ve yarı iletkenlerdeki darboğazlara ve Rusya’ya araç ihracatını durdurma kararına atıfta bulundu. Mercedes geçen yıl elektrikli otomobil satışlarını ikiye katlayarak yaklaşık 118.000’e çıkardı.


BMW: E-arabalar söz konusu olduğunda Mercedes ve Audi’nin çok ilerisinde


BMW satışları geçen yıl yüzde 4,8 düşerek 2,4 milyona geriledi. Teslimatlar Avrupa ve Çin’de önemli ölçüde düştü. Son çeyrek, yüzde 11’lik bir artışla BMW’de de güçlüydü. Satış Direktörü Pieter Nota, belirli rakamlar vermeden “karlı büyüme rotasında” devam edeceğini açıkladı.


Keskin düşüşe rağmen, BMW yalnızca lüks sınıf üreticileri arasında birinciliği savunmakla kalmadı, aynı zamanda elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda Mercedes-Benz ve Audi’nin de çok önündeydi: Münih merkezli şirket, elektrikli otomobil satışlarını ikiye katlayarak 216.000’e çıkardı. Bu yıl akülü arabaların toplam satışlar içindeki payı yüzde 9’dan yüzde 15’e çıkarılacak. Nota, sipariş alımının hala yüksek olduğunu söyledi.


Audi indirimli satış tahminini kaçırdı


Volkswagen yan kuruluşu Audi geçen yıl sadece 1.61 milyon otomobil sattı ve Ekim ayında düşürdüğü satış tahmininin altında kaldı. Ingolstadt merkezli şirket, bir önceki yıla göre yüzde 3,9’luk düşüşü tedarik darboğazları, lojistik zincirindeki zorluklar ve Çin’deki korona kilitlenmeleriyle açıkladı.


Avrupa’da satışlar biraz artarken, en büyük tek pazar olan Çin’de satışlar yüzde 8 düştü. Audi, tamamen elektrikli otomobil satışlarıyla hız kazandı ve neredeyse yarı yarıya artarak 118.000’e ulaştı. Satış Başkanı Hildegard Wortmann, “Makroekonomik zorluklarla karşılaşmaya devam etsek bile, geleceğe güvenle bakıyoruz” dedi.