Almanya'da enflasyon: Tüketiciler restoran ziyaretlerinden kaçınıyor

RAM

New member



Yüksek enflasyon hala akıllardayken Almanlar az tüketmeye devam ediyor. Artık bir anket tüketicilerin en çok nelerden tasarruf ettiğini ve neleri onsuz yapmak istemediklerini gösteriyor.


Mayıs ayında enflasyon bu ülkede yüzde 2,4 ile ılımlı bir seviyedeydi. Ancak pek çok tüketici hâlâ alışveriş yapmaktan çekiniyor. Fiyat karşılaştırma portalı Idealo adına yayınlanan bir anket, Almanların en çok nelerden tasarruf edeceğini gösteriyor. Ankete 18 ila 64 yaşları arasındaki 2.000'den fazla kişi katıldı.


Araştırmaya göre Almanlar en çok giyim ve aksesuarda (yüzde 52), elektronikte (yüzde 44) ve yarış bisikleti veya trekking çadırı gibi hobi ve eğlence ürünlerinde (yüzde 43) tasarruf sağlıyor. Eczaneler ve kozmetik ürünleri (yüzde 27) ve gıda (yüzde 30) o kadar kötü etkilenmedi.


Tüketiciler en az tavizi sağlık ürünleri konusunda veriyor (yüzde 15). Idealo fiyat uzmanı Florian Kriegel, “Bazı sektörlerin sonuçlardan diğerlerine göre daha fazla zarar gördüğü ortaya çıktı. İnsanların sağlıklarından tasarruf etmek yerine yeni kıyafetlerden veya büyük satın alımlardan vazgeçme olasılıkları daha yüksek” dedi.


Pek çok insanın tutumluluğu aynı zamanda kültürel ve boş zaman aktivitelerini de etkiliyor. En çok etkilenenler ise restoran ve barlar oldu. Ankete katılanların yüzde 53'ü burada geri durduklarını söylüyor. Konser, festival ve kulüp ziyaretlerinde kişi başı yüzde 47 tasarruf sağlanıyor. Sergi ve müzelerden (yüzde 36) daha az bahsediliyor.


Idealo uzmanı Kriegel, “Eğitim ve fiziksel kondisyona son derece değer veriliyor ve birçok insan için restoran veya barları ziyaret etmek gereksiz görünüyor” dedi. Bunun nedeni de restoranlarda yiyeceklere uygulanan KDV'nin yeniden artırılması ve fiyatların artmasıdır. Restoran ve barlara gitmek, “insanların artık karşılayamayacağı veya isteyemeyeceği bir lüks olarak görülüyor”.


Idealo araştırmasına göre genel tüketici ruh halinde herhangi bir iyileşme görünmüyor. Ankete katılanların yüzde 43'ü geçen yıla göre daha az tüketiyor ve yalnızca yüzde 7'si daha fazla tüketiyor; yüzde 50'si ise aşağı yukarı aynı kaldı.


Yüzde 82'si bir şey için tasarruf yapıyor. En sık dile getirilen kalemin yüzde 42 ile tatil ya da gezi olduğu, yüzde 31'inin emekliliğine, yüzde 19'unun kendi çocuklarının geleceğine, yüzde 15'inin ise bir mülke para ayırdığı belirtildi.