Muqe
New member
BRÜKSEL — «Sorun iniş noktası değil, fırlatma rampası. Eğer iyi çalışırsa hedefe ulaşmada hiçbir sorun yaşanmayacak.” Metafora göre iniş noktası Jean-Philippeprendito, Stellantis'in Avrupa pazarının başkanı2035 yılı, içten yanmalı motordan sadece elektriğe geçeceğimiz yıl. Ancak rampalardan bahsettiğimizde, bugünden, yani yeni araçların egzoz borusundan kaynaklanan karbondioksit emisyon seviyelerine büyük bir baskının uygulandığı 2025 yılından bahsediyoruz. Emisyonlarda %19 azalma. Learned'e göre sorun 2035 için belirlenen toplam durak değil, yaklaşma yoluözellikle başlangıç aşaması: “Hızı ve tarzı uyumlu hale getirmemiz gerekiyor” diye devam ediyor.
Otomobil üreticileri Avrupa'nın cezalarına karşı birleşti: İşte sahadaki takımlar
kaydeden Diego Longhin
08 Ocak 2025
Bunu Brüksel'de, tarihlerin ve rotaların belirlendiği binalardan ve dersliklerden birkaç adım uzakta söylüyor. Etkinlik, 101'inci Otomobil Fuarı'dır. Cenevre etkinliğinin sona ermesinin ardından sektörün panoramasında kendine yer açan bir sergi. Ve tOtomobil üreticilerinin stantlarında açılışın ilk gününde, AB'den gelecek 2025 yılı için 16 milyarın üzerinde ceza riski ön plana çıkıyor. Sektör zayıf, kriz can yakıyor, yaptırımların sektöre etkilerinin istihdam düzeyinde de ağır olma riski var. O kadar ki 5 Şubat'ta metal işçileri de bir değişiklik talebinde bulunmak üzere Brüksel'e gelecekler. “Bizim için sorun 2035 değil – tekrarlıyor Learner – sorun önümüzdeki üç ya da beş yıl. Nihai hedef bellidir. Önce şunu söyleyeyim: eğer çözmek istiyorsanız İnsanların hareketliliğinden kaynaklanan emisyon konusu elektrikli hale gelmeli. Bu, bunu nasıl yaptığınıza, tempoya, hıza, koşullara, oraya ulaşmak için kullandığınız yöntemlere ve hangilerinin hizalanması gerektiğine bağlıdır.».
Otomobil, üretim asgari düzeyde “Avrupa müdahale etmeli”
kaydeden Diego Longhin
04 Ocak 2025
Ne yapalım? Emisyonlar üzerindeki baskının etkilerini 2027'ye kadar en az üç yıla ya da beş yıla yaymak. Daha sonra araçları bir bütün olarak düşünün, Emisyon hesaplamalarına sadece otomobiller değil, kamyonetler ve diğer ticari araçlar da dahil ediliyor. AB'nin düzenlemeyi uygulamaya karar vermesi durumunda uygulanabilecek müdahaleler. Ancak bugüne kadar, Stellantis'in Avrupa başkanının “birçok otorite ve ilgili tarafın konunun kapsamını keşfettiğini” düşünmesine rağmen Komisyon'dan güçlü bir direnç var.
adaylıklar
İşte İtalya'daki yeni Stellantis takımı
kaydeden Diego Longhin
09 Ocak 2025
Learnato'nun belirttiği önlemler, Stellantis'i 1 Ocak'ta tekrar karşılayan Avrupalı üreticiler kulübü Acea'da tartışıldı. Amaç «müşterileri ve çalışanları koruyun». Impresa, aynı amaçla Stellantis'in, yaptırımların etkisini hafifletmek, Elon Musk'un kurduğu şirketten hisse alışverişi yapmak veya kredi satın almak amacıyla Tesla liderliğindeki gruba katıldığını söyledi. “Bu sadece mali bir sorun değil” diyor. Daha sonra Stellantis'in İtalya Planını İtalyan hükümetinin mali yardımı olmadan uygulayacağını hatırlatıyor ve şunu umuyor: «Devlet fonları yenilik yapmak ve ilgili endüstrileri daha teknolojik hale getirmek için kullanılabilir. Bu önemli.” Başka bir kusur mu? Sütun ağı. «En iyi elektrikli arabayı en iyi fiyata yapabilirsiniz – 20 bin Euro'nun altındakiler yakında gelecek – ancak şarj noktaları olmadan bunların hepsi işe yaramaz.”
Otomobil üreticileri Avrupa'nın cezalarına karşı birleşti: İşte sahadaki takımlar
kaydeden Diego Longhin
08 Ocak 2025
Bunu Brüksel'de, tarihlerin ve rotaların belirlendiği binalardan ve dersliklerden birkaç adım uzakta söylüyor. Etkinlik, 101'inci Otomobil Fuarı'dır. Cenevre etkinliğinin sona ermesinin ardından sektörün panoramasında kendine yer açan bir sergi. Ve tOtomobil üreticilerinin stantlarında açılışın ilk gününde, AB'den gelecek 2025 yılı için 16 milyarın üzerinde ceza riski ön plana çıkıyor. Sektör zayıf, kriz can yakıyor, yaptırımların sektöre etkilerinin istihdam düzeyinde de ağır olma riski var. O kadar ki 5 Şubat'ta metal işçileri de bir değişiklik talebinde bulunmak üzere Brüksel'e gelecekler. “Bizim için sorun 2035 değil – tekrarlıyor Learner – sorun önümüzdeki üç ya da beş yıl. Nihai hedef bellidir. Önce şunu söyleyeyim: eğer çözmek istiyorsanız İnsanların hareketliliğinden kaynaklanan emisyon konusu elektrikli hale gelmeli. Bu, bunu nasıl yaptığınıza, tempoya, hıza, koşullara, oraya ulaşmak için kullandığınız yöntemlere ve hangilerinin hizalanması gerektiğine bağlıdır.».
Otomobil, üretim asgari düzeyde “Avrupa müdahale etmeli”
kaydeden Diego Longhin
04 Ocak 2025
Ne yapalım? Emisyonlar üzerindeki baskının etkilerini 2027'ye kadar en az üç yıla ya da beş yıla yaymak. Daha sonra araçları bir bütün olarak düşünün, Emisyon hesaplamalarına sadece otomobiller değil, kamyonetler ve diğer ticari araçlar da dahil ediliyor. AB'nin düzenlemeyi uygulamaya karar vermesi durumunda uygulanabilecek müdahaleler. Ancak bugüne kadar, Stellantis'in Avrupa başkanının “birçok otorite ve ilgili tarafın konunun kapsamını keşfettiğini” düşünmesine rağmen Komisyon'dan güçlü bir direnç var.
adaylıklar
İşte İtalya'daki yeni Stellantis takımı
kaydeden Diego Longhin
09 Ocak 2025
Learnato'nun belirttiği önlemler, Stellantis'i 1 Ocak'ta tekrar karşılayan Avrupalı üreticiler kulübü Acea'da tartışıldı. Amaç «müşterileri ve çalışanları koruyun». Impresa, aynı amaçla Stellantis'in, yaptırımların etkisini hafifletmek, Elon Musk'un kurduğu şirketten hisse alışverişi yapmak veya kredi satın almak amacıyla Tesla liderliğindeki gruba katıldığını söyledi. “Bu sadece mali bir sorun değil” diyor. Daha sonra Stellantis'in İtalya Planını İtalyan hükümetinin mali yardımı olmadan uygulayacağını hatırlatıyor ve şunu umuyor: «Devlet fonları yenilik yapmak ve ilgili endüstrileri daha teknolojik hale getirmek için kullanılabilir. Bu önemli.” Başka bir kusur mu? Sütun ağı. «En iyi elektrikli arabayı en iyi fiyata yapabilirsiniz – 20 bin Euro'nun altındakiler yakında gelecek – ancak şarj noktaları olmadan bunların hepsi işe yaramaz.”