Auto, Cisl: Stellantis üretimi yılda 500 bin arabaya doğru gidiyor. “Hükümet bizi çağırmalı”

Muqe

New member
İtalya'daki Stellantis üretimi keskin bir düşüşte: Torino'da raporunu sunan Fim Cisl'in verilerine göre, 2024'ün ilk yarısında Stellantis fabrikalarından 303.410 ticari araç ve otomobil çıktı; bu geçen yılın aynı dönemine göre %25,2 daha az. Fim Cisl'e göre yıl sonunda üretim, 2023'teki 751 bine kıyasla sadece 500 binin biraz üzerinde olacak; bu, İş ve İtalya'da Üretilen Ürünler Bakanı Adolfo Urso tarafından belirtilen ve aynı zamanda Repubblica'nın yayıncısı Gdi'yi de kontrol eden Exor holding şirketinin bir parçası olan Stellantis tarafından paylaşılan 2030 eşiğinin yarısı.

Fim genel sekreteri, “Hükümet, Temmuz ayına kadar Palazzo Chigi'de bizi toplayıp zorluk içindeki bir sektörün yeniden canlandırılması için taahhütleri ve garantileri tanımlama taahhüdüne saygı göstermelidir” diyor. Ferdinand Uliano.

Yılın ilk yarısında 2024'e göre yüzde 35,9 azalışla 186 bin 510 adet otomobil üretilirken, ticari araçlarda yüzde 2 büyümeyle 117 bin adetlik üretim gerçekleşti.

Pomigliano ve Atessa hariç tüm fabrikalar kırmızı renktedirüretim zaten yavaşlıyor: Melfi'nin -%57.6'sından Mirafiori'nin -%63'üne kadar değişiyorFim Cisl, çevre dostu otomobiller için teşviklerin bir ay önce başlamasının gecikmesi ve covid'in neden olduğu tedarik sorunları ile yarı iletken eksikliğinin üstesinden gelinmesiyle 2023'teki büyümenin ardından yaşanan negatif toparlanmanın etkisiyle negatif bir rakamın ortaya çıktığını vurguluyor.

Mirafiori üretim merkezi elektrikli 500'de hacim kaybediyor ve artık Maserati'nin devam eden düşüşünü telafi edemiyor. Melfi ve Cassino tesisleri, 2025'te planlanan iki yeni Stla Medium ve Stla Large platformunda gelecekteki üretime geçişi beklemekten zarar görüyor. Atessa'daki Lvc ticari araçlar için büyüme, 2023'e kıyasla (+%2) etkili bir şekilde durdu; bunun yerine ilk çeyrekte (+%28,5) görüldü.