Avrupa, havacılık için sürdürülebilir yakıtlar için bastırıyor

Muqe

New member
bu yüzeyleri çevreyi en çok kirleten ulaşım araçları arasında yer almaktadır.Avrupa Çevre Ajansı AB’deki kirletici emisyonların %3,8’ini sektöre atfeden ve son 20 yılda %130 mertebesinde artış kaydeden. Bu nedenle, hava taşımacılığının uzun süredir Topluluk yasa koyucunun görüş alanında olması şaşırtıcı değildir. plan kapsamında 55 için uygunEmisyonları 2030 yılına kadar (1990’a kıyasla) en az %55 oranında azaltmayı hedefleyen Öngörülen önlemler arasında, havacılık gibi karbondioksit yayan sektörlerin, çevre kirliliğini hızlandırmak amacıyla kirlilikleri için daha fazla ödeme yapmalarını zorunlu kılmak da var. emisyonları azaltan teknolojilerin ve girişimlerin benimsenmesi.

AB kurumları arasında anlaşma


Bu anlamdaki son yenilik,Avrupa Konseyi ve Avrupa Parlamentosu arasındaki anlaşma teklif üzerine Yakıt ikmaliAB Havacılıkhangisine işaret ediyor havacılık sektörünü karbondan arındırmak ve sürdürülebilir hava yolculuğu için eşit koşullar yaratmak.

2025’ten itibaren, havacılık yakıtı tedarikçilerinin asgari miktarda garanti vermesi gerekecek. Saf (havacılık için sürdürülebilir yakıtlar) ve 2030’dan itibaren, her iki kotanın da 2050’ye kadar aşamalı olarak artırılmasıyla birlikte, asgari bir sentetik yakıt kotası garanti edilmelidir.

Ayrıca kuracak yakıt tedarikçilerinin Saf harmanlama yükümlülüğünü yerine getirmelerine izin veren geçiş dönemi genel emisyon seviyesini etkilemeden, sektörün kuruluş aşamasında örgütlenmesini kolaylaştırmak için Birlik genelinde tedarik ettikleri miktarların ağırlıklı ortalaması olarak. Anlaşma, tanımlanmakta olan düzenlemeyi uygulamak için Üye Devletler tarafından atanması gereken yetkililerin özellikleri de dahil olmak üzere kontrollerin genel çerçevesini de belirler.

Ayrıca, AB havalimanlarından kalkan uçak üreticilerinin de araçlara yalnızca uçuş için gerekli yakıtla yakıt ikmali yapınfazla ağırlıkla bağlantılı veya revizyondan kaynaklanan emisyonları önlemek için, yani Saf ile yakıt ikmali yapmaktan kaçınmak için fazla yakıtın taşınması.

Fırsatlar ve sınırlar


Saflar, kısa ve orta vadede kirletici emisyonları azaltmak için en iyi çözüm olarak kabul edilir.. Bunlar, kerosen ile güvenli bir şekilde karıştırılabilen ve yaşam döngüleri boyunca geleneksel kerosene göre %80’e kadar daha az karbon salan biyoyakıtlardır. Bain & Company tarafından yapılan bir araştırma bu çözümün maliyetini vurgulasa bile: Örneğin, sürdürülebilir yakıt üretimi için 1.300 milyar dolarlık bir yatırım, 2050 yılına kadar beklenen talebin yalnızca %20’sini karşılayabilir.

sonraki adımlar


Siyasi anlaşmanın ana hatları şimdi iki yasa koyucunun resmi onayına tabidir. Konsey ile ilgili olarak, İsveç cumhurbaşkanlığı, metni üye devletlerin temsilcilerine (Coreper) en kısa sürede sunmayı planladığını duyurdu.yaklaşan bir Konsey toplantısında resmi kabul.