Muqe
New member
ROMA — Stellantis'in Avrupa kurumsal yapısının genel merkezi Torino'da olacak. Ocak ayında resmileşecek olan hamleyi Jean-Philippe Learned öngörüyorAna hissedarı Exor olan ve aynı zamanda Repubblica'yı da kontrol eden Stellantis grubunun Genişletilmiş Avrupa pazarından sorumludur.
CEO Carlos Tavares'in sağ kolu Milano Finanza ile yaptığı röportajda, “2025'in başı için planlanan tüm lansmanlarla toparlanmanın gerçekleşeceğine” ikna olduğunu söyledi».
Mirafiori ve Torino fabrikasının geleceği hakkında bilgi alan yetkili, tesisin risk altında olmadığını yineledi. Learned şöyle açıklıyor: «Stellantis'in Avrupa kurumsal yapısının Torino'ya dayandırılması, İtalya'da bulunan iletişim, pazarlama ve İK ve üretim planlaması düzeyindeki Genişletilmiş Avrupa personelinin Mirafiori'de benimle birlikte çalışacağı anlamına geliyor. “Evet ama araba üretimi değil” diyorsunuz. Ve bu sorun değil. Ancak Stellantis'in Avrupa düzeyinde iş yerelleştirmesi ve kurumsal yönetim açısından, Torino her zaman merkezdedir ve öyle kalacaktır: bu nedenle kimse kapandığımızı söyleyemez».
Avrupa ve teşvikler
Learned, eğer araba satmıyorsanız onları üretmenin bir anlamı olmadığını söylüyor. “Bunu Meloni hükümetine bile elli bin kez söyledik: İtalya'dan ayrılmıyoruz, tam tersine yatırım yapacağız. Ama bugün bana ne kadar satacağımı sormayın: Ne satıyorsam onu üretiyorum”, diyor.
«İtalya'nın endüstriyel düzeyde koruması tamdır – diyor Avrupa'nın başkanı – ama sattığımızı biz üretiyoruz. Pazar yoksa uyum sağlamak zorundayız, aksi takdirde tersaneler dolu olur.”
İtalya'da otomotiv fonundaki kesintinin ardından 2025'te otomobil alımına yönelik herhangi bir teşvik olmayacak. Şimdi Ticaret Bakanı Adolfo Urso Brüksel'e sesleniyor: «Teşviklerin anlamlı, istikrarlı ve uzun ömürlü olması için Avrupa düzeyinde uygulanması gerekiyor. Artık devletler bunu yapabilecek durumda değil.”.
CEO Carlos Tavares'in sağ kolu Milano Finanza ile yaptığı röportajda, “2025'in başı için planlanan tüm lansmanlarla toparlanmanın gerçekleşeceğine” ikna olduğunu söyledi».
Mirafiori ve Torino fabrikasının geleceği hakkında bilgi alan yetkili, tesisin risk altında olmadığını yineledi. Learned şöyle açıklıyor: «Stellantis'in Avrupa kurumsal yapısının Torino'ya dayandırılması, İtalya'da bulunan iletişim, pazarlama ve İK ve üretim planlaması düzeyindeki Genişletilmiş Avrupa personelinin Mirafiori'de benimle birlikte çalışacağı anlamına geliyor. “Evet ama araba üretimi değil” diyorsunuz. Ve bu sorun değil. Ancak Stellantis'in Avrupa düzeyinde iş yerelleştirmesi ve kurumsal yönetim açısından, Torino her zaman merkezdedir ve öyle kalacaktır: bu nedenle kimse kapandığımızı söyleyemez».
Avrupa ve teşvikler
Learned, eğer araba satmıyorsanız onları üretmenin bir anlamı olmadığını söylüyor. “Bunu Meloni hükümetine bile elli bin kez söyledik: İtalya'dan ayrılmıyoruz, tam tersine yatırım yapacağız. Ama bugün bana ne kadar satacağımı sormayın: Ne satıyorsam onu üretiyorum”, diyor.
«İtalya'nın endüstriyel düzeyde koruması tamdır – diyor Avrupa'nın başkanı – ama sattığımızı biz üretiyoruz. Pazar yoksa uyum sağlamak zorundayız, aksi takdirde tersaneler dolu olur.”
İtalya'da otomotiv fonundaki kesintinin ardından 2025'te otomobil alımına yönelik herhangi bir teşvik olmayacak. Şimdi Ticaret Bakanı Adolfo Urso Brüksel'e sesleniyor: «Teşviklerin anlamlı, istikrarlı ve uzun ömürlü olması için Avrupa düzeyinde uygulanması gerekiyor. Artık devletler bunu yapabilecek durumda değil.”.