Barbie üreticisi Mattel: Çocuk odası politikleşiyor

RAM

New member
Çocuk odası politikleşiyor: Mattel Almanya patronu Sebastian Trischler, t-online röportajında bunun Barbie, Hot Wheels ve hatta Scrabble için ne anlama geldiğini açıklıyor.


Tekerlekli sandalyedeki bebekler, cinsiyet ayrımı gözetmeyen figürler, geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış oyuncaklar: oyuncak endüstrisi yeniliklerini bu hafta Nürnberg’de sergiliyor. Önemli siyasi tartışmaların çoktan Alman çocuk odalarının halılarına inmesi dikkat çekicidir.


Fuardaki en büyük stantlardan biri oyuncak devi Mattel’e ait; Amerikan şemsiye grubu, Barbie ve Hot Wheels gibi popüler oyuncak markalarının yanı sıra Scrabble ve Uno gibi klasik masa oyunlarını da saklıyor. Menajer Sebastian Trischler Almanya, Avusturya ve İsviçre’den sorumlu ve net bir misyonu var: oyun daha kapsayıcı hale gelmeli.


t-online ile yaptığı bir röportajda, çeşitli oyuncak bebeklerin oyuncak mağazalarına nasıl alındığını ve Mattel’in neden bok fırtınasına rağmen oyunlarını değiştirmeye devam ettiğini açıklıyor.


t-online: Bay Trischler, çevrenizdeki çocuklar kesinlikle işinizi harika bulacaktır, değil mi?


Sebastian Trischler:
Evet, hem oğullarım hem de yeğenim işimden çok memnunlar çünkü Hot Wheels, Barbie ve PollyPocket’ı seviyorlar.


O zaman aranızdaki Barbie hayranları 2023’te paralarının karşılığını alacak: Yaz aylarında Barbie filmi en iyi oyuncu kadrosuyla sinemalarda başlayacak. Greta Gerwig yönetiyor, Margot Robbie ve Ryan Gosling başrolde. Mattel’in film üzerinde ne kadar büyük bir etkisi oldu?


Tabii ki ilgiliyiz. Ortağımız Warner Bros ile film üzerinde çalışan kendi film departmanımız var. Sonuçta, filmde kendimizi bir marka olarak görmemiz önemli.

Trischler, t-online editörleri Frederike Holewik ve Heike Vowinkel ile söyleşisinde: Hype zaten çok büyük.
Trischler, t-online editörleri Frederike Holewik ve Heike Vowinkel ile söyleşisinde: Hype zaten çok büyük.

Trischler, t-online editörleri Frederike Holewik ve Heike Vowinkel ile konuşurken: “Abartma şimdiden çok büyük.” (Kaynak: Lara Schlick)

Bunun gibi bir film pazarlama için bir hediye, değil mi?


Hype zaten çok büyük. Böyle yıldızlarla dolu bir Hollywood filmi pek çok oyuncağa ithaf edilmezdi. Bu, Barbie’nin bir marka olarak çocuk odasının ötesinde bile ne kadar alakalı olduğunu gösteriyor. Örneğin modada “Barbiecore” adlı bir trend vardı ve pembenin geri döndüğünü görebilirsiniz – çoğu kişi için Barbie’nin mükemmel rengi.


Ancak birçokları için aynı zamanda basmakalıp bir kız rengidir. Ama Barbie yıllardır suçlamadan kurtulmaya çalışıyor. Kurtulmak için, cinsiyetçi imajı ince, açık tenli sarışın taşımak için. Bugün Barbie tüm ten ve göz renklerinde, irili ufaklı kıvrımlarıyla sunuluyor. Bunların hepsi zamanın ruhuna bir övgü mü?


Bu, başlangıç hikayesi için adalet yapmaz. Barbie’nin mucidi Ruth Handler, kızların da erkekler kadar güzel oyuncaklara sahip olmasını istedi. Adını Handler’ın kızı Barbara’dan alan Barbie, kızların her şey olabileceğini göstermeyi amaçlıyordu. Barbie’nin bugüne kadar toplam 200’den fazla mesleği olmuştur. İlk hayalindeki evi, ABD’de kadınların kendi banka hesaplarına sahip olmalarına bile izin verilmediği bir zamanda satın aldı. Beni kişisel olarak özellikle heyecanlandıran şey: Barbie, herhangi bir insandan önce, 1965 gibi erken bir tarihte ayda bir astronottu!

imago görüntüleri 197252576
imago görüntüleri 197252576

Avustralyalı aktris Margot Robbie, yeni bir uzun metrajlı filmde Barbie’yi canlandırıyor. (Kredi: IMAGO/Warner Bros.)

Bununla birlikte, Mattel defalarca çok genç kızlara gerçekçi olmayan vücut görüntüleri öğretmekle suçlandı.


Barbie şimdi 64 yaşında ve her zaman nabzını tuttu. Trendleri belirliyor ve hepsi iyi olmadı. Ancak son yıllarda, özellikle vücut imajı söz konusu olduğunda çok şey değişti. Artık dünyanın en çeşitli oyuncak bebek markasıyız ve 175’ten fazla çeşidimiz var.


Son zamanlarda işitme cihazlı bebekler, cilt hastalıkları ve tekerlekli sandalye kullanıcıları sunmaya başladınız. Bu sadece görüntü bakımı için mi yoksa çeşitli Barbie’ler de satıyor mu?


Çeşitli Barbie’lerimiz büyük bir ticari başarı elde etti. Çocuk odalarına daha fazla çeşitlilik getirme hedefimizin bu kadar beğenilmesi bizleri mutlu ediyor.