Muqe
New member
İlk prototipi barkod kuma çizilmişti. Mors alfabesinden gelen noktalar ve yatay çizgiler mucitlere ilham kaynağı oldu Norman Joseph Ormanı Ve Bernard Gümüş. Sistem daha sonra sayısal ve alfanümerik verilerin modern grafiksel temsillerine göre geliştirildi.
Amaç basit değildi: bir kimlik koduSüpermarket kasalarından geçen her ürün için her yönden taranabilir. Kısaca samanlıkta iğneyi işaretlemek.
İhtiyaç Tedarik zincirini takip edin 1940’larda doğmuştur ve verilerin giderek daha fazla değer kazandığı çağdaş dijital dünyada, barkod, büyük ölçekli perakende ticaretin dayandığı küresel dildir.
O zamandan bu yana elli yıl geçti Gs11974’te bir devrim başlattı. Fiyatı 61 ABD senti olan bir Wrigley sakız paketi, Ohio’daki bir süpermarketin kasalarından geçiyor: Gs1 barkoduyla taranan ilk ürün.
Bugün kuruluşun tanımlayıcılarıyla takip edilen 100 milyondan fazla ürün var ve günde altı milyardan fazla tarama gerçekleştiriliyor. Giderek daha yıkıcı hale gelen teknolojiler,Yapay ve üretken zekaBenNesnelerin interneti ve blok zinciri Ancak yeni zorluklar ortaya çıkarıyorlar.
“Yeni teknolojiler İtalyan şirketlerinin, lojistik ve dağıtım zincirlerinin dijitalleşmesinin hızlandırılmasına yardımcı olacak” diye açıkladı Alessandro d’Este, GS1 İtalya başkanı ve Ferrero Commerciale Italia’nın başkanı ve CEO’su etkinlik vesilesiyle “Yarın dönüşüyoruz. Kitlesel tüketimin yeni mücadelesi”inovasyon, dijitalleşme, yapay ve üretken zeka ve yeni tüketici davranışlarını tartışmak üzere iş dünyası liderlerini, girişimcileri, yöneticileri, yeni teknoloji uzmanlarını ve entelektüelleri bir araya getirdi.
“İşbirlikçi tedarik zinciri yaklaşımı, verimliliği artırmayı ve bunun sonucunda çevresel etkileri azaltmayı, tüketici ihtiyaçlarına tutarlı yanıtlar vermeyi ve son fakat bir o kadar da önemli olarak fiyat artışlarını kontrol altına alarak enflasyon dinamiklerinin etkilerini hafifletmeyi mümkün kılacaktır. ,” diye devam ediyor d’Este.
Yeni nesil barkodlar
Barkodların geleceği iki boyutludur. 50 yıl sonra, barkod geleceğe atılım yapmaya hazır: dijital “olarak”, işletmelere yapay zeka açısından da yeni bir uygulama potansiyeli dünyasının kapılarını açıyor.
Yeni nesil tanımlayıcılar, Gs1 2027 yılına kadar küresel ölçekte tanıtmayı planladığımız bu kodlar, ürün hakkında çok daha fazlasını anlatabilecek iki boyutlu QR kodlardır. Kaynağından alerjenlerin varlığına, geri dönüşüm yöntemlerine ve çevresel ayak izine kadar.
“Yeni iki boyutlu kodlar, tedarik zincirinin herhangi bir seviyesindeki şirketlerin, şirketlerin ve tüketicilerin yalnızca basit bir taramayla bile kolayca erişebilecekleri olağanüstü miktarda güvenilir veriyi verimli bir şekilde paylaşma ihtiyacına yanıt veriyor. örneğin akıllı telefonlarından – diye açıkladı Bruno Aceto, Gs1 İtalya CEO’su – Bu çığır açan bir dönüm noktası çünkü bu yeni nesil kodlar, fiziksel ürünü dijital ikizine bağlayarak iç süreçlerden pazarlamaya, izlenebilirlikten sürdürülebilirliğe kadar geniş bir uygulama potansiyeline olanak tanıyor. Ve bu dönüm noktası yakındır.”
Amaç basit değildi: bir kimlik koduSüpermarket kasalarından geçen her ürün için her yönden taranabilir. Kısaca samanlıkta iğneyi işaretlemek.
İhtiyaç Tedarik zincirini takip edin 1940’larda doğmuştur ve verilerin giderek daha fazla değer kazandığı çağdaş dijital dünyada, barkod, büyük ölçekli perakende ticaretin dayandığı küresel dildir.
O zamandan bu yana elli yıl geçti Gs11974’te bir devrim başlattı. Fiyatı 61 ABD senti olan bir Wrigley sakız paketi, Ohio’daki bir süpermarketin kasalarından geçiyor: Gs1 barkoduyla taranan ilk ürün.
Bugün kuruluşun tanımlayıcılarıyla takip edilen 100 milyondan fazla ürün var ve günde altı milyardan fazla tarama gerçekleştiriliyor. Giderek daha yıkıcı hale gelen teknolojiler,Yapay ve üretken zekaBenNesnelerin interneti ve blok zinciri Ancak yeni zorluklar ortaya çıkarıyorlar.
“Yeni teknolojiler İtalyan şirketlerinin, lojistik ve dağıtım zincirlerinin dijitalleşmesinin hızlandırılmasına yardımcı olacak” diye açıkladı Alessandro d’Este, GS1 İtalya başkanı ve Ferrero Commerciale Italia’nın başkanı ve CEO’su etkinlik vesilesiyle “Yarın dönüşüyoruz. Kitlesel tüketimin yeni mücadelesi”inovasyon, dijitalleşme, yapay ve üretken zeka ve yeni tüketici davranışlarını tartışmak üzere iş dünyası liderlerini, girişimcileri, yöneticileri, yeni teknoloji uzmanlarını ve entelektüelleri bir araya getirdi.
“İşbirlikçi tedarik zinciri yaklaşımı, verimliliği artırmayı ve bunun sonucunda çevresel etkileri azaltmayı, tüketici ihtiyaçlarına tutarlı yanıtlar vermeyi ve son fakat bir o kadar da önemli olarak fiyat artışlarını kontrol altına alarak enflasyon dinamiklerinin etkilerini hafifletmeyi mümkün kılacaktır. ,” diye devam ediyor d’Este.
Yeni nesil barkodlar
Barkodların geleceği iki boyutludur. 50 yıl sonra, barkod geleceğe atılım yapmaya hazır: dijital “olarak”, işletmelere yapay zeka açısından da yeni bir uygulama potansiyeli dünyasının kapılarını açıyor.
Yeni nesil tanımlayıcılar, Gs1 2027 yılına kadar küresel ölçekte tanıtmayı planladığımız bu kodlar, ürün hakkında çok daha fazlasını anlatabilecek iki boyutlu QR kodlardır. Kaynağından alerjenlerin varlığına, geri dönüşüm yöntemlerine ve çevresel ayak izine kadar.
“Yeni iki boyutlu kodlar, tedarik zincirinin herhangi bir seviyesindeki şirketlerin, şirketlerin ve tüketicilerin yalnızca basit bir taramayla bile kolayca erişebilecekleri olağanüstü miktarda güvenilir veriyi verimli bir şekilde paylaşma ihtiyacına yanıt veriyor. örneğin akıllı telefonlarından – diye açıkladı Bruno Aceto, Gs1 İtalya CEO’su – Bu çığır açan bir dönüm noktası çünkü bu yeni nesil kodlar, fiziksel ürünü dijital ikizine bağlayarak iç süreçlerden pazarlamaya, izlenebilirlikten sürdürülebilirliğe kadar geniş bir uygulama potansiyeline olanak tanıyor. Ve bu dönüm noktası yakındır.”