Başka bir kapanış yakın mı?

RAM

New member
Osnabrück'teki fabrika


Bu VW lokasyonu zaten kapanmanın eşiğindeydi


Güncelleme: 20.12.2024 – 18:58Okuma süresi: 2 dakika

imago görselleri 0778476691

Resmi büyüt


Osnabrück'teki Volkswagen fabrikası: Kapatılma tehdidi altında. (Kaynak: IMAGO/Malte Ossowski/SVEN SIMON/imago)


Osnabrück'teki VW fabrikasının geleceği belirsiz. Şirket bu yeri ancak birkaç yıl önce, Karmann iflas ettikten sonra kurtarabildi.


Volkswagen Grubu şu anda baskı altında: elektromobiliteye geçişten kaynaklanan yüksek maliyetler, talepteki dalgalanmalar ve küresel zorluklar Wolfsburg merkezli otomobil üreticisini etkiliyor.


Ancak özellikle bir yerde bu durum başka bir krizi, bir zamanlar VW'yi kurtaran Karmann şirketinin düşüşünü anımsatıyor. Volkswagen şimdi Osnabrück'teki eski Karmann lokasyonunun geleceğe yönelik umutları olup olmadığını tartışıyor. Grup ve IG Metall günlerce süren görüşmelerde bu konuyu hararetli bir şekilde tartıştı. Bununla ilgili daha fazlasını buradan okuyun.


Osnabrück'lü geleneksel bir fason imalatçı ve üstyapı imalatçısı olan Karmann, 2009 yılında iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. O dönemde yaşananlar, otomotiv endüstrisindeki tedarikçilerin ve niş üreticilerin başına gelebilecek zorluklara dair bir fikir veriyor.


Wilhelm Karmann GmbH 1901 yılında kuruldu ve onlarca yıldır otomotiv dünyasının demirbaşlarından biri oldu. Şirket, özellikle Volkswagen, Mercedes-Benz ve Audi için Cabrio ve Coupe üretimiyle adından söz ettirdi. En ünlü modeller arasında VW Beetle Cabriolet ve Karmann Ghia bulunmaktadır. Ancak başarı uzun sürmedi.


2000'li yıllarda Karmann'ın başı giderek daha fazla belaya girdi. Otomobil üreticileri giderek daha fazla kendi ürünlerini üretiyor ve dış üreticilerden sipariş alıyor. Mercedes-Benz CLK Cabriolet'nin üretimi gibi önemli projelerin kaybedilmesi şirketi iflasın eşiğine getirdi. Nisan 2009'da Karmann iflas başvurusunda bulundu.


İflas başvurusunun ardından Volkswagen AG, 2009 yılı sonunda araç üretimi, alet yapımı ve teknik geliştirme de dahil olmak üzere şirketin önemli kısımlarını devraldı. Volkswagen Osnabrück GmbH'nin kurulmasıyla birlikte konum ve bazı işler de kurtarıldı. 2011 yılında VW yönetimindeki ilk model burada montaj hattından çıktı: VW Golf VI Cabriolet.


Devralma önemli kısıtlamalar getirdi. Geleneksel “Karmann” adı ortadan kalktı ve Osnabrück'teki üretim kapasitesi, Porsche Boxster ve Cayman gibi niş modellere ve küçük serilere yoğunlaştı.


İflas etmeden önce Karmann'da yaklaşık 3.500 kişi çalışıyordu. Birçoğu için iflas, işlerini kaybetmek ya da maaşlarının kesilmesi anlamına geliyordu. Tasfiye sırasında, aralarında çok sayıda eski çalışanın da bulunduğu alacaklılar, yüzde 40 civarında nispeten yüksek bir iflas oranıyla karşı karşıya kaldı. Şu anda Osnabrück tesisinde yaklaşık 2.300 kişi çalışıyor ancak bu pozisyonlar da artık risk altında olabilir.