Bentivogli “Kriz Avrupa'ya ait. Hükümetlerin yardımı olmazsa arabanın sonu çelik gibi olacak”

Muqe

New member
Milano — «Umarım Stellantis yakın zamanda Carlos Tavares'in yerini alacak ve yalnızca bu zor zamanlar için endüstriyel bir strateji geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda Avrupa düzeyinde vazgeçilmez ittifakların ön planını oluşturabilecek bir yönetici bulacaktır». Marco Bentivogli, reformist hareket “Base Italia”yı kurmak için Fim-Cisl'in genel sekreteri olarak sendikadan ayrıldı.

Stellantis'in yeni bir numarası başka ne yapmalı?

«İtalya'da, daha fazla karşılaştırma arayın ve 2000'li yılların başında üretkenlik açısından Avrupa'nın en iyileri arasında yer alan fabrikalar gibi mevcut iyi şeyleri geliştirin».

Ancak bugün kriz, Volkswagen'deki Almanlar da dahil olmak üzere neredeyse hiç kimseyi affetmiyor.

«Elbette bu bir Avrupa krizi ve Avrupa'da çelik endüstrisi için yaşananlar otomotiv sektöründe de yaşanıyor: 2000'den önce Çin net çelik ve alüminyum ithalatçısıydı; 2010 yılından bu yana eşi benzeri görülmemiş kamu sübvansiyonları sayesinde dünyanın lider üreticisi ve ihracatçısı haline geldi.”

Elkann çalışanlara: “Tavares ile yolları ayırmanın zamanı geldi, önümüze bakalım”



kaydeden Diego Longhin

02 Aralık 2024



Bu senaryoyu önlemek için İtalya ve Avrupa'da ne yapabiliriz?

«İtalya sanayi politikasını düşünmeli. Ve ihracatımızın büyük bir kısmının peynir ve şarapla değil bu sektörle bağlantılı olduğunu anlayın, bu ürünlerin üreticilerine saygım sonsuz. Bileşen tedarik zincirinde yer alan Veneto ve Lombardiya şirketleri artık Almanya'daki krizden sıkıntı çekiyor. Yeni elektrik ekosistemine doğru hükümet onlara eşlik etmelidir. Bunun yerine, Geçiş 5.0 fonları bildiğimiz gibi kötü gidiyor ve hükümetin kendisi de tedarik zincirinin yeniden dönüştürülmesine yardımcı olması beklenen Otomotiv Fonu'ndan 4,6 milyar dolar kesti.”

Peki AB? Sorun, Avrupa'da içten yanmalı motorlu araçların artık üretilemeyeceği tarihin 2035 olarak belirlenmesi mi?

«Confindustria'nın 2035'e hayır deme konusundaki sağlam tutumu yanlıştır. Geçiş aynı zamanda bir miktar esneklik de gerektiren bir süreçtir. Ancak Avrupa'nın kural koyma konusunda çok iyi olması ve bu arada teknolojik ve pazar egemenliğini kaybetmesi riski de kesinlikle mevcut.”

Arabalar hala kırmızıda: Pazar Kasım ayında %10,8 kaybetti



kaydeden Diego Longhin

02 Aralık 2024



Peki ne yapmalı?

“Burada da sanayi politikasını yeniden düşünmemiz gerekiyor; örneğin şu anda ortak tarım politikasına harcanan muazzam meblağların bir kısmını bu sektörlere yönlendirerek. Ve her ne kadar Avrupalı şirketler arasındaki birleşmeler daha büyük örtüşmelere sahip olsa ve dolayısıyla istihdam açısından daha büyük riskler içerse de, kıtasal şampiyonların yaratılmasını kötülük olarak görmeye devam edemeyiz. Yalnızca lider şirketleri değil, tüm tedarik zincirlerini destekleyen ve yeniliğe odaklanan bir stratejiye ihtiyacımız var: Xiaomi otomotiv sektörüne girmeye karar verdiğinde bir algoritmayla başladı ve ardından bunun etrafında bir araba inşa etti.”