Benzin fiyatları kartele rağmen yükselişte. Saldırıya karşı çıkan Urso, “Diğer AB ülkelerinden daha iyi” diyerek kendini savundu

Muqe

New member
MILAN – Hükümetin yazını çalkalayan sadece pahalı uçuşlar değil, havayolları ve Avrupa Birliği ile biletlerin maliyetini kontrol etme önlemleri konusunda çekişmesi. Denize ve dağa gidiş ve sefer mevsiminde petrol de gündemde. Öte yandan, nihayet – Nisan ayında – yakıt ikmal tesislerinde ortalama yakıt fiyatıyla görüntülenecek reklam panosunu olgunlaştıran kategori tablolarının kasırgasıyla vatandaşları-kullanıcıları beklentilerle dolduran hükümetin kendisiydi. ağustos ayında alınmıştır.

fiyatlar yükseliyor


Mimit’in 13 Ağustos’ta ulaştığı son resmi veriler (15 Ağustos arifesinde iletildi), benzinin litre başına ortalama 1,939 Euro’dan (önceki haftaya göre +%0,5) ve dizelin +%1,7 ile 1,827’den bahsediyor. Temmuz ayı sonunda yani kartel öncesi ortalamalar ile benzin 1,9 euronun altındaydı ve motorin 1,75’e ulaşmadı. Otoyol servis alanlarında maliyet daha da pahalıdır. Geçen Pazartesi, otobanda otobanda litre başına ortalama fiyat 2,015 Euro’ydu ve geçen Cuma 2,014’ten (küçük) bir artış trendi vardı. Hala otoyolda olan kendi kendine dizel 1.921’de (Cuma günü 1.917).

Figisc-Confcommercio, kartellerin aksine başka hesaplamalar ekliyor: ayın başından bugüne kadar, “bölgelerin ortalama ortalama benzin fiyatları (bu doğru!)” +0,029 euro/litre arttı. maksimum + 0,038 (Molise bölgesi) ve minimum +0,020 (Friuli Venezia Giulia bölgesi)”, başlangıç ortalama değeri “1 Ağustos’ta 1,920 euro/litre (özerk bölge için maksimum 1,945 euro/litre) Bolzano ve Marche bölgesi için minimum 1,891) ve 16 Ağustos’ta ortalama nihai değer 1,949 euro/litre (özerk Bolzano eyaleti için maksimum 1,974 euro/litre ve Veneto bölgesi için minimum 1,924) ” akaryakıt fabrikalarının yöneticilerini temsil eden derneği öne çıkarıyor.

Orada dozu artırın Fegica (İtalyan akaryakıt federasyonu ve benzeri yöneticiler: “Ortalama fiyat karteline meydan okuyan günlük 16 günlük zam var. Hükümetin ÖTV’yi ciddi olarak düşünmesinin zamanı geldi”. Benzin istasyonları için “ortalama fiyat karteli dayatılıyor” Hükümetin petrol istasyonlarında uluslararası ürün piyasalarının yükselen değerleri nedeniyle fiyat artışlarına karşı hiçbir şey başaramadı ve bunu yapma olasılığı da olmadı”. Aksine – diyor Fegica – ” Antitröst’ün hükümete defalarca bildirdiği bu tehlikenin somutlaştığını görmeye başlayabilirsiniz: ortalama fiyatların gösterilmesi yalnızca yararsız olmakla kalmaz, aynı zamanda ters tepme riski de taşır”.

İki milyardan fazla özel tüketim vergisi


Veriler ayrıca tartışma için yakıttır. Dahası, kullanıcı dernekleri tarafından eldeki hesap makinesi olan haberler ve şikayetlerle beslenir. İlk bölümde, Assoutenti’nin Fiamme Gialle’ye verdiği bir raporla, litre başına 2,7 avro olarak görülen A8’deki bir benzin pompasının hikayesi yer alıyor. Ancak bu durum, yönetim ile referans şirket arasında devam eden bir anlaşmazlıktan kaynaklanacaktır.

Bunun yerine, devlet kasası için bile para akışı gerçektir. Geçen yaz özel tüketim vergilerinde 30 sentlik indirim yürürlükteydi ve Meloni hükümeti daha sonra yüksek enerji fiyatlarına karşı daha seçici müdahaleler için bunu düşürdü. Bugün aynı Assoutenti, yaz çıkışı ile karşı çıkış arasında, Devletin özel tüketim vergileri ve KDV arasında 2,27 milyar toplayacağını hesaplıyor. Karayollarında dolaşan 15 milyon benzinli-dizel araba ve sadece yolculuk ve dönüş için ortalama 3 dolu depo varsayıldığında, Devletin akaryakıt vergileri sayesinde 2.275.875.000 avro topladığı tahmin edilmektedir (petrol/mazot vergileri arasındaki ortalama: 1.513 .125.000 ÖTV olarak) , KDV olarak 762.750.000). Bu nedenle dernek, “acil olarak özel tüketim vergilerinin düşürülmesine” geri dönmemiz gerektiğine dikkat çekiyor.

Demokrat Parti saldırıyor, Urso yanıt veriyor


Tartışmaların siyaseti esirgemediği söylendi. Misiani ve Bonafé (Pd) “Bakan Urso’ya göre belirleyici olması gereken ortalama fiyatı gösterme zorunluluğunun hiçbir şeyi çözmediğini” söylüyorlar. Ve birincisinin öne sürdüğü “Meloni hükümetinin utanç verici başarısızlığı” karşısında, ikincisi “sorumsuzca zor durumda bırakılan ailelerden” bahsediyor. Angelo Bonelli (Ortalama) seçim kampanyası sırasında özel tüketim vergilerini düşürme vaatlerini hatırlıyor ve pahalı petrol “ekmek, makarna, meyve, sebze: bu fiyat artışları sarmalı nedeniyle çoğu kişi için neredeyse erişilemez hale gelen temel mallar” üzerinde baskı oluşturuyor.

Mimit Adolfo Urso daha sonra resmi bir notla yanıt verir. “ÖTV hariç petrolün sanayi fiyatının Fransa, İspanya ve Almanya gibi diğer Avrupa ülkelerine göre daha düşük” olduğunu ve bazı politikacıların petrol ve mazot fiyatlarının kontrolden çıktığını iddia etmelerinin “yanlış” olduğunu söylemek, aslında tam tersi doğrudur: İtalya diğer Avrupa ülkelerinden daha iyisini yaptı”.

“Pompanın fiyatı bugün – devam ediyor Urso – düne göre esasen sabit ve Pazar günkü ankete göre 0,02-0,04 avro daha yüksek. Bu nedenle, uluslararası piyasalardaki tekliflerdeki büyüme nedeniyle artış eğiliminde bir yavaşlama görüyoruz. Mimit’in izleme eyleminin son aylarda ne kadar etkili olduğunu gösteren ve Ağustos ayından itibaren, tüketicilerin tedarikleri nereden alacaklarını seçmelerine olanak tanıyan ortalama bölgesel fiyatı maruz bırakma aracı olan geçen ay gözlemlendi. şeffaflık ve farkındalık”.

Savunma hattı, “geçen haftanın ortalama uluslararası kotasyonları, bir önceki aya göre, pompa fiyatına benzer artışlar gösteriyor. Özellikle, uluslararası motorin kotasyonları, dört hafta öncesine göre yaklaşık 12 sentlik bir artış gösteriyor ( sırasında aynı dönemde pompa fiyatı yaklaşık 10 sent arttı); uluslararası benzin fiyatı dört hafta öncesine göre yaklaşık 6 sent artış gösteriyor (aynı dönemde pompa fiyatı yaklaşık 7 sent arttı). Misiani’yi ikna edememek: “O bu dünyanın dışında”, yanıt.