Muqe
New member
MİLANO – Bir bilgisayar arızası Toyota fabrikalarını kasıp kavuruyor ve onları üretimi durdurmaya zorluyor. Dün Büyük Britanya semaları, hava trafik kontrolünün beyinleriyle ilgili bir sorunla boğuşuyordu, bugün Yükselen Güneş’e ve tamamen farklı bir bölgeye gidiyoruz, ancak sonuç her zaman aynı: kaos.
Toyota, bir sistem arızası nedeniyle Japonya’daki fabrikaları kapattı ancak bu bir siber saldırı gibi görünmüyor. Bir Toyota sözcüsü, “25 hattı kapsayan on iki araç fabrikası, bir sistem arızası nedeniyle siparişleri işleme alamıyor. Bu noktada bunun bir siber saldırı olmadığına inanıyoruz” dedi. ‘afp.
Daha sonra ajans, Toyota’nın Japonya’daki 14 otomobil fabrikasındaki 28 montaj hattının tamamının durduğunu yazdı ve gelen parçaları yöneten bilgisayar sisteminin kontrolden çıktığını ekledi.
Bunun bir hacker darbesi olmadığı iddiasının bir nedeni var: Geçen yıl Toyota, bir siber saldırı nedeniyle Japonya’daki tüm üretimi bir gün süreyle askıya almak zorunda kaldı.
Hatların ne zaman yenileneceği henüz belli değil. Otomobil üreticisi, bilgisayar sorunundan hangi üretim modellerinin etkilenebileceğini belirtmedi. Gerçek şu ki bu, bir çip ve diğer otomobil parçaları şirketinin, koronavirüs pandemisi nedeniyle sosyal kısıtlamaların vurduğu Asya ülkelerinde üretimi engellemesinin ardından yeni bir aksilik. Tedarik cephesindeki durum ancak son zamanlarda sakinleşti.
Toyota, bir sistem arızası nedeniyle Japonya’daki fabrikaları kapattı ancak bu bir siber saldırı gibi görünmüyor. Bir Toyota sözcüsü, “25 hattı kapsayan on iki araç fabrikası, bir sistem arızası nedeniyle siparişleri işleme alamıyor. Bu noktada bunun bir siber saldırı olmadığına inanıyoruz” dedi. ‘afp.
Daha sonra ajans, Toyota’nın Japonya’daki 14 otomobil fabrikasındaki 28 montaj hattının tamamının durduğunu yazdı ve gelen parçaları yöneten bilgisayar sisteminin kontrolden çıktığını ekledi.
Bunun bir hacker darbesi olmadığı iddiasının bir nedeni var: Geçen yıl Toyota, bir siber saldırı nedeniyle Japonya’daki tüm üretimi bir gün süreyle askıya almak zorunda kaldı.
Hatların ne zaman yenileneceği henüz belli değil. Otomobil üreticisi, bilgisayar sorunundan hangi üretim modellerinin etkilenebileceğini belirtmedi. Gerçek şu ki bu, bir çip ve diğer otomobil parçaları şirketinin, koronavirüs pandemisi nedeniyle sosyal kısıtlamaların vurduğu Asya ülkelerinde üretimi engellemesinin ardından yeni bir aksilik. Tedarik cephesindeki durum ancak son zamanlarda sakinleşti.