Bir bakışta tüm bakım fonu son tarihleri

RAM

New member



Yaşlıların, hasta kişilerin ve yakınlarının bakım yardımlarından yararlanmak için başvuru sürelerine dikkat etmeleri gerekmektedir. Bakım sigortası şirketinin uyması gerekenler nelerdir?


Bakım sigortasına bakım yardımları için başvuru yapıldığı andan itibaren zaman işlemeye başlar. Kuzey Ren-Vestfalya Tüketici Merkezi, bakım sigortası şirketinin hangi sürelere uyması gerektiği ve uymaması durumunda nelerin geçerli olacağı konusunda genel bir bakış sunmaktadır.


İki hafta içinde bakım tavsiyesi


İlk önemli son tarih: Bakım sigortası şirketi, başvurunun yapılmasından sonraki iki hafta içinde bakım danışmanlığını mümkün kılmalıdır.


Fonun kendisi belirli bir randevu teklif ediyor olabilir. Ancak Federal Sağlık Bakanlığı’na göre, etkilenen ailelerin başvurabileceği bağımsız danışma merkezlerinin adlarını belirten bir danışma belgesi de düzenlenebilir. Bu pozisyonlar için de iki haftalık süre içerisinde randevu alınmasının mümkün olması gerekmektedir.


25 iş günü içindeki bakım düzeyi


İkinci önemli süre: Bakım kasası başvuruyu aldıktan sonra bakım düzeyine karar vermek için 25 iş gününe sahiptir. Bu, tıbbi servis tarafından bakım değerlendirmesinin de bu dönemde yapılması gerektiği anlamına gelir. Bu kişinin ne ölçüde bakıma ihtiyaç duyulduğunu açıklayan bir rapor hazırlaması gerekmektedir.


Tüketici danışma merkezine göre işlerin daha hızlı yapılması gereken durumlar da var. Örnek: Söz konusu kişi bakımevinde bulunuyorsa, bakım sigortası şirketi beş iş günü içinde bu kişinin bakım düzeyine karar vermek zorundadır.


Bilinmesi gereken önemli: Bakım fonu ilgili süreyi karşılamıyorsa, başvuru sahibi haftalık 70 Euro alma hakkına sahiptir. Ancak istisnalar da var.


Bu hastalık nedeniyle gecikmeler için geçerlidir


Ancak başvuru sahibi olarak, örneğin hastaneye gitmeniz gerektiği için tıbbi hizmetin hemşirelik değerlendirmesi randevusunu iptal etmek zorunda kalırsanız ne olur?


Tüketici danışma merkezine göre şu ana kadar bununla ilgili herhangi bir düzenleme yapılmadı. Bu vakalar geçmişte bekleme listesine alınmıştı. Sonuç: uzun bekleme süreleri.


1 Ekim 2023’ten bu yana işler farklı olacak. Artık hastanede kalış veya hastalık sırasında zamanın kesintiye uğramasını düzenleyen bir yasa yürürlüktedir. Ancak sonrasında çalışmaya devam ediyor.


Yeniden planlama – bu önemlidir


Tüketici danışma merkezi, değerlendirme randevusunun yazılı olarak iptal edilmesini önerir. Bu, çevrimiçi iletişim formları aracılığıyla yapılabilir. Önemli: Tekrar özgür olduğunuzda sağlık hizmetine haber verin.


Bir ipucu: Regl döneminin kesintiye uğradığını tıbbi servise onaylatın. Bu şekilde son teslim tarihinin aşılıp aşılmadığını kanıtlayabilirsiniz.