Bir ürün artık neredeyse yüzde 60 daha pahalı

RAM

New member
Almanya’daki tüketiciler aylardır artan gıda fiyatlarından rahatsız. İyileşme nihayet görünürde mi?


Enflasyon yavaşlıyor, ancak yüksek seviyede kalıyor. Federal İstatistik Dairesi’nin yüzde 7,4 olarak yaptığı ilk tahmine göre, Ağustos ayından bu yana ilk kez yüzde sekizin altına düştü.


Özellikle gıda fiyatları tüketici fiyatlarını önemli ölçüde artırıyor. Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,3 arttı – ancak bu, fiyat artışının yüzde 21,8 olduğu Şubat ayına göre yalnızca küçük bir değişiklik. Ve t-online alışveriş sepeti de durgun bir trend gösteriyor.


Mart ayında t-online alışveriş sepeti


Düzenli aralıklarla, genellikle ayın başında, t-online, Rewe çevrimiçi mağazasında ve süpermarket zincirinin şubelerinde 30’dan fazla günlük ürünün fiyatlarını not eder. Küçük ölçekte ve bilimsel bir iddia olmaksızın, istatistik otoritesinin çalışmalarını takip ediyor, enflasyonun dibine iniyor, siz okuyucularımız için fiyatların ne kadar hızlı değiştiğini kontrol ediyoruz.


Bu haftanın Salı günü yapılan en son anket, hangi ürünlerin bu ayki fiyat artışlarından özellikle etkilendiğini gösteriyor. Ayrıntılı olarak t-online alışveriş sepeti:


Gömülü içerik simge resmi


Göm


Aylar sonra ilk kez t-online alışveriş sepetindeki toplam tutar artmadı: Bu hafta, yukarıda sıralanan ürünlere yaklaşık bir ay önce ödedikleri 67,03 Euro’yu bu hafta ödediler. Ancak bu, fiyat dalgalanmalarının olmadığı anlamına gelmez.


fiyatları biraz arttı Dondurulmuş pizza (yüzde 2,95 artış) ve bir çanta sakızlı ayı (yüzde 10,10 artış). Fiyat artışı daha net oldu yeşil soğanlar (yüzde 35,18 artış) ve Fırında rulolar (artı yüzde 30,30) keçe – en güçlü pirinç (artı yüzde 58,82).


Ancak taze reyonda hoş sürprizler de yaşandı: kırmızı biber (yüzde 34,38 düşüş) ve göbek salata (eksi yüzde 10,58) önemli ölçüde ucuzladı. ayrıca fiyatı tereyağı (eksi yüzde 14,33) geriledi. Nedenini buradan okuyun.


Koleksiyon için: Süpermarket ürün yelpazesini düzenli olarak değiştirdiğinden, özel teklifler sunduğundan veya belirli ürünler geçici olarak mevcut olmadığından, t-online alışveriş sepetinin her anketinde tüm ürünler karşılaştırılamaz. Bu, karşılık gelen bir düzenleme ile alışveriş sepetinin toplam tutarında dikkate alınmıştır. Hayatın gerçekte ne kadar pahalı hale geldiği, nihayetinde kişinin kendi tüketim alışkanlıklarına bağlıdır.