RAM
New member
Boeing'de sorunlar devam ediyor: 737 Max 9'un bileşenlerinde bir kez daha hatalar tespit edildi.
ABD havayolu United Airlines, 737 Max 9 uçağının incelemeleri sırasında, birkaç gün önce bir uçuş sırasında gövde bileşeninde kırılmış gevşek vidalar buldu. United sözcüsü Pazartesi günü kaç uçakta sorun yaşandığını söylemedi. Havayolunun bu tipte toplam 79 uçağı bulunuyor. ABD havacılık otoritesi FAA, hafta sonu uçakların yere indirilip denetlenmesini emretti.
Model varyantında bileşen, gerekli olmayan bir kapı açıklığını kapatır. Cuma günü Alaska Havayolları'na ait bir uçuşta parça, kalkıştan kısa bir süre sonra tırmanırken aniden koptu. 171 yolcu büyük ölçüde dehşet içinde kaçtı. Uzmanlara göre bu aynı zamanda şans eseri bir olaydan da kaynaklanıyor: Uçuşun bu aşamasında hiç kimse patlayan parçanın hemen yanında oturmuyordu ve tüm yolcular hâlâ emniyet kemerlerini takıyordu.
Video | Uçak uçuş sırasında kapısını kaybetti
Kaynak: t-online
Alaska Havayolları Pazartesi akşamı (yerel saat) yaptığı açıklamada, bakım ekiplerinin havayolunun diğer 737 Max 9'larını incelediğini söyledi. İlk bilgilere göre bazı uçaklarda gevşek parçalar görmüş olabilirler. Bir basın açıklamasında, daha fazla denetim gerçekleştirmek için hâlâ Boeing ve FAA'dan resmi belgeler beklediğimizi belirtti.
Bu arada kendi içimizde de iddialar var. Boeing'in Washington'daki Renton üretim tesisinin eski müdürü Ed Pierson'a göre, “güvenlikten ziyade kâr” kültürü şirket geneline yayılmış durumda. “Spiegel” ile yaptığı röportajda Pierson, 737'nin üretimi sırasında çok büyük bir zaman baskısı yaşandığını anlatıyor.
Zaten Aralık ayında cıvatalarla ilgili sorunlar
Aralık ayının sonunda zaten gevşek vidalarla ilgili bir olay yaşanmıştı. Federal Havacılık İdaresi (FAA), yeni tek koridorlu uçak operatörlerini, dümen hareketlerini kontrol etmek için kullanılan belirli kontrol çubuklarını parça kaybı açısından incelemeye çağıran bir bildiri yayınladı. Uluslararası bir havayolu şirketi daha önce rutin bakım sırasında bir cıvatada eksik somun olduğunu fark etmişti.
Nisan ayında Boeing, 737 MAX'a yanlış takılan bir parça nedeniyle sorun yaşandığını bildirdi. Model, 2018 ve 2019 yıllarında meydana gelen iki kazanın ardından aylarca yerde kalmak zorunda kaldı.
Yerel otorite EASA'ya göre, Avrupa Birliği'ndeki hiçbir uçak hizmetten çıkarma ve denetimlerden etkilenmeyecek.