Boğaz üzerindeki köprü “parasız ve zaten eski”. Ancak Salvini, onu inşa etmesi gereken çoğunluğa sahip toplumu canlandıracaktır.

Muqe

New member
Roma -Bakan Matteo Salvini’nin lanse ettiği köprü, kağıttan Boğaz üzerinde bir köprü. Ekonomi Bakanlığı teknisyenlerinin az önce yayınlanan Def’da kağıda döktüğü gibi para yok. Yine de on yıl önce tahmin edilenin neredeyse iki katına mal olacaktı. Ancak, hepsinden önemlisi, Meclis’teki projeyle ilgili ilk duruşmalarda, son kırk yıldır Köprü’deki gevezeliklerde, üniversite profesörleri ve uzmanlar, Birlik liderinin radar haritasını nokta nokta ortadan kaldırdılar. Bakanlar Kurulu tarafından onaylanan kararname ile Salvini, Eurolink grubunun eski projesini (bugün Pietro Salini tarafından Webuild tarafından) canlandırılarak şantiyelerin önümüzdeki yıl içinde başlatılmasını istiyor: «Önümüzdeki yıl içinde şantiyelere başlamak imkansız. Ertesi yıl, 2012 projesi artık eski ve inşa edilse bile, Sicilya ve Calabria’da gerçek bir yüksek hızlı hat için herhangi bir planlama yapılmadığı için hava ve gemi trafiğini azaltmak işe yaramazdı», diyor profesyoneller bugünlerde ortak Çevre ve Ulaştırma komisyonları. Bununla birlikte, bakana büyük işin reklamını yapmak ve bu arada çok somut bir şey yapmak için hizmet eden bir blöf: 1981’de doğan ve Monti hükümeti tarafından 2013’te kapatılan çoğunluğu, Messina Boğazı şirketini yeniden ayağa kaldırmak.
Hükümetin yeni onayladığı Def’da Ekonomi Bakanlığı’nın teknisyenleri, köprünün ülke için yeni stratejik çalışmalar arasına alınmasını hesapladılar. Canlanan altyapı, Salvini’nin harcamalarını kışkırtıcı bir şekilde bir yıl boyunca Vatandaşlık Geliriyle karşılaştırarak söylediği gibi, artık yaklaşık 8,5 milyar avroya mal olmayacaktı. Ancak 13,5 milyar avro artı Anas ve Rfi’nin yapmak zorunda kalacakları arazi üzerindeki telafi çalışmaları için bir milyar daha. Toplam, neredeyse 15 milyar.

Boğazın üzerindeki köprü, yine sen. “2024’te yönetici proje”



kaydeden Rosaria Amato

15 Mart 2023




Kısacası başlangıç çizgisinde bile değiliz ve şimdiden son on yılda artan fiyatları güncellemek için Webuild projesinin maliyeti neredeyse iki katına çıkıyor. Avrupa, harcamalarda yüzde 50 artış için yeni ihaleler yapmadan varyantların onaylanmasına izin veriyor, burada bunun çok ötesine geçtik. Ancak her halükarda Def’de belirtildiği gibi bu paradan hiçbir iz yok. Altyapı Bakanlığı’ndan “kapsam eksikliği olduğu aşikar, bütün büyük işlerde olduğu gibi bütçe kanunuyla bu giderilecek” diye haber verdiler. Ancak piyasalar veya Cassa depoziti e prestiti müdahale etmezse, söz konusu rakamlar göz önüne alındığında her ikisi de son derece olasılık dışı hipotezler, bütçenin bu büyük iş için çok yıllı bir kapsam bulması zor olacaktır.

Resmi Gazete’de Köprü Kararnamesi: “Vatandaşlık Gelirinin Yarısına Mal Olacak”



Ekonomi Editörü tarafından

31 Mart 2023




Her halükarda, para sihirle bulunsa bile sorunlar oldukça farklı olacaktır. Ve bugünlerde Meclis’teki duruşmalarda ortaya çıktılar. Örneğin, Napoli II. Federico Üniversitesi inşaat teknikleri fahri profesörü Federico Massimo Mazzolani’nin projeyi dağıttığı duyuldu: «Bugün dünyadaki en uzun tek açıklıklı köprülerin 1,6 kilometre uzunluğa sahip olduğunu bilmelisiniz. Danimarka ve Japonya’da bulunurlar ve içlerinden yalnızca arabalar geçer: çünkü fazladan ağırlık ve salınımlardan kaynaklanan risk göz önüne alındığında kimse trenlerin geçmesine izin vermek istemez. Genel olarak uzunluk olarak bakıldığında en uzun karayolu köprüsü iki kilometre, en uzun demiryolu köprüsü ise 1,4 kilometre olup İstanbul Boğazı üzerinde yer almaktadır. 2029’a kadar bir köprü inşa etmeliyiz ve mevcut köprülerle karşılaştırıldığında çift önlem almalıyız: tarihte eşi benzeri olmayan bir ilerleme.” Reggio Calabria Akdeniz Üniversitesi’nde Ulaştırma Mühendisliği Profesörü olan Profesör Francesco Russo şunları ekledi: sürdürülebilirliği ve proje doğrulamasını tekrar gerçekleştirin.Fakat bu noktada bir sorun var: Yeni ekonomik ve mali düzenlemeler kesin koşullar sağlıyor.Örneğin, genel otoyol gelirleri ve kirlilik kaynaklarını azaltarak çevresel sürdürülebilirlik.Ancak on ile karşılaştırıldığında Yıllar önce, Sicilya ve Calabria’da yüksek oranda çevreyi kirleten gemi ve uçakların kullanımını azaltmak için yüksek hızdan söz edildiğinde durum değişti”. Profesör Russo daha sonra şu sonuca varıyor: «Sicilya’da köprünün aksi istikametinde devam eden inanılmaz bir operasyon yürütülüyor: Yeni Catania-Palermo demiryolu hattı eninde sonunda iki şehri iki saat içinde ve tüm parçaları tek bir hat üzerinde olacak şekilde birbirine bağlayacak. Calabria’da ise şu anda sunulan proje, yüksek hızlı demiryolu ve demiryolu dışı ağın kilometrelerini artırıyor. Bir delilik. Ancak köprü ile Palermo’dan Roma’ya gitmek neredeyse dokuz saat sürecekti. Özetle, belki de Messina halkının başkente gitmek için trene binmesi uygun olabilir, kesinlikle Sicilya’nın geri kalanına değil ».
Gerçekten bu nedenle, şu anda bir kağıt köprüden bahsediyoruz ve her halükarda işe yaramaz.
© ÜRETİM SAKLIDIR