Bu, kapanışların sadece başlangıcı

RAM

New member



Demiryolu Riedbahn hattını birkaç ay boyunca yenileyecek. Yolcular otobüslere geçmek zorunda kalacak. Önümüzdeki aylarda ve yıllarda düzinelerce başka büyük proje takip edecek.


Büyük proje başlıyor: Frankfurt am Main ile Mannheim arasındaki Riedbahn'ın tamamen kapatılması, Deutsche Bahn'da kapsamlı bir yenileme dalgasının başlangıcıdır.


Pazartesi akşamı saat 23:00'ten Aralık ortasına kadar 74 kilometrelik yol tamamen kapatılacak; raylar, makaslar ve sinyal kutuları ile güzergah boyunca tren istasyonları inşaat planında yer alıyor. Bölgesel ve banliyö trenleri bu süre zarfında tamamen otobüslerle değiştirilecek ve uzun mesafeli trafik ile yük trafiği yönlendirilecek.


Düşüş harika, çünkü Riedbahn Almanya'daki en önemli rotalardan biri. Her gün 300'den fazla bölgesel, uzun mesafe ve yük treni oraya gidiyor – ancak son zamanlarda her gün bir aksaklık da yaşandı. Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), bu yüzden “en zor koridor” olduğunu söylüyor.


Ancak demir yolunun Riedbahn'ın ötesinde de iddialı planları var ve bunların önümüzdeki yıllarda yolcular tarafından fark edilmesi muhtemel. Genel bakış.


Salıdan ağustos ortasına kadar Köln ve Frankfurt arasındaki ICE yüksek hızlı hattı İnşaat çalışmaları nedeniyle kapalı. Ancak bu kapatma genel yenilemenin bir parçası bile değil. Yine de demiryollarına göre, yolcular tren iptallerine ve 40 ila 90 dakika arasında gecikmelere hazırlıklı olmalı. Trenler yönlendirilirken, Siegburg/Bonn, Montabaur ve Limburg Süd durakları iptal edilecek. Bu duraklara yedek otobüs seferleriyle ulaşılabilecek. Dört hafta içinde, güzergahta 70 kilometrelik ray ve 13 geçiş yenilenecek.


Federal hükümet ve demiryolları, “genel yenileme” terimini, genellikle olduğu gibi “tekerlekler dönerken” değil, yani devam eden operasyonlar sırasında değil, birkaç ay süren tam bir kapanış sırasında bir dizi ana rotayı yenilemek için geçen yıl tamamlanan bir plan olarak anlıyor. Bu amaçla toplam 41 rota seçildi ve bunlar üzerinde 2031 yılına kadar çalışma yapılması planlanıyor.


Bunun için muazzam miktarda para ayrıldı. Sadece Riedbahn'ın yenilenmesinin 1,3 milyar avroya mal olması bekleniyor. Demiryolunun genel yenilenmesi için toplam 27 milyar avro bütçe ayrıldı.


Bir sonraki genel yenileme 2025 Ağustos ayından itibaren gerçekleşecektir. Rota Hamburg – Berlin Bu dokuz ay sürecek. Emmerich – Oberhausen güzergahında da inşaat gelecek yıl başlayacak. Burada birkaç planlı kısmi kapanış olacak. 2026'dan itibaren odak noktası Koblenz ve Köln çevresindeki güzergah ağı olacak. Bunlar arasında şunlar yer alıyor: Rota Hagen – Wuppertal – Köln, Rota Troisdorf – Koblenz ve Rota Koblenz – Wiesbaden.


Önlemler başlamadan önce bile eleştirel sesler duyuluyordu. Alman Ulaştırma Şirketleri Birliği (VDV), “sektör için ilk zorlu sınavdan” söz etti. Genel yenilemenin başlaması “hem demiryolu yolcu hem de yük taşımacılığını iyileştirmeye yönelik önemli bir adım”. Ancak tam kapanma bir sorun haline gelebilir.


Özellikle Riedbahn'da planlandığı gibi otobüslerle değiştirilen demir yolu hizmeti şüphe uyandırıyor. Yolcu derneği Pro Bahn'ın başkanı Detlef Nuss, bunun demir yolu müşterilerini korkutacağından endişe ediyor: “Bazı insanların […] yine de önce arabaya geç”.


Öte yandan Bakan Wissing iyimser. “İyi hazırlanmış, inşaat sektörünün kapasitesi var, malzemeler mevcut. Bu yüzden işe yaramaması için hiçbir neden yok,” dedi Wissing “Deutschlandfunk”ta. Özellikle inşaat sektörü de yakın zamanda eleştirilerini dile getirdi. Alman İnşaat Endüstrisi Birliği (HDB) genel müdürü Tim-Oliver Müller, “Welt am Sonntag”a yaptığı açıklamada, Riedbahn yenilemesinin programa uygun şekilde ilerlemesine rağmen kalan rotalar için güvenilir bir taahhüt olmadığını söyledi.