RAM
New member
Çankaya-Mamak Viyadüğü’nde kapsamlı bakım
ANKARA (İGFA) – Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentlilere daha konforlu ve sağlam bir ulaşım sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.
Yeni yol, köprü ve köprülü kavşaklarla Başşehir trafiğini rahatlatan ABB, beraberinde sorumluluk alanında bulunan ana arter, cadde, bulvar ve köprülerde de bakım, tamir ve tadilat çalışmaları gerçekleştiriyor.
VİYADÜK AĞIR BAKIMA ALINACAK
ABB Kent Estetiği Daire Başkanlığı, Çankaya ile Mamak ilçelerini birbirine bağlamak ve trafikte vakit kaybını azaltmak hedefiyle yapılan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde bakım ve tamir çalışması başlatmaya hazırlanıyor.
Yapımına 1992 yılında başlanan ve 8 kilometrelik ilişki yoluyla bir arada 1998 yılında tamamlanan viyadük, 25 yıllık mühlet zarfında meydana gelen aşınma ve yıpranmalar niçiniyle ağır bakıma alınacak.
2023 yılı Ocak ayında başlatılması planlanan çalışmaların yaklaşık 50 milyon lira maliyetle yılın birinci yarısında tamamlanması hedeflenirken çalışmalar müddetince köprü araç trafiğine kapatılmayacak.
VİYADÜĞÜN ÖMRÜ UZAYACAK
Gerçekleştirilecek çalışmalarla ilgili açıklamada bulunan, Kent Estetiği Daire Lideri Ahmet Turan Söylemez, toplam 604 metre uzunluğu ile Türkiye’de o günün kurallarında inşa edilen en uzun ardgermeli (betonarmeli istikrarlı konsol) yapı olan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nün, 64 metre yüksekliğiyle devrinin vizyoner projeleri içinde yer aldığını söz etti. Söylemez, köprüde trafik yoğunluğunun giderek arttığını belirterek, “Önümüzdeki senelerda fazlaca daha kritik bir altyapı tesisi hâline gelmesini bekliyoruz. Bu köprümüz aşağı üst 30 yıllık bir yapı… Bu şekil köprülerde 10 bin gün vakitten daha sonra yarı ömür bakımı diyebileceğimiz bir bakım yapılmasına ve taşıyıcı elemanlarının bir daha gözden geçirilmesine muhtaçlık vardır” dedi.
Dünyadaki benzeri örneklerinde de bu stil bakımların yapıldığını aktaran, şunları söylemiş oldu:
“Köprümüzün de artık bakım vakti geldi. Biz bunu hem gözlemlerimizden tıpkı vakitte burayı kullanan şoförlerimizin artan şikâyetlerinden takip ediyoruz. Bunun üzerine yaz ayları prestijiyle bu köprüde etüt çalışmalarımıza başladık. Burada bu üretim tekniğiyle uzmanlaşmış memleketler arası müşavirler ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nden pahalı hocamız Erhan Karaesmen’den faydalandık. Sonuç prestijiyle müşahedelerimiz yanlışsız çıktı. Artık köprüye müdahale edilmesi gereği ortaya çıktı. Hazırlıklarımızı tamamladık, modelleme çalışmalarımızı yaptık ve ne stil bir müdahalede bulunacağını belirledik. Bahar aylarıyla birlikte bu köprüde çalışmaları tamamlayarak köprünün ömrünü bir 30 yıl daha artırarak pahalı hemşehrilerimizin inançlı bir biçimde kullanmasına sunmuş olacağız.”
Gerçekleştirilecek çalışmayla vatandaşlar hem daha konforlu bir ulaşım imkânına kavuşacak tıpkı vakitte viyadüğün ömrü uzayacak.
ANKARA (İGFA) – Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentlilere daha konforlu ve sağlam bir ulaşım sağlamak için çalışmalarına devam ediyor.
Yeni yol, köprü ve köprülü kavşaklarla Başşehir trafiğini rahatlatan ABB, beraberinde sorumluluk alanında bulunan ana arter, cadde, bulvar ve köprülerde de bakım, tamir ve tadilat çalışmaları gerçekleştiriyor.
VİYADÜK AĞIR BAKIMA ALINACAK
ABB Kent Estetiği Daire Başkanlığı, Çankaya ile Mamak ilçelerini birbirine bağlamak ve trafikte vakit kaybını azaltmak hedefiyle yapılan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nde bakım ve tamir çalışması başlatmaya hazırlanıyor.
Yapımına 1992 yılında başlanan ve 8 kilometrelik ilişki yoluyla bir arada 1998 yılında tamamlanan viyadük, 25 yıllık mühlet zarfında meydana gelen aşınma ve yıpranmalar niçiniyle ağır bakıma alınacak.
2023 yılı Ocak ayında başlatılması planlanan çalışmaların yaklaşık 50 milyon lira maliyetle yılın birinci yarısında tamamlanması hedeflenirken çalışmalar müddetince köprü araç trafiğine kapatılmayacak.
VİYADÜĞÜN ÖMRÜ UZAYACAK
Gerçekleştirilecek çalışmalarla ilgili açıklamada bulunan, Kent Estetiği Daire Lideri Ahmet Turan Söylemez, toplam 604 metre uzunluğu ile Türkiye’de o günün kurallarında inşa edilen en uzun ardgermeli (betonarmeli istikrarlı konsol) yapı olan Çankaya-Mamak (İmrahor) Viyadüğü’nün, 64 metre yüksekliğiyle devrinin vizyoner projeleri içinde yer aldığını söz etti. Söylemez, köprüde trafik yoğunluğunun giderek arttığını belirterek, “Önümüzdeki senelerda fazlaca daha kritik bir altyapı tesisi hâline gelmesini bekliyoruz. Bu köprümüz aşağı üst 30 yıllık bir yapı… Bu şekil köprülerde 10 bin gün vakitten daha sonra yarı ömür bakımı diyebileceğimiz bir bakım yapılmasına ve taşıyıcı elemanlarının bir daha gözden geçirilmesine muhtaçlık vardır” dedi.
Dünyadaki benzeri örneklerinde de bu stil bakımların yapıldığını aktaran, şunları söylemiş oldu:
“Köprümüzün de artık bakım vakti geldi. Biz bunu hem gözlemlerimizden tıpkı vakitte burayı kullanan şoförlerimizin artan şikâyetlerinden takip ediyoruz. Bunun üzerine yaz ayları prestijiyle bu köprüde etüt çalışmalarımıza başladık. Burada bu üretim tekniğiyle uzmanlaşmış memleketler arası müşavirler ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nden pahalı hocamız Erhan Karaesmen’den faydalandık. Sonuç prestijiyle müşahedelerimiz yanlışsız çıktı. Artık köprüye müdahale edilmesi gereği ortaya çıktı. Hazırlıklarımızı tamamladık, modelleme çalışmalarımızı yaptık ve ne stil bir müdahalede bulunacağını belirledik. Bahar aylarıyla birlikte bu köprüde çalışmaları tamamlayarak köprünün ömrünü bir 30 yıl daha artırarak pahalı hemşehrilerimizin inançlı bir biçimde kullanmasına sunmuş olacağız.”
Gerçekleştirilecek çalışmayla vatandaşlar hem daha konforlu bir ulaşım imkânına kavuşacak tıpkı vakitte viyadüğün ömrü uzayacak.