Muqe
New member
ROMA —Çin'den ithal elektrikli otomobillere gümrük vergisi uygulaması tüm hızıyla sürüyor. Bugün fotoğraf çektiriyorlar. Pekin ile müzakere edip bir çözüm bulmanın tek yolu. Avrupa Komisyonu son dakikaya kadar bekledi, ancak Ejderha Ülkesi ile bir anlaşmaya varamadı, dün 12 Haziran'da duyurulan sistemi doğruladı ve yüzdeleri aşağıya doğru revize etti. Ama çok küçük bir fark var. Bunlar, Avrupa Birliği'ne giren akülü araçlar için ek vergilerdir. Bu miktar, AB'ye zaten borçlu olunan %10'luk vergiye eklenir.
Elektrikli Arabalar, Çin'in Sübvansiyonlarla Yarattığı Hakimiyet: 15 Yılda 231 Milyar Dolarlık Yardım
Filippo Santelli tarafından
22 Haziran 2024
Geçtiğimiz sonbaharda başlatılan soruşturma kapsamında Brüksel'de gösterilen iş birliği düzeyine ve Çinli otomobil üreticisine bağlı olarak bugünden itibaren geçerli olacak geçici vergiler. BYD'ye yüzde 17,4, Geely'ye yüzde 19,9, İtalya'da MG markasıyla tanınan SAIC grubuna ise maksimum yüzde 37,6 ek vergi uygulanıyor. Soruşturmada işbirliği yapan yapımcılar için Ekstra giriş vergisi ise %20,8. Bunu yapmayan şirketlere vergi %37.6.
Daha fazla görev ve daha az vergi. İşte Trump'ın tarifinin sosyal eşitsizliği artırmasının nedeni
Maurizio Ricci tarafından
02 Temmuz 2024
Ursula von der Leyen'in açtığı soruşturma Ekim ayında sona erecek ve Üye Devletler dün alınan kararı onaylamak veya gözden geçirmek üzere çağrılacak. Soruşturma, üreticilerin Çin devletinden aldığı sübvansiyonlar nedeniyle elektrikli araç segmentinde bir dengesizlik olduğunu gösteriyor. Brüksel'de, “Avrupalı elektrikli araç üreticilerine ekonomik zarar tehdidi oluşturan haksız sübvansiyonlar” denildi. 27 ülke yeşil ışık yakarsa, fazlalık kalacak beş yıl yürürlükte.
AB, düşük maliyetli Çin online alışverişinin işgaline karşı engelleri inceliyor: Shein ve Temu'yu yavaşlatmak için vergi muafiyetini durdurun
Ekonomi editör ekibi tarafından düzenlendi
03 Temmuz 2024
Hem Avrupa'nın hem de Çin'in kaçınmak isteyeceği bir çözüm. Bu, dünkü pozisyonlardan açıkça anlaşılıyor. AB ile Pekin arasında, özellikle de yürütme başkan yardımcısı arasında, son bir ayda istişareler yoğunlaştı. Valdis Dombrovskis ve Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao. Şerpalar hâlâ “Avrupa Birliği'nin dile getirdiği endişeleri giderecek, Dünya Ticaret Örgütü ile uyumlu bir çözüme ulaşmak için” çalışıyorlar. Avrupa Komisyonu'nun baş sözcüsü Eric Mamer, “istediğimiz şey bir çözüm, vergilerin getirilmesi değil, kendi başına bir amaç değil, bir dengesizliği ve haksız rekabet durumunu düzeltmenin bir yolu” diyor. Çin, AB'nin “danışmayı yürütmede samimiyet göstereceğini” umuyor. Çin Ticaret Bakanlığı, “danışmanın gerçeklere ve kurallara dayanması ve her iki tarafça da kabul edilebilir bir çözüme yol açması gerektiğini” açıklıyor, sözcü He Yadong şöyle dedi.
Otomobil vergileri, Çin elektrikli arabalarına karşı AB tarifeleri. Brüksel: “Bir çözüm istiyoruz”. Polemikçi Almanlar, Volkswagen: “Zararlı”
04 Temmuz 2024
Almanya buna karşısiyasi ve endüstriyel düzeyde. Volkswagen Grubu tarifeleri 'zararlı' olarak nitelendirdiDiğer Alman üreticiler tarafından da paylaşılan bir yargı, örneğin BMW Ve Mercedes. Ayrıca Renault Ve Yıldızlı şüpheler gösterdiler. Macron'un Fransa'sı daha az, İtalya derhal desteğini dile getirdiama Çin'den İşletme Bakanı Adolfo Ursoanlaşmaya odaklanıyor: «Gümrük vergileri sadece bir araç olduğu için müzakereli bir çözüm bulunmasını umuyorum, ancak çözüm şu şekildedir“Farklı” diyor. Ve China City Industrial Group başkanları Gu Yifeng ve Chery otomobil merkezi başkanı Yin Tongyue ile görüştükten sonra şunları ekledi: “Çözümün DTÖ içinde bulunması gerekiyor çünkü biz özgür ama adil bir pazardan yanayız”.
Elektrikli Arabalar, Çin'in Sübvansiyonlarla Yarattığı Hakimiyet: 15 Yılda 231 Milyar Dolarlık Yardım
Filippo Santelli tarafından
22 Haziran 2024
Geçtiğimiz sonbaharda başlatılan soruşturma kapsamında Brüksel'de gösterilen iş birliği düzeyine ve Çinli otomobil üreticisine bağlı olarak bugünden itibaren geçerli olacak geçici vergiler. BYD'ye yüzde 17,4, Geely'ye yüzde 19,9, İtalya'da MG markasıyla tanınan SAIC grubuna ise maksimum yüzde 37,6 ek vergi uygulanıyor. Soruşturmada işbirliği yapan yapımcılar için Ekstra giriş vergisi ise %20,8. Bunu yapmayan şirketlere vergi %37.6.
Daha fazla görev ve daha az vergi. İşte Trump'ın tarifinin sosyal eşitsizliği artırmasının nedeni
Maurizio Ricci tarafından
02 Temmuz 2024
Ursula von der Leyen'in açtığı soruşturma Ekim ayında sona erecek ve Üye Devletler dün alınan kararı onaylamak veya gözden geçirmek üzere çağrılacak. Soruşturma, üreticilerin Çin devletinden aldığı sübvansiyonlar nedeniyle elektrikli araç segmentinde bir dengesizlik olduğunu gösteriyor. Brüksel'de, “Avrupalı elektrikli araç üreticilerine ekonomik zarar tehdidi oluşturan haksız sübvansiyonlar” denildi. 27 ülke yeşil ışık yakarsa, fazlalık kalacak beş yıl yürürlükte.
AB, düşük maliyetli Çin online alışverişinin işgaline karşı engelleri inceliyor: Shein ve Temu'yu yavaşlatmak için vergi muafiyetini durdurun
Ekonomi editör ekibi tarafından düzenlendi
03 Temmuz 2024
Hem Avrupa'nın hem de Çin'in kaçınmak isteyeceği bir çözüm. Bu, dünkü pozisyonlardan açıkça anlaşılıyor. AB ile Pekin arasında, özellikle de yürütme başkan yardımcısı arasında, son bir ayda istişareler yoğunlaştı. Valdis Dombrovskis ve Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao. Şerpalar hâlâ “Avrupa Birliği'nin dile getirdiği endişeleri giderecek, Dünya Ticaret Örgütü ile uyumlu bir çözüme ulaşmak için” çalışıyorlar. Avrupa Komisyonu'nun baş sözcüsü Eric Mamer, “istediğimiz şey bir çözüm, vergilerin getirilmesi değil, kendi başına bir amaç değil, bir dengesizliği ve haksız rekabet durumunu düzeltmenin bir yolu” diyor. Çin, AB'nin “danışmayı yürütmede samimiyet göstereceğini” umuyor. Çin Ticaret Bakanlığı, “danışmanın gerçeklere ve kurallara dayanması ve her iki tarafça da kabul edilebilir bir çözüme yol açması gerektiğini” açıklıyor, sözcü He Yadong şöyle dedi.
Otomobil vergileri, Çin elektrikli arabalarına karşı AB tarifeleri. Brüksel: “Bir çözüm istiyoruz”. Polemikçi Almanlar, Volkswagen: “Zararlı”
04 Temmuz 2024
Almanya buna karşısiyasi ve endüstriyel düzeyde. Volkswagen Grubu tarifeleri 'zararlı' olarak nitelendirdiDiğer Alman üreticiler tarafından da paylaşılan bir yargı, örneğin BMW Ve Mercedes. Ayrıca Renault Ve Yıldızlı şüpheler gösterdiler. Macron'un Fransa'sı daha az, İtalya derhal desteğini dile getirdiama Çin'den İşletme Bakanı Adolfo Ursoanlaşmaya odaklanıyor: «Gümrük vergileri sadece bir araç olduğu için müzakereli bir çözüm bulunmasını umuyorum, ancak çözüm şu şekildedir“Farklı” diyor. Ve China City Industrial Group başkanları Gu Yifeng ve Chery otomobil merkezi başkanı Yin Tongyue ile görüştükten sonra şunları ekledi: “Çözümün DTÖ içinde bulunması gerekiyor çünkü biz özgür ama adil bir pazardan yanayız”.