Cingolani: “Uzaydan uçan uçak gemisine kadar Leonardo'nun geleceği küresel güvenliktir”

Muqe

New member
Leonardo dairenin karesini buldu. CEO Roberto Cingolani şirketin geleceğini nihayet net bir geometriyle sunuyorGörünüşe göre çok farklı faaliyet sektörleri (uçaklardan tanklara ve uydulara kadar), uzay, siber ve süper bilgisayarlardaki uzmanlıkla hızlandırılan entegrasyonla gelişmiş dijital sistemler üretme yeteneğinin düşüşleri haline geldi. Piyasaları ikna etmiş görünen küresel bir teknolojik ve endüstriyel gelişme vizyonu.

Bugün Ukrayna'daki savaştan kaynaklanan yeniden silahlanmanın etkisiyle siparişler ve fiyatlar artıyor. Peki Leonardo'nun geleceği ne olacak?

“Ukrayna'daki savaşın şaşırtıcı bir analizinden yola çıktık: dijital saldırı ve savunma, geleneksel olanlar kadar ve belki de onlardan daha etkili hale geldi. Uydu iletişimiyle yönlendirilen birkaç bin avroya mal olan insansız hava araçları, birkaç milyona mal olan tankları yok etti. Daha sonra sinerjilerin öneminin farkına vardık: Avrupa parçalanmış görünüyordu ve bu pazarda bunu kimse tek başına yapamazdı. Üçüncüsü, savaş başladığında, daha dramatik insani sonuçlarını ölçmeden önce, olabileceğini düşünmediğimiz bir şeyi deneyimledik: enerji, gıda, siber ve hatta altyapı alanlarında küresel güvensizlik. Bu nedenle, çatışmaların bir an önce sona ermesi ümidiyle, “birlikte çalışabilen çok alanlı” dediğimiz, barış zamanlarında da sürdürülmesi gereken küresel güvenlik konusunda daha geniş bir yaklaşıma doğru ilerlemek çok önemli.

Gcap-Tempest, işte şirketlerin altıncı nesil savaş uçağı konusundaki anlaşması



Muhabirimiz Antonello Guerrera tarafından

13 Aralık 2024



Bu ne anlama geliyor?

“Zayıflığımızı istismar ettik: Leonardo uçaklar ve helikopterler gibi en karmaşık şeyleri yapıyor; bunlar aynı zamanda en pahalı olanlardır çünkü çok fazla yatırım yapmanız gerekir ve kar marjları etkilenebilir. Ama eğer mevcut ihtiyaç tüm platformların iletişim kurmasını garanti altına almaksa, o zaman olup biteni denetlememizi sağlayan, iletişimi garanti eden uzay sistemlerini üretiyoruz. Bağlantıları koruyacak siber boyutumuz da var; elektronik aletler ve süper bilgi işlem, dünyanın en güçlü bilgisayarlarından birine sahip. Leonardo dışında başka hangi uluslararası şirket bu küresel konuşmayı yapabilir? Özetle, geleceğin Leonardo, merkezi ürünü olarak küresel güvenliğe sahip, giderek daha uluslararası ve birbirine bağlı bir şirket olacak. Bir vatandaş ve bir baba olarak umudumuz savaşların olmamasıdır: Barış zamanlarında bile küresel güvenlik sağlanmalıdır, çünkü örneğin ağların ve verilerin siber koruması her zaman garanti edilmelidir. Uydular altyapıların, hassas tarımın ve gelişmiş klimatolojinin izlenmesine olanak sağlar. Bu sistemler tüm alanlarda güvenlik sağlıyor: Tüm alanlarda (yani yeryüzünde, gökyüzünde, uzayda, denizde ve dijital süreklilikte) çalışan bir teknoloji kurduk”.

En iddialı zorluk, altıncı nesil gizli savaş uçağı olan Küresel Savaş Hava Programı Gcap'tır. ABD bile benzer bir şey planlamıyor. Ne kadar zorlayıcı olacak?

“Bu, insansız hava araçlarından oluşan bir filoyu kontrol edebilen, radarı gizleyen bir savaş uçağının geliştirilmesiyle ilgili. Pratikte bu bir tür uçan süper bilgisayar olacak: Onu gökyüzündeki bir uçak gemisine benzetmeyi seviyorum. Zorluk gerçekten zorlu: Cuma günü İngiliz Bae Systems ve Japon Mitsubishi ile ortak girişimin kurulması için bir anlaşma imzaladık. 2035 yılında hizmete girmesi bekleniyor. Üç ülke tarafından 45 milyar avroyla finanse edilen programın ilk kısmı ana uçakla ilgili. İkinci bölümde diğer iki temel unsur bulunmaktadır. Gerçek insansız keşif, saldırı ve önleme uçağı olan dronların geliştirilmesi. Bu Yardımcı Savaşçıların evrensel bir modelle mi yoksa halihazırda uzmanlaşmış birçok projeyle mi doğacağına karar veriyoruz. Bir de makine sürüsüne komuta eden yapay zeka yazılımının geliştirilmesi var. Ortakların her birinin kendi yapay zekasını geliştirmesi mümkündür. Ancak projelerin birlikte yürütülmesi gerektiği için kaybedecek zaman yok. Kuşkusuz Gcap programı zorlu bir çaba gerektiriyor. Avrupa'da da benzer bir fikirle hareket eden ama görünen o ki bizim gerimizde kalan Fransız-Alman-İspanyol Fcas konsorsiyumu var. Dünyanın geri kalanından da güçlü bir ilgi var; Suudi Arabistan gibi ülkeler Gcap'e katılma talebinde bulunuyor.”

Suudiler hakkında ne zaman karar verilecek?

“Şimdi ortak girişimin ayrıntılı planlarını belirlemek için birkaç ay çalışmamız gerekecek, ardından yeni ortaklara karar vereceğiz. Bu tür bir programın toplam maliyeti en az 100 milyar avrodur: katkıda bulunmaya hazır diğer ülkeler memnuniyetle karşılanır. Tornado ve Eurofighter'ın benimsenmesiyle Suudilerle doğan eski bir güven ilişkisi var: Gcap programına bağlanabilecek ve kendilerini büyük Orta Doğu pazarının merkezine yerleştirebilecek bir havacılık endüstrisi yaratmak istiyorlar.”


ANLAŞMAZLIK

Leonardo Aerostructures satılık değil. Cingolani sendikalara: “Transfer hipotezi yok”



kaydeden Raffaele Lorusso

14 Kasım 2024



Alman Rheinmetall ile yapılan anlaşma size zırhlı araçlarda öncü bir rol veriyor. Avrupa savunma yapılarında ağırlığı ne kadar olacak?

“Bu, hükümetler için Şerpa olabileceğimiz bir Avrupa savunma alanının endüstriyel düzeyde yaratılabileceğinin ilk açık göstergesidir. Kazandıran nokta teknolojik sinerjidir: dijital tarafta biz Rheinmetall'in son teknoloji ürünü bir tankı olan Panther'e sahipken ona faydalı oluyoruz. Bu, bir artı birin üçe eşit olduğu klasik bir durumdur: Biz sadece yetenekleri eklemekle kalmadık, ilgili teknolojilerimizin dokuması da vardı. İtalya kara cephaneliğini yenilemeli: Önümüzdeki on iki yıl içinde tanklar ve asker taşıma araçları da dahil olmak üzere 1200'den fazla zırhlı araca ihtiyaç duyulacak ve yeni platformlar en gelişmiş platformlar olacak. Avrupa da bu konuda İtalya'yı takip ediyor ve diğer ülkelerin ordularında da büyük bir yenilenmeye ihtiyaç var. Aslında AB'nin sorunlu bir sınırı var ve şu anda gezegenin en sıcak bölgesi olan bu bölgeyle temas halinde: Ruslar binlerce tankla Ukrayna'yı işgal etti ve acı bir şekilde durumun bu olduğunu kabul etmeliyiz”.

Zırhlı araçların merkezi La Spezia'da olacak. Personel bulmakta zorluk mu yaşıyorsunuz?

“Sadece La Spezia için değil, helikopterler ve tüm endüstriyel faaliyetlerimiz için de her seviyede bazılarımız var. STEM rakamlarını (yani bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik uzmanlarını) yalnızca gelişmiş üretim için değil, aynı zamanda yapay zeka ve süper bilgi işlem üretmek için de özümsüyoruz: örneğin bugün, talebin çok büyük olması ve maliyetlerin çok yüksek olması nedeniyle bir yapay zeka uzmanı bulmak zor. Teklif niceliksel olarak yetersiz. Ve bunu komşu ülkelerden bile alamıyorsunuz çünkü Avrupa'daki herkeste bu sorun var. Bilimle ilgilendiğimde Çin veya İran'dan araştırmacıları işe aldım: güvenlik nedeniyle bunu Leonardo'nun teknolojisiyle yapamazsınız ve genç Stem'in işe alınabileceği çocuk odası sınırlıdır. Buna, İtalya'da sayısal kontrol makineleri veya gelişmiş malzemeler üzerinde çalışacak, genellikle mekanik ve elektronik uzmanlarından oluşan uzmanlaşmış insan gücü sıkıntısının bulunduğunu eklemek isterim. Teknolojilerdeki bu katlanarak artan büyüme, rekabetçi olabilmek için eğitime yatırım yapmamız gerektiğini bir kez daha gösteriyor; oysa tüm Avrupa gibi İtalya da bu konuda yavaş kalıyor. Farklı bir bakış açısı getirmenin gerekli olduğuna inanıyorum: Günümüzde artık temel ve uygulamalı araştırma yok, yalnızca iyi araştırma var. Sadece bilimin öncüleri hakkında yayın yapmanın önemli olmadığını, aynı zamanda patent teknolojisinin de toplumun gelişimi açısından aynı saygınlığa sahip olduğunu anlamalıyız.”

Milenyumun başında Falco ile drone pazarının öncüleriydiniz: Leonardo bugün hala oyunda mı?

“İHA'lı tekneyi kaçırdığımızı rahatlıkla söyleyebilirim. Bu açığı kapatmanın tek yolu dijital yeteneklerimize odaklanan uluslararası anlaşmalar yapmaktır; bunun üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyoruz.”

Bunun yerine dönebilir kanatlı uçak AW 609 mu? Uçak ve helikopter arasındaki bu hibritlere ilgi büyük…

“AW 609 süper yenilikçi bir makine ve dünyada bu teknolojiye sahip iki kişi var: Askeri kısım için Bell ve sivil kısım için Leonardo. Uçak hızında, uçak yüksekliğinde uçuyor ve helikopter gibi havalanıyor ama bir helikopter için düşünülemeyecek 1500 kilometrelik menzile sahip. Prototipimiz yakın zamanda sivil sertifikasyona kavuşacak ve ardından askeri uygulamaları değerlendireceğiz. Gerçek şu ki, bu teknolojiler o kadar yenilikçi ki çok önemli yatırımlar gerektiriyorlar: yıllar içinde bir milyar avroyu aştılar.”


Hesaplar

Leonardo, siparişler ve kâr artıyor: 2024 hedefleri doğrulandı



kaydeden Sara Bennewitz

08 Kasım 2024



Uzay giderek yeni sınır haline geliyor. Hangi beklentilerle?

“Yatırımlarımızın bilançoda görünmemesi nedeniyle Leonardo görünmez bir operatör olmaya devam edemezdi. Bir uzay bölümü oluşturduk ve her şeyi rasyonelleştirdik: örneğin Telespazio, Thales ile anlaşmalar yeniden müzakere edilerek konsolide edildi. Uzay ekonomisinin en zengin pazar payına müdahale edeceğiz: Odak noktamız, takımyıldızından yer istasyonuna kadar uçtan uca uydu hizmetleri olacak. Savunmadan jeolojiye, tarımdan coğrafi konumlamaya kadar birçok uygulamayla, bizi daha güçlü kılan yapay zeka ile görüntü analizi gibi dijital kapasite sayesinde her şeyi yapabiliyoruz”.

Avrupa'nın uzay ekonomisindeki beklentileri nelerdir?

“ABD, yalnızca kurumsal finansmanla ilerleyemeyeceği sezgisine sahipti. Avrupa Birliği'nde fonların %80'i devlete aittir; Ancak ABD'de muazzam kaynaklara sahip yatırımcıların varlığıyla mümkün olan bir kamu-özel mekanizması oluşturuldu. Burada da tek yol Avrupa ittifaklarını büyük ölçüde hızlandırmaktır: Kendimizi net bir plan ve yenilikçi teknolojilerle sunuyoruz ve bu nedenle herkesle işbirliği yapabiliyoruz. Tekrar ediyorum: kimse bunu tek başına yapamaz.”

Elon Musk'un Starlink'iyle bir iş birliğiniz var, bunu genişletmeyi düşünüyor musunuz?

“Şimdilik Starlink tedarikçimiz; farklı uydu takımlarından bant genişliği satın almamız kesinlikle normal. Açıkçası gelecekte başka işbirliklerini de göz ardı etmeyeceğim.”

Leonardo dünyadaki en güçlü süper bilgisayarlardan birine sahip: Bunun diğer iş sektörleri üzerindeki etkisi nedir?

“Yapay zeka gerektiren her şey için kullanılıyor. Bu makineyi her zaman en son teknolojide tutmayı amaçlıyoruz çünkü olağanüstü derecede önemli bir varlık ve bulutlar ve veri merkezleri üzerinde bir dönüşüm başlattık. Birçok şey pişiyor. Ulusal Stratejik Plan işbirliği, Cineca işbirliği gibi, Leonardo'nun da dahil olabileceği, çok yüksek performanslı makinelerle ilgili uluslararası projeler var. Her şey için geçerli olduğu anlamına gelen yaygın zekayı ve verileri işlerken öğrenen üretken zekayı geliştiriyoruz, ancak hatta federatif yapay zeka da üretiyoruz: herkesten öğrenirken herkesin verilerinin mahremiyetine saygı göstererek çok alanlı bilgi silolarını ayrı tutar. Bu, insana en çok benzeyen yazılımdır.”


İTTİFAK

Leonardo-Rheinmetall doğuyor: “Avrupa savunmasının temeli olacak”



kaydeden Gianluca Di Feo

16 Ekim 2024



En zor durumdaki sektör, Boeing krizinden etkilenen sivil uçak sektörüdür. Grottaglie'de ve diğer tesislerde ne yapacaksınız?

“Artık Boeing'in toparlanması konusunda iyimserlik var. Ama son yedi yılda ciddi kayıplar biriktirdik. Sivil sektör iki büyük ismin hakimiyetindedir: onların tedarikçileri olmak, büyük yatırımlar ve minimum marjlarla çok fazla çalışmayı gerektirir. Riskli bir iş modeli. Bu çok iyi büyüyen bir şirket, yatırımcılar şunu anladı: Diğer faaliyetlerdeki marjlar, zaman içinde rekabetçi kalabilmemiz ve teknolojilerimizi en son teknolojide tutabilmemiz için yatırım yapmamıza olanak tanıyor. O yüzden o fabrikalarda da umut yaratmam gerekiyor: Başka üretimleri oraya taşıyarak tek bir yeri bile kaybetmemek ve rekabetçi olabilmek için hemen yeni uluslararası ittifaklar kurmak.”