RAM
New member
“Plagiarius”, üreticileri ve perakendecileri düzenli olarak sahte ürünlerle suçlar. Girişim şimdi de sosyal medyadaki bir akıma dikkat çekiyor.
Sahte Gucci şapkaları ve sahte Rolex saatler: Ürün korsanlarıyla mücadelede Plagiarius kampanyası sosyal medyadaki bir akıma dikkat çekti. Cuma günü Frankfurt’ta düzenlenen “Ambiente” tüketim malları fuarında dernek, sözde “aldatıcı etkileyiciler”in çoğu genç takipçilerine sahte tasarımcı ve lüks ürünler önermesini eleştirdi. “Hak ihlalinde bulunan öğelerin satışını kendilerinden önemli bir şekilde meşrulaştırıyorlar ve satın alma işlemini havalı ve kabul edilebilir olarak küçümsüyorlar.”
Sonuç olarak, taklit ürünlerin toplumsal kabulü artıyor ve taklit ürünlerin imalatçılarına ve tasarımcılarına verdiği ekonomik zarara kayıtsız kalıyor. 15 ila 24 yaş arasındaki her üç genç Avrupalıdan fazlası kasıtlı olarak sahte ürünler satın almıştır.
Kampanya, 1977’den beri dünya çapında milyarlarca satış yapan ürün korsanlarına karşı mücadele ediyor. Özellikle yüzsüz taklitlerin imalatçıları ve satıcıları, rezil “Plagiarius” ödülüyle – altın burunlu bir cüce – düzenli olarak suçlanır. Bilgi genellikle, utanç verici fiyatın verilmesini kabul etmek zorunda olan orijinal üreticilerden gelir.
Mercedes de ürün korsanlarının kurbanı
Orijinal hak sahiplerinin taklit ürünlere el koyduğu önde gelen tasarım fuarı “Ambiente”de düzenli olarak gümrük baskınları yapılır. Ancak internet, çok daha karmaşık olan doğrudan satışı mümkün kıldı. Dernek, dijital ticari marka ihlallerinin tezahürlerinin giderek daha çeşitli hale geldiğini eleştiriyor. “Klasik intihal, sahtecilik ve telif hakkı ihlallerinden alan adı hırsızlığı ve ticari markanın kötüye kullanılmasına, eksiksiz kimlik hırsızlığı ve sahte dükkanlara kadar.” Öte yandan, dijital koruma stratejilerine ihtiyaç vardır.
Hamburg tasarım stüdyosu Hausen’den bir duvar rafı (l) ve bir taklit: 2023’te, en utanç verici Plagiarius ödülü bir Alman mobilya perakendecisine gidecek. (Kaynak: Aktion Plagiarius eV/dpa)
2023’te asıl kötüye kullanım ödülü, aslen Hamburg tasarım stüdyosu Hausen’den gelen “Link” duvar rafı sisteminin bir kopyasını satan bir Alman mobilya perakendecisine gidiyor. İntihalciler, sürdürülebilir ormancılıktan elde edilen sertifikalı masif ahşap yerine, daha düşük kalitede tropikal mango ağacı kullandılar – orijinaline kıyasla ucuz olan metal braketler eğrilmişti. Plagiarius’a göre, satıcı malum olduktan sonra satışı durdurdu ve kalan stoğu yok etti. Ürün korsanlığının diğer kurbanları, plastik üreticisi Koziol ve otomobil üreticileri Mercedes-Benz ve Volkswagen idi.
Sahte Gucci şapkaları ve sahte Rolex saatler: Ürün korsanlarıyla mücadelede Plagiarius kampanyası sosyal medyadaki bir akıma dikkat çekti. Cuma günü Frankfurt’ta düzenlenen “Ambiente” tüketim malları fuarında dernek, sözde “aldatıcı etkileyiciler”in çoğu genç takipçilerine sahte tasarımcı ve lüks ürünler önermesini eleştirdi. “Hak ihlalinde bulunan öğelerin satışını kendilerinden önemli bir şekilde meşrulaştırıyorlar ve satın alma işlemini havalı ve kabul edilebilir olarak küçümsüyorlar.”
Sonuç olarak, taklit ürünlerin toplumsal kabulü artıyor ve taklit ürünlerin imalatçılarına ve tasarımcılarına verdiği ekonomik zarara kayıtsız kalıyor. 15 ila 24 yaş arasındaki her üç genç Avrupalıdan fazlası kasıtlı olarak sahte ürünler satın almıştır.
Kampanya, 1977’den beri dünya çapında milyarlarca satış yapan ürün korsanlarına karşı mücadele ediyor. Özellikle yüzsüz taklitlerin imalatçıları ve satıcıları, rezil “Plagiarius” ödülüyle – altın burunlu bir cüce – düzenli olarak suçlanır. Bilgi genellikle, utanç verici fiyatın verilmesini kabul etmek zorunda olan orijinal üreticilerden gelir.
Mercedes de ürün korsanlarının kurbanı
Orijinal hak sahiplerinin taklit ürünlere el koyduğu önde gelen tasarım fuarı “Ambiente”de düzenli olarak gümrük baskınları yapılır. Ancak internet, çok daha karmaşık olan doğrudan satışı mümkün kıldı. Dernek, dijital ticari marka ihlallerinin tezahürlerinin giderek daha çeşitli hale geldiğini eleştiriyor. “Klasik intihal, sahtecilik ve telif hakkı ihlallerinden alan adı hırsızlığı ve ticari markanın kötüye kullanılmasına, eksiksiz kimlik hırsızlığı ve sahte dükkanlara kadar.” Öte yandan, dijital koruma stratejilerine ihtiyaç vardır.
Hamburg tasarım stüdyosu Hausen’den bir duvar rafı (l) ve bir taklit: 2023’te, en utanç verici Plagiarius ödülü bir Alman mobilya perakendecisine gidecek. (Kaynak: Aktion Plagiarius eV/dpa)
2023’te asıl kötüye kullanım ödülü, aslen Hamburg tasarım stüdyosu Hausen’den gelen “Link” duvar rafı sisteminin bir kopyasını satan bir Alman mobilya perakendecisine gidiyor. İntihalciler, sürdürülebilir ormancılıktan elde edilen sertifikalı masif ahşap yerine, daha düşük kalitede tropikal mango ağacı kullandılar – orijinaline kıyasla ucuz olan metal braketler eğrilmişti. Plagiarius’a göre, satıcı malum olduktan sonra satışı durdurdu ve kalan stoğu yok etti. Ürün korsanlığının diğer kurbanları, plastik üreticisi Koziol ve otomobil üreticileri Mercedes-Benz ve Volkswagen idi.