Conad 2024 yılını 21,1 milyar (+%4,5) ciroyla kapattı

Muqe

New member
Conad 2024’ü muhteşem bir etkinlikle kapatmaya hazırlanıyor 21,1 milyar euro ciro2023 yılına göre yüzde 4,5 büyüme kaydetti. Verilere göre NielsenIQbu değer büyük ölçekli perakende sektöründe %15'lik pazar payına karşılık gelmektedir. Ancak hesaplama, Hey Conad uygulamasında satılan konseptlerden (evcil hayvan mağazaları, gözlükçüler, eczaneler vb.) ve hizmetlerden (seyahat, laboratuvar testleri) elde edilen gelirleri içermiyor. genel müdür Francesco Avanzini1 milyara ulaşan bu rakam, markanın gelecekteki büyüme için en çok odaklandığı işi temsil ediyor. Grup içindeki en parlak performanslar uzman mağazalar tarafından kaydedildi: i PetStore Conad %7,8, yeni “kentsel format” TuDay Conad %5,8 büyüdü ve Conad Mağazası %5,7 oranında. L'arena konferansında sonuçları sunan Avanzini şöyle konuştu: “Şimdi ile 2030 arasında, büyük ölçekli dağıtım pazarında sınırlı bir büyümenin yanı sıra, satın alma gücündeki azalma ve indirimli mağazaların büyümesi nedeniyle marjlar üzerinde güçlü bir baskı olmasını bekliyoruz.” Conad'ın varlığını artırmak zorunda kalacağı kanallar olan değer ve kolaylık uzmanlarının artmasıyla rekabetçi pazar kalabalık kalacak. Bu nedenle, geleneksel kanalların beklenen düşük büyümesini telafi edecek müşteri hizmetlerinde yeni iş kollarının geliştirilmesinin yanı sıra dijitalleşme ve sürdürülebilirliğe yapılan yatırımlar da daha temel bir role sahip olacak”.

Gelecekteki büyümenin yanı sıra katkı konusunda “ticaretin ötesinde”yani geleneksel perakende ticaretten elde edilmeyen gelirler, Conad özellikle satın almalara odaklanıyor evcil hayvan ve sağlık sektörü. Ne Conad'ın ne de rakiplerinin gelirlerini artırmak için güvenemeyeceği şey satış fiyatlarındaki artış olacaktır. “Enflasyon durdu” diye ekledi Kalanlar – Son iki yılda pek çok kişinin kusurlarının tamamen haksız bir şekilde maskelenmesine katkıda bulundu, ancak artık kral çıplak ve yalnızca geniş omuzlu operatörler büyüme yoluna devam edebilecek”.

Ailelerin satın alma gücünün krize girdiği bir ortamda Conad'ın elindeki en önemli silah, kendi markası altındaki ürünler 2024 yılında cirosu elde edilen 6,3 milyar euro (+%4,7 değer) ve süpermarket kanalının toplam satışlardaki payı %33,7 (+0,5 puan) oldu. Geçen yıl ticari markalara yapılan yatırımlar temel ürünlere, premium markaların değerlenmesine ve Piacersi Conad'ın yeniden lansmanına odaklandı.

“Büyük ölçekli dağıtımın marjları güçlü bir baskı dönemine maruz kalacak” sonucuna vardı Kalanlar – Kolaylık veya farklı teklif olarak anlaşılan değer odaklı konumlandırmaya sahip mağazalar ve müşterilerin farklı ihtiyaçlarına daha uygun oldukları için uzmanlaşmış mağazalar fark yaratacaktır”.