RAM
New member
Krizde grup
Görünüşe göre çok sayıda demiryolu projesi daha pahalı hale geliyor
29.03.2025 – 17:19Okuma Süresi: 2 dakika.
Demiryollarının çok sayıda inşaat projesi, başlangıçta varsayılandan daha pahalıdır. (Sembol fotoğrafı) (Kaynak: Ralph Peters)
Patronuna göre, tren onlarca yıldır en şiddetli krizde. Ayrıca, birkaç büyük projede maliyetler artmaya devam etmelidir.
Deutsche Bahn, görünüşe göre birkaç büyük proje için maliyetlerde önemli artışlarla mücadele ediyor. Münih S-Bahn'ın ikinci düzenli rotası ve Hamburg-Berlin yolunun “genel yenilenmesi” özellikle etkilenmektedir. Her iki durumda da, harcamalar orijinal planları milyarlarca kadar aşıyor.
“Süddeutsche Zeitung” dan gelen bilgilere göre, Münih S-Bahn Master rotası için maliyetler şu anda yaklaşık 7,8 milyar avroya yükseldi-başlangıçta 3.85 milyar avro tahmin edildi. Ayrıca, dahili bir makaleye göre, “milyar dolarlık alanda” daha önemli ek maliyetler beklenebilir. Bir demiryolu sözcüsü bu konuda yorum yapmak istemedi.
Proje ayrıca Hamburg – Berlin rotasını yenilerken bir finansal stres testi için de gelişiyor. Demiryolu geçen yıl 1,7 milyar avro beklemişti ve daha sonra 2,2 milyardan bahsedildi – 400 milyon avro risk tamponu da dahil.
Bir dahili demiryolu belgesi şu anda maliyetleri 2,5 milyar avro olarak tahmin ediyor. Modern tedarik sistemi vb. Rapora göre, birkaç denetim kurulunun sayıyı doğruladığı söylenirken, bir demiryolu sözcüsü 2,2 milyar Euro'ya mal olmaya devam edeceklerini belirtti.
Diğer projeler de kurtulmaz. Berlin S-Bahn Line S21, 623 yerine 744 milyon Euro'ya mal olacak, S13 hattının Troisdorf ve Bonn arasındaki genişlemesi şu anda 833 yerine 1.1 milyar avro.
Bu arada maliyet artışlarının birikimi de grubun denetim kurulunu uyarır. Geçen hafta yapılan bir oturumda, trenin düzenli olarak ihale, miktar ihtiyaçları ve ek sıvılara itiraz ettiği anlaşıldı. Müfettişlerin talepleri: Daha fazla planlama sadakati ve daha gerçekçi bütçeler.
Grubun kendisinde, biri projenin başlangıcındaki bulanıklık anlamına gelir. Başlangıçta sadece kaba maliyet tahminleri vardır, ancak bir sözcüye göre, sadece planlama ilerlediğinde gelişme daha hassas bir şekilde yansıtılabilir.
Demiryolu patronu Richard Lutz Perşembe günü, 2025'te 2025'te siyahı tekrar yazmak istedikleri bilanço basın toplantısında konuştu. 10.000 işin azaltılması 2027'nin sonuna kadar yardımcı olacak. Lutz'a göre, devlet şirketi 30 yıl içinde en büyük krizde.
Orta vadede Lutz, sendika ve SPD'nin olası bir koalisyon ortağı olarak planladığı altyapıyı modernize etmek için 500 milyar Euro özel potdan fonlarla ek yatırımlara güveniyor. Lutz'a göre, Lutz Demiryolu'nun mevcut ağ için en az 80 milyar avroya ihtiyacı var. Eğitim ve yeni inşaat projeleri ve daha hızlı dijitalleşme dahil, 150 milyar avro olacak.
Görünüşe göre çok sayıda demiryolu projesi daha pahalı hale geliyor
29.03.2025 – 17:19Okuma Süresi: 2 dakika.

Demiryollarının çok sayıda inşaat projesi, başlangıçta varsayılandan daha pahalıdır. (Sembol fotoğrafı) (Kaynak: Ralph Peters)
Patronuna göre, tren onlarca yıldır en şiddetli krizde. Ayrıca, birkaç büyük projede maliyetler artmaya devam etmelidir.
Deutsche Bahn, görünüşe göre birkaç büyük proje için maliyetlerde önemli artışlarla mücadele ediyor. Münih S-Bahn'ın ikinci düzenli rotası ve Hamburg-Berlin yolunun “genel yenilenmesi” özellikle etkilenmektedir. Her iki durumda da, harcamalar orijinal planları milyarlarca kadar aşıyor.
“Süddeutsche Zeitung” dan gelen bilgilere göre, Münih S-Bahn Master rotası için maliyetler şu anda yaklaşık 7,8 milyar avroya yükseldi-başlangıçta 3.85 milyar avro tahmin edildi. Ayrıca, dahili bir makaleye göre, “milyar dolarlık alanda” daha önemli ek maliyetler beklenebilir. Bir demiryolu sözcüsü bu konuda yorum yapmak istemedi.
Proje ayrıca Hamburg – Berlin rotasını yenilerken bir finansal stres testi için de gelişiyor. Demiryolu geçen yıl 1,7 milyar avro beklemişti ve daha sonra 2,2 milyardan bahsedildi – 400 milyon avro risk tamponu da dahil.
Bir dahili demiryolu belgesi şu anda maliyetleri 2,5 milyar avro olarak tahmin ediyor. Modern tedarik sistemi vb. Rapora göre, birkaç denetim kurulunun sayıyı doğruladığı söylenirken, bir demiryolu sözcüsü 2,2 milyar Euro'ya mal olmaya devam edeceklerini belirtti.
Diğer projeler de kurtulmaz. Berlin S-Bahn Line S21, 623 yerine 744 milyon Euro'ya mal olacak, S13 hattının Troisdorf ve Bonn arasındaki genişlemesi şu anda 833 yerine 1.1 milyar avro.
Bu arada maliyet artışlarının birikimi de grubun denetim kurulunu uyarır. Geçen hafta yapılan bir oturumda, trenin düzenli olarak ihale, miktar ihtiyaçları ve ek sıvılara itiraz ettiği anlaşıldı. Müfettişlerin talepleri: Daha fazla planlama sadakati ve daha gerçekçi bütçeler.
Grubun kendisinde, biri projenin başlangıcındaki bulanıklık anlamına gelir. Başlangıçta sadece kaba maliyet tahminleri vardır, ancak bir sözcüye göre, sadece planlama ilerlediğinde gelişme daha hassas bir şekilde yansıtılabilir.
Demiryolu patronu Richard Lutz Perşembe günü, 2025'te 2025'te siyahı tekrar yazmak istedikleri bilanço basın toplantısında konuştu. 10.000 işin azaltılması 2027'nin sonuna kadar yardımcı olacak. Lutz'a göre, devlet şirketi 30 yıl içinde en büyük krizde.
Orta vadede Lutz, sendika ve SPD'nin olası bir koalisyon ortağı olarak planladığı altyapıyı modernize etmek için 500 milyar Euro özel potdan fonlarla ek yatırımlara güveniyor. Lutz'a göre, Lutz Demiryolu'nun mevcut ağ için en az 80 milyar avroya ihtiyacı var. Eğitim ve yeni inşaat projeleri ve daha hızlı dijitalleşme dahil, 150 milyar avro olacak.