Deutsche Bahn GDL'ye dava açıyor

RAM

New member



Deutsche Bahn artık tren makinistleri sendikası GDL'nin yeni bir grevini kabul etmek istemiyor. Şirket şimdi dava açtı.


Deutsche Bahn, tren makinistleri sendikası GDL'nin planladığı başka bir grev nedeniyle dava açtı. Şirket Pazartesi günü yaptığı duyuruda, Frankfurt am Main'deki iş mahkemesine acil bir ihtiyati tedbir başvurusunda bulunulduğunu duyurdu.


DB İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler'e göre, yalnızca 22 saatlik kısa teslim süresi özellikle “tam bir dayatmadır”. GDL'nin duyurduğu dalga saldırıları orantısız. Seiler, “Bu grevi önlemek için müşterilerimizin çıkarları doğrultusunda her şeyi yapıyoruz” dedi.


DB, Ocak ayında bir ihtiyati tedbir kararıyla GDL'nin grev yapmasını engellemeye çalışmıştı. Ancak Hessen Eyaleti İş Mahkemesi bu noktada başvuruyu reddetti.


GDL altıncı kez greve gidiyor


Tren makinistleri sendikası GDL Pazar günü 24 saatlik bir grev daha duyurdu. Bu Salı günü sabah saat 2'de başlayacak ve Çarşamba sabah saat 2'ye kadar sürecek. GDL bu toplu pazarlık turunda altıncı kez greve gidiyor. Sendika patronu Claus Weselsky, bir önceki grevden önce, greve hazırlanmak amacıyla demiryolu ve yolculara gelecekte önemli ölçüde daha az bildirimde bulunulacağını açıklamıştı.


Demiryolu daha önce Alman Tren Şoförleri Birliği (GDL) tarafından Pazar akşamı saat 18.00 olarak belirlenen yeni bir yazılı teklifin kabul edilmesi için son tarih olarak kabul etmişti. GDL patronu Claus Weselsky, bunun “kaçınılmaz olarak endüstriyel eyleme yol açacağını” söyledi ve grevin sorumluluğunu demiryoluna verdi.


Bahn ve GDL aynı fikirde değil


Demiryolu daha önce tekliflerin ve çözümlerin doğrudan müzakere masasında sunulabileceğini ve tartışılabileceğini açıklamıştı. Açıklamaya göre DB İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Yalnızca müzakere masasında diyalog yoluyla bir anlaşmaya varabileceğimize inanıyoruz” dedi. Müzakerelerin bu çok ileri aşamasında yazılı teklif ve cevap alışverişine geçmek verimli olmayacaktır. Bu noktada DB, resmi tahkime girme isteğini de dile getirdi.


Resmi tahkim, bir veya iki kişinin toplu iş sözleşmesine varmak üzere tarafsız üçüncü taraflar olarak atanmasını içerecektir. Halihazırda görev yapan moderatörlerden farklı olarak hakemler, müzakerelerin gidişatını süreç ve içeriğe göre şekillendiriyor. Ayrıca, tahkimin sonunda toplu sözleşme taraflarının dostane bir anlaşmaya varamaması durumunda hakem kararı söz konusudur.


Moderatörler, 2028 yılına kadar tam ücret telafisi ile haftalık çalışma saatlerinin iki aşamalı olarak 38 saatten 36 saate düşürülmesini (ki bu çıkmaza giren müzakerelerin bir çıkmaz noktası) önerdi. Ancak bu, önerilen formdaki GDL için yeterli değil. Demiryolu müzakerecilerine gönderilen 8 Mart tarihli bir mektupta GDL, şu ana kadar teklif edilen ücret artışından ve toplu sözleşmenin süresinden de memnun değildi. 30 ay çok uzun bir süre. GDL'ye göre demiryolu aynı zamanda daha önceki tatil tercihi modellerinin de kaldırılması için baskı yapıyor ki bu da kabul edilemez.