Deutsche Bahn mahkemede yenilgiyi kabul etti

RAM

New member



Deutsche Bahn, GDL'nin duyurduğu greve karşı yaptığı acil başvuruyla mahkemede başarısız oldu. Tren makinistleri sendikası üyelerinin grev yapmasına izin veriliyor.


Uzun mesafe ve yerel ulaşımda ülke çapındaki tren makinistlerinin grevi, demiryolunun mahkemedeki yenilgisinden sonra planlandığı gibi başlayabilir. Pazartesi günü Frankfurt am Main iş mahkemesi, Deutsche Bahn'ın GDL sendikasının grevine karşı ihtiyati tedbir yönündeki acil başvurusunu reddetti. Salı sabahı saat 02.00'den itibaren tren makinistleri 24 saat süreyle çalışmayı durdurmak istiyor. Uzun mesafe ve bölgesel taşımacılıkta 24 saat boyunca bir kez daha kapsamlı kısıtlamalar uygulanacak.


Karara karşı Hessen Eyalet İş Mahkemesi'nde temyiz başvurusu yapılabilir. Kendi açıklamalarına göre demiryolunun çabası budur. Buna göre Salı günü orada müzakereler yapılacak. “Grev duyurusu çok kısa vadeli. Ayrıca hukuka aykırı talepler de var” diyen demiryolu işverenleri derneği AGV Move'un genel müdürü Florian Weh, şirketin Pazartesi akşamı yaptığı hamleyi açıkladı.


Devam eden çatışma sırasında demiryolu, GDL'nin iş anlaşmazlığını yasal olarak engellemeye çalışmıştı ancak iki durumda başarısız oldu. Toplu sözleşmenin yine başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından şirket, geçen hafta sonunda sendikaya daha fazla görüşme çağrısında bulundu. GDL bunu demiryolunun yeni bir teklif sunması şartına bağladı. Sendikanın şirket yönetimine verdiği ültimatomun süresi, GDL'nin yeni bir grev ilan ettiği Pazar akşamı iki saatten biraz fazla bir süre içinde dolmuştu.


Deutsche Bahn acil durum takvimi hazırladı


Bu, Deutsche Bahn ile aylardır kaynayan toplu pazarlık anlaşmazlığının altıncı iş anlaşmazlığı. Yük trafiğinde Pazartesi akşamı saat 18.00'de başladı Meselenin özü, sendikanın vardiyalı işçiler için maddi kayıp olmaksızın haftada 35 saat çalışma talebi. Birkaç hafta süren müzakere aşamasında demiryolu yakın zamanda dış arabulucuların 36 saatlik tam ücret tazminatı öngören teklifini kabul etti. Ancak GDL bunu reddetti.


Grevi, önceki endüstriyel anlaşmazlıklara göre çok daha kısa sürede duyurdu. Bu tür “dalga grevleri” ile sendika patronu Claus Weselsky demiryolları üzerindeki baskıyı artırmak istiyor. Demiryolu, grev için “sadece 22 saatlik teslim süresinin çok kısa olmasını” sert bir şekilde eleştirmişti. Bu, yolculara yönelik “açık bir dayatmadır”.


Bununla birlikte grup, uzun mesafeli taşımacılık için bir kez daha acil durum takvimi sunuyor. Şirket, bunun sabahtan beri grubun çevrimiçi platformları aracılığıyla kullanılabildiğini söyledi. “Bölgesel ve S-Bahn taşımacılığına yönelik temel teklifler kademeli olarak genişletilecek” diyor. Uzun mesafe trenlerinin ne ölçüde çalıştığı başlangıçta bilinmiyordu. Önceki GDL grevleri sırasında demiryolu, olağan uzun mesafe taşımacılığının yaklaşık yüzde 20'sini sunuyordu. Etkiler bölgesel ulaşımda farklıydı.