Deutsche Bahn milyarlarca zarar ediyor – büyük işten çıkarmalar planlanıyor

RAM

New member
Yarıyıl bilançosu


Deutsche Bahn milyarlarca zarar ediyor – 30.000 iş kesilecek


25.07.2024 – 19:27 tarihinde güncellendiOkuma süresi: 3 dk.

imago resimleri 0715245973

Resmi büyüt
Deutsche Bahn'ın ICE'leri (arşiv fotoğrafı): Şirket zor sularda. (Kaynak: IMAGO/Franz Reindel/imago)

WhatsApp'ta paylaş


Deutsche Bahn yılın ilk yarısında zorlu bir dönem geçirdi. Büyük yeniden yapılandırma projeleri ve büyük işten çıkarmalar devam ederken, hala rahatlama ihtimali yok.


Deutsche Bahn yılın ilk yarısında 1,2 milyar avro zarar etti. Şirket bunu Perşembe günü yarı yıllık mali tablolarını sunarken duyurdu. Satışlar 22,31 milyar avro oldu. İlk altı ayda yaklaşık 64,2 milyon yolcu DB trenlerini kullandı.


Mali açıdan yılın ilk yarısı devlet şirketi için iyi geçmedi. Bu nedenle şirketin para biriktirmesi gerekiyor. Mali İşler Müdürü Levin Holle şunları vurguladı: “Gelecekte daha az insanla daha fazla raylı sistem inşa etmeliyiz.”


Şirket bu nedenle özellikle idari alanda binlerce kişiyi işten çıkaracak. Holle, “Önümüzdeki beş yıl içinde personel ihtiyacını yaklaşık 30.000 tam zamanlı çalışan kadar azaltmak istiyoruz” dedi. Ancak Deutsche Bahn CEO'su Lutz, personele ihtiyaç duyulan yerlerde çok sayıda kişinin işe alınmaya devam edileceğini vurguladı. Deutsche Bahn'ın Almanya'da toplamda yaklaşık 211.000 çalışanı bulunmaktadır.


Lutz, uzun mesafe trafiğinde bir azalma olacağı yönündeki spekülasyonları reddetti. “Uzun mesafe trafiği bağlantılarını yapısal ve sürdürülebilir bir şekilde azaltmak için ne somut ne de başka planlar var,” dedi. Şirket, önümüzdeki yıl için “şu anda sürdüğümüz her şeyi kaydetti.” Ancak Lutz, inşaat faaliyetlerinin yüksek seviyede olması nedeniyle bazı yerlerde trafiğin şu anda azaldığını söyledi.


Dikkat çekici bir kâr elde eden tek şirket, satışa sunulan uluslararası nakliye şirketi Schenker oldu. 520 milyon avroluk bir işletme kârı elde etti, ancak bu aynı zamanda geçen yılın aynı dönemine göre 100 milyon avro daha azdı.


Bununla birlikte şirket yıl sonunda kâr etmek istiyor: Devlete ait şirket Perşembe günü Berlin'de yaptığı duyuruda, 2024'te yaklaşık bir milyar avroluk faiz ve vergi öncesi kâr (EBIT) bildireceğini duyurdu. Demiryolu şirketi Mart ayında duyurduğu bir milyar avronun üzerindeki işletme kârı hedefinden artık bahsetmedi.


Şirket hala zor sularda: aşırı hava olayları özellikle Haziran ayında yüksek oranda gecikmelere yol açtı. Sorunlar Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında da belirginleşti, bu yüzden ulaşım şirketi bir kez daha çok eleştiriye katlanmak zorunda kaldı.


Bu yılın ilk altı ayında uzun mesafeli trenlerin sadece yüzde 63'ünden biraz fazlası büyük gecikmeler olmadan çalışıyordu. Deutsche Bahn, 2024 için yıllık hedefini çoktan kaçırdı. Durum finansal olarak da zor. Bir yandan, borç dağı geçen yılın sonunda yaklaşık 34 milyar avroya ulaştı. Federal hükümetten teminatsız finansman nedeniyle Deutsche Bahn, 2023'te altyapı projelerine avans ödemeleri de yaptı.


Önemli güzergah koridorlarının kapsamlı yenilenmesi, eskimiş ağı uzun vadede uygun hale getirmek için şu anda devam ediyor. Frankfurt ile Mannheim arasındaki bölüm tamamen yenilenmek üzere birkaç haftalığına kapatıldı. 2031 yılına kadar 40 diğer koridorun genel yenilenmesi planlanıyor. Yolcular için bu, başlangıçta daha fazla kısıtlama anlamına geliyor. Ancak merkezi Frankfurt-Mannheim güzergahının modernizasyonundan sonra, uzun mesafeli trafik tekrar biraz daha güvenilir hale gelmeli.


Şirket, yılın ilk yarısına ilişkin mali sonuçlarını duyurmadan önce, yönlendirme ve değiştirme konseptlerinin iyi çalıştığını söyledi. “Her gün 16.000'e kadar yolcu değiştirme hizmetinde.”


Yaklaşık 150 yeni yedek otobüsün dağıtımı sorunsuz bir şekilde yürütülüyor ve yönlendirme rotalarındaki yerel ve uzun mesafeli trafik istikrarlı, dedi. İnşaat çalışmaları programa uygun şekilde ilerliyor, ancak yalnızca on gün önce başladı. İlk birkaç günde, gürültü bariyerleri yerleştirildi, havai hatlar kaldırıldı ve ilk raylar yenilendi. Modernizasyon, 15 Aralık'taki zaman çizelgesi değişikliğine kadar tamamlanacak. O zamana kadar, bölüm kapalı olacak.