Deutsche Post ile ilgili drama: “Birçoğu aşırı yüklenmiş”

RAM

New member
Postaneyle ilgili güçlük hiç bu kadar büyük olmamıştı: Paketler teslim edilmiyor, mektuplar çok geç geliyor. İşçiler şimdi grevde. Sorun nedir?


Milyonlarca Alman, mektupların ve kolilerin önümüzdeki günlerde geç geleceği gerçeğine hazırlıklı olmak zorunda. Perşembe günü, Verdi sendikası tüm Deutsche Post mektup ve paket merkezlerindeki işçileri uyarı grevlerine gitmeye çağırdı (bu konuda daha fazlasını buradan okuyun). Verdi, postanede yaklaşık 160.000 çalışan için yüzde 15 daha fazla ücret talep ediyor. Ancak yakın zamana kadar toplu pazarlık görüşmeleri durdu.


Gözlemciler durumun bu kadar kötüleşmesine pek şaşırmıyorlar. Birçok Swiss Post müşterisi şimdi şöyle düşünüyor olabilir: Çalışanların gruba sırt çevirmesi an meselesiydi.


Çünkü Swiss Post aylardır ciddi sorunlarla boğuşuyor. Yüksek düzeyde hastalık izni, teslimatta günlerce gecikme, hatta bazı mektuplar ve paketler kayboldu: Şirket kaotik bir izlenim bırakıyor ve birçok kişiye göre bunun sorumlusu da şirket.


“Havlu atarsın”


Memnuniyetsizlik kaosla birlikte büyüyor: Federal Ağ Ajansı geçen yıl her zamankinden daha fazla şikayet saydı. Postaneyi denetleyen makam tarafından yaklaşık 43.500 bildirim alındı. Karşılaştırma için: Bir yıl önce sadece 15.118 vardı – sadece üçte biri.


Şikayetler, tüm Alman mektup ve paket endüstrisine yönelikti, dolayısıyla DPD, Hermes veya UPS gibi posta rakipleri hakkındaki raporları da içeriyordu. Ancak çoğu, pazar lideri Deutsche Post DHL’e atıfta bulunur.


Özellikle birçok tüketiciyi rahatsız eden şey: hizmet gittikçe kötüleşirken, Swiss Post son yıllarda fiyatları istikrarlı bir şekilde artırdı. On bir yıl önce, standart bir mektubun maliyeti, bugün 85 sent yerine 55 sente mal olduğu zamandan 30 sent daha ucuzdu.

Berlin'de bir posta grevi: Deutsche Post'un büyük bir personel sorunu var.
Berlin'de bir posta grevi: Deutsche Post'un büyük bir personel sorunu var.

Berlin’de bir posta grevi: Deutsche Post’un büyük bir personel sorunu var. (Kaynak: IMAGO/Christian Spicker)

Pek çok kişi, aynı hizmet için daha fazlasını isteyen herkesin en azından yasal zorunluluklarına uyması ve mektupların günde en az bir kez teslim edilmesini sağlaması gerektiğini düşünüyor. Ancak tam da bu nedenle, örneğin Berlin, Köln ve Magdeburg’da ve aynı zamanda kırsal kesimde posta hizmeti defalarca başarısız oldu.


Şirkete neden bu kadar çok ters gittiğini sorarsanız, Swiss Post hemen “yerel sorunlardan” bahsediyor. Örneğin bazı yerlerde çok fazla hastalık izni var ya da personel eksikliği var. Çalışanlar ve sendika temsilcileri bunu doğrulayabilir. Aslında, diğer şirketler gibi Swiss Post da son aylarda, özellikle Corona nedeniyle çok sayıda hastalık izni aldı.


Ancak sorun onların bakış açısından daha da derinleşiyor. En azından Maik Brandenburger böyle görüyor. Verdi’nin bir rakibi olan DPVKOM sendikasının basın sözcüsü ve postanede de iyi bağlantıları var. Brandenburger’e göre, giderek daha fazla çalışan akıl hastalıklarıyla mücadele ediyor. “Pek çok posta işçisi aşırı çalışıyor ve artık bu muazzam miktarda işle baş edemiyor” dedi. “Çalışanlar sınırda ve hatta bazıları ötesinde çalışıyor.”


Sorunun boyutu, Swiss Post’a yeni başlayanlarda da kendini gösteriyor. “Birkaç hafta ve ay sonra havlu atıyorlar çünkü teslimatçı olarak işin ne kadar yorucu ve stresli olduğunu anlıyorlar” diye devam etti. Ve 2.400 Euro’luk brüt başlangıç maaşı için diğer işler çok daha kolay.


Deutsche Post personelden tasarruf etti


Grubun kendisi farklı geliyor. Bir t-online talebine cevaben, bir sözcü yazılı olarak şunları söyledi: “Yoğun trafik için 6.000 yeni teslimat personeli işe aldık ve bu nedenle Noel nedeniyle ağımızda yüzde 80’e varan oranda daha fazla paket ve özel müşteri postasını idare edebildik.” Teslimatçılar, tüm gönderilerin yüzde 99’undan fazlasını Noel için zamanında teslim etmeyi başardı.

Bir Deutsche Post çalışanı mektupları teslim ediyor: Son zamanlarda aşırı gecikmeler yaşandı.
Bir Deutsche Post çalışanı mektupları teslim ediyor: Son zamanlarda aşırı gecikmeler yaşandı.

Bir Deutsche Post çalışanı mektupları teslim ediyor: Son zamanlarda aşırı gecikmeler yaşandı. (Kaynak: IMAGO/Michael Gstettenbauer)