Dört günlük bir hafta çalışma dünyasındaki sorunları çözüyor mu?

RAM

New member



Haftanın dört günü, modern çalışma dünyasının sorunlarını çözüyor mu? LinkedIn patronu Wittmann, şirketlerin çalışanları çekmek için bugün neler sunması gerektiğini açıklıyor.


İster bir fırın, ister huzurevi veya bir BT şirketi olsun: her yerde vasıflı işçi sıkıntısı var ve önümüzdeki yıllarda durum muhtemelen daha da kötüleşecek. Şirketler üzerindeki baskı buna bağlı olarak yüksektir, başvuranlar için çekici hale gelmeleri gerekir. Bu gelişme özellikle kariyer platformu LinkedIn’de yakından gözlemleniyor çünkü online başvurular ve iş ilanları onların işi.


Barbara Wittmann, 2019’dan beri Grubun Almanca konuşulan ülkelerdeki işlerinden sorumlu. t-online ile yaptığı bir röportajda şirketlerin başvuranları nasıl ikna edebileceğini, neden giderek daha az sayıda işin tamamen uzaktan sunulduğunu ve platformlarının ne ölçüde işe yaradığını açıklıyor. şimdi daha iyi Twitter.


t-online: Federal İşverenler Birliği genel müdürü Steffen Kampeter’e göre Almanların yeniden çalışmak için daha fazla arzuya ihtiyacı var. Motivasyon sorunu olduğunu düşünüyor musunuz?


Barbara Witman:
Hayır, bir motivasyon probleminden bahsetmezdim. Ancak çalışanlar, üretimdeki CO2 ayak izinden sosyal bağlılığa ve kendi gelişim beklentilerine kadar şirkette neler olup bittiği hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyor.


Birçok meslekte çalışmak daha yorucu hale geldi. İş dünyası son yıllarda önemli ölçüde değişti ve dijitalleşme işi yoğunlaştırdı. Bu, uyum sağlamak ve öğrenmek için yüksek derecede istekli olmayı gerektirir. Ayrıca şu anda büyük bir güvenlik ihtiyacı var. Enflasyon ve Ukrayna savaşı kesinliği yok etti.


Birçoğu, yorucu çalışmayı haftada dört günle telafi etmek istiyor. Diğer ülkelerdeki testler olumlu sonuçlar elde ederken, Alman şirketleri şüpheci. Nedenmiş?


Rekabet konusunda her zaman endişe vardır. Bu yüzden şirketlerin kendileri için karar vermesinin en iyisi olduğunu düşünüyorum. Kesin olan bir şey var: Haftada dört gün sunan şirketler birçok başvuru sahibinin gözünde daha çekici olacak. Ve yapmak zorundalar çünkü şu anda her açık pozisyon için sadece bir başvuru var. Aynı zamanda, tüm çalışanların dört günlük bir hafta istediğini hayal edemiyorum.


Herkese uyan tek bir tarif yoktur. Sabit bir izin günü yerine, bazı çalışanların daha fazla esnekliğe ihtiyacı vardır. Çocuk bakımı, akraba bakımı veya hatta doktor randevusu için.


Korona pandemisi bu konuda büyük değişiklikleri tetikledi. Bu, şu anda bir iş ararken nasıl bir rol oynuyor?


Esneklik, pandemi öncesine göre çok daha önemli hale geldi. Vasıflı işçi kıtlığı yaşandığında, birçok şirket küresel düşünür ve metropol bölgelerde hizmet alanını genişletmek için hibrit işler sunar. Almanya’da şu anda iş tanımlarının yüzde 32’si evden çalışma seçeneğini içeriyor. Büyük Britanya’da, değer yüzde 40’tan bile fazladır.


Yani tüm ofis binaları yakında boşalacak mı?


Hayır. Tamamen uzak ilan edilen işlerin sayısı yine düşüyor. Geçen yıl iş ilanlarının yüzde 34’ünde tamamen uzaktan çalışma seçeneği yer alırken, şu anda bu oran sadece yüzde 7,6. Şirketler ve birçok çalışan, işin bir kısmının ofiste yapılmasını istiyor. Özellikle birbirinizle paylaşmak için.

Barbara Wittmann


Barbara Wittmann, Friedberg, Bavyera’da liseden mezun olduktan sonra ABD’de Münih ve Austin’de Slav çalışmaları ve ekonomi okudu. Kariyeri önce strateji danışmanlığında başladı ve ardından onu bilgisayar üreticisi Dell’e götürdü. 2016’dan beri LinkedIn’de çeşitli görevlerde bulundu ve 2019’dan beri Almanca konuşulan bölge başkanı.


Bakım veya ticarette çalışanlar evden çalışamaz. Bu, bu sektörlerdeki vasıflı işçi açığını daha da artıracak mı?


Durum hiç de kolaylaşmıyor. Demografik gelişmeden dolayı, tüm sektörlerde genç insan eksikliği var. Bu nedenle işverenlerin nasıl daha çekici hale gelebileceklerini düşünmeleri gerekiyor. Örneğin, dört günlük bir hafta iyi bir araç olacaktır. Ancak o zaman ödeme sorunu ortaya çıkıyor, özellikle bakımevinde şu anda çok düşük maaşlar ödeniyor.


Yine spesifik olarak: İşverenler çalışan bulmak için neler sunmalıdır?


En önemli şey açık iletişimdir. Bununla, örneğin şirketin nerede gelişmesi gerektiği açısından dahili olarak, ama aynı zamanda harici olarak da kastediyorum. Burada şirketler ayrıca marka elçileri olarak kendi çalışanlarına daha fazla güvenmelidir.