Dört günlük hafta: şirketler bunu neden başlattı?

RAM

New member
Dört günlük haftayla ilgili hararetli tartışmalar var. Pek çok insan bunu istiyor, diğerleri ise bunu meritokrasinin sonu olarak görüyor. Farklı sektörlerden temsilciler neden bunu yapmaya karar verdiklerini açıklıyor.


Tam zamanlı çalışırken her hafta üç günlük bir haftasonu: Çoğu çalışan için bu gerçek olamayacak kadar iyi geliyor. Ancak Almanya’da haftada dört gün çalışma çağrıları giderek artıyor ve çeşitli sektörlerden sendikalar önümüzdeki haftalarda ve aylarda bunun için mücadele etmek istiyor.


60’tan fazla şirketin dört günlük haftayı test ettiği ve sonunda katılımcı şirketlerin dörtte üçünün konsepti korumak istediği Büyük Britanya’daki gibi çalışmalara atıfta bulunuyorlar (çalışma hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz).


t-online, farklı sektörlerden temsilcilerle neden dört günlük haftaya ikna olduklarını ve bunun orta ölçekli işletmeler ve esnaf için neden yararlı bir model olabileceğini anlattı.


Girişimci: “Dört günlük hafta kesin olarak planlanmıştı”


Girişimci Maria Lorenz-Bokelberg, tam ücret tazminatıyla dört günlük haftayla ilgili çekinceleri anlayabilir. Sonuçta bunun ön koşulu bir şirketin ekonomik açıdan başarılı olmasıdır. Varoluşlarından korkanların bu tür deneyleri gerçekleştirmeye cesaret etmeleri daha az olasıdır. 2015 yılında Poolartists adlı podcast şirketini kurduktan sonra bu fikrinden caydırılmak istemedi.


“Eleştirmenler sıklıkla tehditkar bir senaryo oluşturuyor: Hepimiz daha az saat çalışırsak Almanya geride kalabilir. Ben durumun tam tersi olmasından korkuyorum” diyor. Nitelikli başvuru sahipleri istiyorsanız insanlara bir şeyler sunabilmeniz gerektiğine inanıyor.


Lorenz-Bokelberg, “Dört günlük hafta, iş ortağımla birlikte şirketi kurduğumuzda zaten planlanmıştı” diyor. Ancak konsepti baştan uygulayamadılar. “Bunu yapmak için belirli sayıda insana ihtiyacımız olacağını biliyorduk.”


Gömülü içerik simgesi resmi


Göm


Daha sonra Mayıs 2022’de dört günlük haftaya başladılar. Konsept, 16 kişilik ekibin iki vardiyaya bölünmesini öngörüyor. Bir vardiya Pazartesi’den Perşembe’ye, diğeri Salı’dan Cuma’ya kadar çalışmaktadır. Dört günlük model toplam on iki ay boyunca test edilmiştir. Lorenz-Bokelberg, müşterilerin her iş günü bir irtibat kişisine sahip olmaya devam edebilmesi için en başından itibaren tüm projelere iki yönetici atadı. Bu şu ana kadar iyi çalışıyor. Lorenz-Bokelberg, “Müşterilerimiz, bir hizmet sağlayıcı olarak bizim için önemli olan değişikliği neredeyse hiç fark etmediler” diyor.


“Başlangıçta vicdanım bile rahatsızdı”


Girişimci, değişimin zamanı hakkında “Endişeler de vardı” diyor. İlgili herkes daha önce haftada beş gün çalışıyordu ancak artık işin daha kısa sürede nasıl yapılabileceğine dair birçok soru ve belirsizlik vardı. “Verimlilik hakkında çok konuştuk ve toplantı yapımızı revize ettik. Zamandan tasarruf etmenin en kolay yolu buydu” diyor Lorenz-Bokelberg. Çalışanlarının hafta sonlarının daha uzun olması nedeniyle daha rahat olduklarını ve dolayısıyla iş günlerinde daha verimli olduklarını açıklıyor.


Ayrıca post prodüksiyon süresini kısaltmak amacıyla podcast’ler için daha iyi kayıt teknolojisine yatırım yapıyor. “Hedefimiz: Çalışmak hayata hakim olmamalıdır.”


Lorenz-Bokelberg, Berlin’deki bir medya şirketinin genel müdürü olarak hızla ilerlemesini şaşırtıcı bulmuyor. Böyle bir modelin uygulanmasının daha kolay olduğu sektörlerin başlaması normaldir. “Fakat ayrıca dört günlük hafta çalışmasına şiddetle karşı çıkan birçok girişimcinin bu konu üzerinde yeterince düşünmediğine de inanıyorum.” Lorenz-Bokelberg, çok daha fazla girişimcinin cesur olabileceğini söylüyor.