Dolce & Gabbana: Yatırımcılara açılış planlanıyor

RAM

New member



Lüks moda evi Dolce & Gabbana yeni yatırımcılara açılmak istiyor. Hedef kitle de değişecek.


İtalyan moda evi Dolce & Gabbana, kuruluşundan neredeyse 40 yıl sonra patronuna göre yeni yatırımcılar getirmeyi düşünüyor. “Artık sermayemizi borsada listeleme veya diğer finansal araçlar aracılığıyla üçüncü taraflara açmaya hazırız,” dedi kurucu ortak Domenico Dolce'nin kardeşi Alfonso Dolce, Pazartesi günü yayınlanan “Corriere della Sera” gazetesine verdiği röportajda.


Ancak bu adımın şirketin “etik değerini” ve “saygılı büyümesini” tehlikeye atmaması gerektiğini vurguladı Alfonso Dolce. Kardeşi Domenico Dolce ve Stefano Gabbana, 1985'te Milano'da moda evini kurdular ve ikisi de bugün CEO'dur.


2023/2024 mali yılında satışlar bir önceki yıla göre yüzde 17 artarak 1,9 milyar avronun hemen altına çıktı. Alfonso Dolce gazeteye “Bu, gelecek yıl tekrarlamak istediğimiz bir ritim” dedi. Önümüzdeki 18 ayda ABD'de on iki mağaza daha açılması planlanıyor – halihazırda 72 mağaza var. Dolce'ye göre ABD, D&G için “hayati öneme sahip”, şirket satışlarının yüzde 28'ini orada ve Kanada'da gerçekleştiriyor. Çin'de ise bu rakam yüzde 16.


Dolce ayrıca gazeteye yaptığı açıklamada, D&G'nin gelecekte “yeni, genç, mağazaya gelen müşterilere” daha az ilgi göstermek istediğini, bunun yerine “ürünün kalitesinden ve etik boyutundan etkilenen” “daha olgun, ancak genç ruhlu tüketiciye” odaklanmak istediğini söyledi.