Donmuş Rekorlar: 2023'te Bir Milyon Ton Üzerinde Tüketim

Muqe

New member
2023 yılında bir milyon tonun üzerinde dondurulmuş ürün tükettik: bu, 2022'ye kıyasla hafif bir büyüme (+%0,14) ancak kişi başına düşen yıllık tüketimde yeni bir tarihi maksimuma işaret ediyor ve ilk kez 17 kilo bariyerini aşıyor (+%2,4 bir önceki yıla kıyasla). Pazar değerini 2022'deki 5,4 milyara kıyasla %6,5 artırarak 5,8 milyar avroya çıkarıyor.

Bu, tarafından çekilen fotoğraftır. Dondurulmuş Gıda Tüketimine İlişkin Yıllık Rapor Tarafından gerçekleştirilen IIAS – İtalyan Dondurulmuş Gıdalar Enstitüsü.

Ev dışı yaşamın yaygınlaşması


2023, açıklıyor Giorgio Donegani, IIAS Başkanı“Hammadde tedarikinde aşırı hava olaylarının yaşanmasından, küresel ölçekte lojistik ve ulaştırmada yaşanan ciddi sıkıntılara, özellikle gıda sektörünü olumsuz etkileyen enflasyondaki amansız artışa kadar çok büyük zorluklarla dolu bir yıl oldu.”

Birçok cephede yaşanan zorluklara rağmen, yıl her şeyden önce olumlu bir şekilde sona erdi. Ev dışı yaşama geçiş 2021 yılında karantinaya bağlı olarak iç tüketimde yaşanan olağanüstü patlamanın ardından perakende ile oluşan açığı yeniden dengeleyen bir büyüme modeli.

2024 tahmini


2024 yılının ilk beş ayına ilişkin bulgular, “perakende ile ilgili olarak da cesaret verici veriler ortaya koyuyor. Bu veriler, bir önceki yıla kıyasla hacimde %0,5'lik çok hafif bir düşüşle satın alımların mükemmel bir istikrara sahip olduğunu gösteriyor” diye vurguluyor Doneganlar – İtalyanların bu ürünlere karşı artık oybirliğiyle takdir göstermesi göz önüne alındığında, şaşırtıcı olmayan olumlu bir gerçek”.

İtalya'da Dondurulmuş Gıda Rakamları


2023 yılında evlerde dondurulmuş gıda tüketimi 644.075 tona, ev dışı tüketim ise 295.812 tona ulaşacak.Kapıdan kapıya 66.971 adet ve e-ticaretin 9.500 adetini de eklersek, dondurulmuş sektörün geçen yıl 1 milyon ton tüketim eşiğini aşarak 5,8 milyar avroluk (+%6,5 2022'ye göre) bir pazar değerine ulaşarak yeni bir tarihi maksimuma ulaştığını anlıyoruz.

Dondurulmuş gıda sektörü bu nedenle bir sektör olarak teyit edilmektedir. istikrarlı sektörPerakende kanalı, 2022'ye kıyasla hacimde hafif bir düşüş (-%1,1) kaydetse de -yıllardır süren olağanüstü genişlemenin ardından büyük ölçüde beklenen bir durumdu- dondurulmuş ürünlerin İtalyan aileleri arasındaki yaygınlığı yüksek kaldı ve iç tüketimde pandemi öncesi seviyelere (2019) kıyasla %9,4'lük bir artış görüldü.

Tüketim eğilimi


Tüketilen hacimlere göre bireysel ürün kategorilerinin analizinin ayrıntılarına girdiğimizde, podyumun en üst basamağında sebzeler215.000 tonun üzerinde (2022'ye kıyasla %1,9'luk hafif bir düşüşe rağmen). Ayrıca olumlu performans hazırlanmış sebzeler (22.380 ton ile) 2022 yılına göre %3,7 artış gösterdi.

Gümüş madalya için dondurulmuş patatesİtalyanların tercihleri arasında yaklaşık 110.500 ton satın alma ve %8 büyüme ile ikinci sırada. Podyumun üçüncü basamağı dondurulmuş balık ürünleriBunların 92.500 tonu ekmekli hazır balık (33.000 tonun üzerinde) ve doğal balık (59.000) olmak üzere toplam balık üretimidir.

Sıralamanın geri kalanına bakıldığında, dördüncü sırada hazır yemekler 66 bin tonun üzerinde. Ayrı bir tartışma dondurulmuş pizzalar2023'teki tüketimi 2022'ye kıyasla %6,2'lik bir düşüşe işaret ediyor (63.500 tona karşı 68 bin). Esasen Ev dışı tüketimin toparlanması.

Unutulmamalıdır ki, tuzlu spesiyaliteler (krep ve diğer ürünler) 33.300 tonluk kotayı (-%0,5 2022'ye kıyasla) korudu ve dondurulmuş etler2023 yılında 15.700 ton (-%3 2022'ye kıyasla).

Diğer segmentler arasında, pozitif performans öne çıkıyor dondurulmuş ekmek ve hamur işleri%1,3 artışla 5.730 tonu aştı.