Muqe
New member
TORON – Fiat ile yeni Olivetti'den kaçınıldı. Exor'un CEO'su ve kontrol ettiği Gedi'nin başkanı CumhuriyetJohn ElkannCEI gazetesi Avvenire'ye verdiği ve müdür yardımcısı Marco Ferrando imzalı, yarın, yani 31 Mayıs'ta yayınlanacak olan röportajda, yalnızca son yıllarda İtalya'nın yararına elde edilen sonuçların altını çizmekle kalmıyor, aynı zamanda şu hususların da altını çiziyor: Meloni hükümetine “maksimum saygı”: “Diyalog ve tartışmayla ilgileniyoruz”. Elkann'ın sözlerinden, özellikle annesi Margherita Agnelli ile avukat ve büyükannesi Marella'nın mirası konusunda yaşanan anlaşmazlıkla bağlantılı olarak aile olaylarının acısı ortaya çıkıyor. Elkann için iki referans rakamı: “Kökleri uzak olan bu durumu büyük bir acıyla yaşıyorum. Kardeşlerim Lapo ve Ginevra ile birlikte küçük yaşlardan itibaren annemizden fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kaldık. Bu, büyükanne ve büyükbabalarımız açısından koruyucu bir ilişki yarattı”.
Mahkeme salonlarında ve ötesinde yaşanan sert çatışmaların yaşandığı bu yıllarda hiç ortaya çıkmamış kişisel özellikler. “Erkek ve kız kardeşimle birlikte İtalyan yargısına güvenimiz tamdır – Avvenire ile yaptığı röportajda Elkann diyor ki – o zamandan bu yana yirmi yıldır süren bir durum bu 2004 yılında, daha önce bahsettiğimiz krizin ortasında, tüm ailem, dedemin isteklerini yerine getirerek, sorumluluk duygusuyla Fiat'ın etrafında toplandı. Seslenen tek kişi annemdi. Ve Fiat için, ailesi için, babasının dileklerinin gerçekleşmesine sevinmek yerine en kötü tepkiyi verdi.” Yeni bir Olivetti olma riskiyle karşı karşıya kalan ve bunun yerine kurtarılıp yeniden hizmete sunulan, sonunda dünyanın bir parçası haline gelen bir Fiat. FCA ile Peugeot'nun birleşmesiyle ortaya çıkan Stellantis projesi “Gerçeklere bakalım” diyor Elkann. 20 yıl önceki kaderimiz, ülkemizin en büyük şirketlerinden biri olan Olivetti'nin kaderiydi. Ürün mühendisliğinin yerini alan farklı mülkiyetler, kötü yönetim ve finans mühendisliği ile birlikte, bugün artık yok. Aynı derecede talihsiz bir başka olasılık da Alitalia veya Ilva örneğinde olduğu gibi millileştirmeydi. Ama işler böyle gitmedi: Son 5 yılda 14 milyar dolarlık yatırım yaptığımız İtalya'da bugün tüm şirketlerimiz 74 binden fazla kişiye istihdam sağlıyor. Dünya pazarlarında rekabetçi ürünler yaratmak. Melfi hattından çıkan ilk Jeepleri ve onları Basilicata'dan Amerika'ya taşımak için satın alınan gemileri görünce hissettiğimiz duyguyu hâlâ hatırlıyorum.”
Hükümet-Stellantis ateşkesi, Haziran'a kadar araba planı
kaydeden Diego Longhin
29 Mayıs 2024
Değişken ilişkilerle karşılaştırıldığında Meloni hükümeti Elkann, ilk bir buçuk yılda tartışmaları tamamen kapatıp yoluna devam etmeye çalışıyor: “İtalyan hükümetiyle ve faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerin hükümetleriyle ilişkilerimiz azami saygıya dayalıdır ve her zaman diyalog arayışındadır. Ve biz her zaman tartışmaya, kendi bakış açılarımızı ve bulunduğumuz ülkelerin bakış açılarını paylaşmaya hazırız.” Önsel bir karşı çıkış yok, ancak Elkann'ın diyaloğa istekli olması “eşi ve eşiyle birlikte Torino'da yaşama tercihinin” altını çiziyor. Çocuklar, köklerimiz burada, sosyal bağlılığımızı güçlendirdiğimiz yer: Köklerimiz, kendimizi bağlı hissettiğimiz ve sosyal bağlılığımızı güçlendirmeye devam ettiğimiz bir bölge olan Torino'dadır.” Ve Mirafiori'ye “otomobil üretimine ek faaliyetlerde” yapılan yatırımları hatırlatıyor Ayrıca Torino belediye başkanı Stefano Lo Russo ve Piedmont valisi Alberto Cirio'nun karşıt siyasi taraflara ilişkin “öngörüsü”ne de teşekkür ederiz.
Bununla birlikte, Stellantis örneğinde olduğu gibi, aynı şirket içinde karışan ulusal kimlikler söz konusu olduğunda bile çeşitlilik bir zenginliktir: “Stellantis'in yöneticileri arasında birçok milliyet vardır, birçok ulusal kimliğe saygı onun gücüdür. Stellantis faaliyet göstermektedir. dünya çapında Amerika, Fransa ve İtalya'da güçlü kökleri var ve üst yönetiminde birçok milletten var: CEO Portekizli, finans müdürü Amerikalı, teknoloji sorumlusu Hırvat. Markalara baktığımızda: kişi. Jeep markasının sorumlusu İtalyan, Peugeot markasının sorumlusu İngiliz, Alfa Romeo markasının sorumlusu ise Fransız. Stellantis'in gerçek gücü ve zenginliği ulusal kimliklere tam saygıda yatmaktadır”.
Mahkeme salonlarında ve ötesinde yaşanan sert çatışmaların yaşandığı bu yıllarda hiç ortaya çıkmamış kişisel özellikler. “Erkek ve kız kardeşimle birlikte İtalyan yargısına güvenimiz tamdır – Avvenire ile yaptığı röportajda Elkann diyor ki – o zamandan bu yana yirmi yıldır süren bir durum bu 2004 yılında, daha önce bahsettiğimiz krizin ortasında, tüm ailem, dedemin isteklerini yerine getirerek, sorumluluk duygusuyla Fiat'ın etrafında toplandı. Seslenen tek kişi annemdi. Ve Fiat için, ailesi için, babasının dileklerinin gerçekleşmesine sevinmek yerine en kötü tepkiyi verdi.” Yeni bir Olivetti olma riskiyle karşı karşıya kalan ve bunun yerine kurtarılıp yeniden hizmete sunulan, sonunda dünyanın bir parçası haline gelen bir Fiat. FCA ile Peugeot'nun birleşmesiyle ortaya çıkan Stellantis projesi “Gerçeklere bakalım” diyor Elkann. 20 yıl önceki kaderimiz, ülkemizin en büyük şirketlerinden biri olan Olivetti'nin kaderiydi. Ürün mühendisliğinin yerini alan farklı mülkiyetler, kötü yönetim ve finans mühendisliği ile birlikte, bugün artık yok. Aynı derecede talihsiz bir başka olasılık da Alitalia veya Ilva örneğinde olduğu gibi millileştirmeydi. Ama işler böyle gitmedi: Son 5 yılda 14 milyar dolarlık yatırım yaptığımız İtalya'da bugün tüm şirketlerimiz 74 binden fazla kişiye istihdam sağlıyor. Dünya pazarlarında rekabetçi ürünler yaratmak. Melfi hattından çıkan ilk Jeepleri ve onları Basilicata'dan Amerika'ya taşımak için satın alınan gemileri görünce hissettiğimiz duyguyu hâlâ hatırlıyorum.”
Hükümet-Stellantis ateşkesi, Haziran'a kadar araba planı
kaydeden Diego Longhin
29 Mayıs 2024
Değişken ilişkilerle karşılaştırıldığında Meloni hükümeti Elkann, ilk bir buçuk yılda tartışmaları tamamen kapatıp yoluna devam etmeye çalışıyor: “İtalyan hükümetiyle ve faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerin hükümetleriyle ilişkilerimiz azami saygıya dayalıdır ve her zaman diyalog arayışındadır. Ve biz her zaman tartışmaya, kendi bakış açılarımızı ve bulunduğumuz ülkelerin bakış açılarını paylaşmaya hazırız.” Önsel bir karşı çıkış yok, ancak Elkann'ın diyaloğa istekli olması “eşi ve eşiyle birlikte Torino'da yaşama tercihinin” altını çiziyor. Çocuklar, köklerimiz burada, sosyal bağlılığımızı güçlendirdiğimiz yer: Köklerimiz, kendimizi bağlı hissettiğimiz ve sosyal bağlılığımızı güçlendirmeye devam ettiğimiz bir bölge olan Torino'dadır.” Ve Mirafiori'ye “otomobil üretimine ek faaliyetlerde” yapılan yatırımları hatırlatıyor Ayrıca Torino belediye başkanı Stefano Lo Russo ve Piedmont valisi Alberto Cirio'nun karşıt siyasi taraflara ilişkin “öngörüsü”ne de teşekkür ederiz.
Bununla birlikte, Stellantis örneğinde olduğu gibi, aynı şirket içinde karışan ulusal kimlikler söz konusu olduğunda bile çeşitlilik bir zenginliktir: “Stellantis'in yöneticileri arasında birçok milliyet vardır, birçok ulusal kimliğe saygı onun gücüdür. Stellantis faaliyet göstermektedir. dünya çapında Amerika, Fransa ve İtalya'da güçlü kökleri var ve üst yönetiminde birçok milletten var: CEO Portekizli, finans müdürü Amerikalı, teknoloji sorumlusu Hırvat. Markalara baktığımızda: kişi. Jeep markasının sorumlusu İtalyan, Peugeot markasının sorumlusu İngiliz, Alfa Romeo markasının sorumlusu ise Fransız. Stellantis'in gerçek gücü ve zenginliği ulusal kimliklere tam saygıda yatmaktadır”.