Elon Musk, Twitter patronu olarak istifa ettiğini duyurdu

RAM

New member



2022’nin sonunda Elon Musk, Twitter’daki en üstteki görevi bırakmak istediğini açıkladı – ancak ancak halefi belirlendikten sonra. Görünüşe göre şimdi başardı.


Elon Musk, Twitter’ın CEO’luğundan istifa ettiğini açıkladı. Musk Perşembe günü bir tweet’te bir halefin bulunduğunu ve yaklaşık altı hafta içinde görevi devralacağını söyledi. Ancak Musk, başlangıçta yeni patron için bir isim vermedi. CTO olarak gelecekte ürünler ve yazılımlar gibi daha spesifik iş alanlarıyla ilgilenmek istiyor.


Wall Street Journal’ın bir haberine göre, teknik direktör Linda Yaccarino olası bir halef olarak görülüyor. ABD medya grubu Comcast’te çalışıyor Gazetenin bildirdiği gibi, Yaccarino Twitter’ın başkanı pozisyonu için görüşmelerde bulunuyor. Gazete içerdekilere güveniyor. Yaccarino şu anda Comcast’in TV bölümü NBCUniversal’da uluslararası reklam satışlarını denetliyor ve yorum için müsait değildi.


Milyarder ve Tesla’nın kurucusu, Ekim ayı sonunda Twitter’ı 44 milyar dolara devraldı. Hemen ardından Musk, Twitter patronu Parag Agrawal’ı, finans müdürü Ned Segal’i ve hukuk müdürü Vijaya Gadde’yi kovdu. Musk, yöneticileri sosyal medya platformundaki sahte hesapların sayısı konusunda kendisini ve yatırımcıları yanıltmakla suçlamıştı.


Twitter’da istifa anketi


Musk, 2022’nin sonunda en üst makamdan vazgeçmek istediğini zaten açıklamıştı – ancak yalnızca halef ayarlandıktan sonra. Bir dizi son derece tartışmalı karardan sonra, rüzgarlar arttı. Aralık ayındaki istifa duyurusu, katılımcıların yaklaşık yüzde 57,5’inin istifasını desteklediği kendi kendine başlatılan bir Twitter anketiyle sonuçlandı. Musk daha önce oylamanın sonucuna bağlı kalacağına dair güvence vermişti.


Musk, Ekim ayında yaklaşık 44 milyar dolarlık internet platformunu satın alması kapsamında görevi devralmıştı. Ancak bunun kalıcı bir çözüm olmadığının sinyallerini her zaman vermişti. Ayrıca elektrikli otomobil üreticisi Tesla ve roket şirketi SpaceX’in başında bulunuyor.


Kalıcı kriz modu


Kısa mesaj hizmeti Musk tarafından devralındığından beri sürekli kriz modunda. Kitlesel işten çıkarmalar, reklamverenlerin işten çıkarılması, medyayla anlaşmazlıklar: Musk’ın Twitter’ı satın alması başından beri şüphe uyandırmıştı. Multi-milyarder, devralmayı ifade özgürlüğünü güçlendirmeye yönelik bir eylem olarak haklı çıkardı. Ancak eleştirmenler, İnternet platformunun daha fazla vahşileşmesinden korkuyordu. Mülkiyet değişikliğinin daha fazla yaygın nefret söylemine, nefret söylemine ve dezenformasyona yol açabileceğinden endişe ediyorlardı.


Şimdiye kadar Musk bu endişeleri ortadan kaldıramadı. Aksine: Bir işten çıkarma dalgası, düzensiz kural değişiklikleri ve diğer patlayıcı kararlarla çevrimiçi ağı sarstı ve en önemli gelir kaynağı olan reklam müşterilerini korkuttu.


Musk için kötü yatırım


Almanya’da, Twitter’ın Musk’ın tweet’lerinin erişimini geçici olarak yapay olarak artırdığına dair bir rapor, Bavyera Eyaleti Yeni Medya Merkezi’nin (BLM) soruşturmasını tetikledi. Musk, bunun bir yazılım hatasından daha fazlası olduğunu reddetti. Ancak Twitter tarafından açıklanan bir öneri algoritmasına ait yazılım kodu, Musk’ın tweetleri için ayrı bir kategori olduğunu gösterdi. Bir canlı yayında bu soru sorulduğunda, bir Twitter geliştiricisi, değişiklikler yapıldığında kimsenin dezavantajlı durumda olmadığından emin olmak istediklerini söyledi.


Şimdiye kadar Musk’ın Twitter’ı satın alması kötü bir yatırım oldu. Musk’ın bir BBC röportajında onayladığı gibi, çalışanlara yönelik son hisse senedi ihracında, şirketin değeri sadece yarı yarıya yüksekti. Aynı zamanda, çalışanlara gönderdiği bir e-postada Twitter’ın sonunda 250 milyar dolar değerinde olabileceğini iddia etti. Hizmetin Çin’de WeChat benzeri bir süper uygulamanın temeli olabileceği yönündeki öneriler şimdiye kadar sadece spekülasyondan öteye gitmedi. Bir zamanlar var olan 8.000 çalışanın yaklaşık 1.500’ü.


Twitter, borsadan ayrıldığından beri ticari rakamlara isim vermek zorunda kalmadı. Musk önce reklam gelirlerinin geçici olarak yarıya düştüğünü ve Twitter’ı nakit enjeksiyonu ile iflastan kurtarmak zorunda kaldığını iddia etti. Son zamanlarda, kayıpların sadece küçük olduğunu söyledi. Reklam müşterilerinin gitmesinden sonra daha fazla abonelik geliri gelecektir. Reklamverenlerin yalnızca bireysel hesap veya şirket olarak bir onay işareti için ücretli abonelik almaları halinde reklam yerleştirmelerine izin verilir.