Enerji, LNG'nin tarihi geçişi: daha fazla gaz gemiyle, daha az boruyla geliyor

Muqe

New member
ROMA – Bu hiç olmamıştı. 2023 yılının ilk iki ayında doğal gaz İtalya'ya gemiyle gelen ham madde miktarını aştı gaz boru hattı ağı. İtalyan enerji sistemi için bir başka önemli gerçeğin sonucu, şimdiye kadar bir ilk: Rusya'dan ithalatın çöküşü.

LNG (gemilerde taşınan sıvılaştırılmış doğal gaz)
gaz taşıyıcıları) aslında Rusya'dan yapılan ithalattaki çöküşü telafi etti. Gazprom'un malzemeleri Ukrayna'nın işgalinden önce İtalya'nın ihtiyaçlarının 2021'de %40'ını ve 2022'de %20,4'ünü garanti eden Kremlin'in kontrol ettiği dev, geçen yıl toplamın %4,7'sine geriledi. 2024 yılının Ocak-Şubat döneminde de doğrulanan bir rakam var.

Sıcak kış, yenilenebilir enerji ve Çin durma noktasında: Gaz fiyatlarının üç yılın en düşük seviyesinde olmasının nedeni budur



kaydeden Luca Pagni

05 Mart 2024



Gaz piyasası uzmanlarına göre bu sonuç aynı zamanda gazın faaliyete geçmesiyle de ilişkilendirilebilir. Piombino limanında yeni gazlaştırma terminali. Snam grubunun uygun şekilde yeniden donatılan gaz tankeri Golar Tundra'yı satın alması, aslında Norveç'ten ve özellikle de Rusya'dan yapılan ithalattaki düşüşü dengelemeyi başardı.

Bu arada, Kuzey Avrupa ülkeleri önemli ölçüde artarken Rusya'dan LNG alımı – 2023'te benzeri görülmemiş seviyelere ulaştı – geçen yıl İtalya'ya yalnızca bir yük ulaştı, tam olarak Piombino gazlaştırıcıya. Sadece bu da değil, LNG'nin daha fazla esneklik sağladığını ve jeopolitik “riskleri” sınırlandırdığını gösteren son 14 ayda İtalya'ya gemiyle gelen kargolar 11 farklı ülkeden geldi: Amerika Birleşik Devletleri, Cezayir, Katar, Mısır, İspanya, Fransa, Nijerya, Ekvator Ginesi, Mozambik, Belçika ve Angola.

Geleceğin enerjisi yeşildir. Avrupa geç kaldı ama bunu başarmak için gerekenlere sahip




04 Mart 2024



Tarafından sağlanan veriler Snam (Cassa Depositi Prestiti aracılığıyla Hazine tarafından kontrol edilen şirket) aynı zamanda ABD'nin İtalya'ya (ve AB'nin geri kalanına) tedarikçi ülke olarak yeni ağırlığını da doğruluyorlar. Yılın ilk iki ayında, İtalya'da faaliyet gösteren dört yeniden gazlaştırma terminaline gelen 42 yükten 16'sı ABD tesislerinden, 12'si Katar'dan ve 10'u Cezayir'den yola çıktı. Aslında Amerikalılar biten Rus gazının büyük bir kısmını garanti altına aldılar. Dahası, ABD için çifte avantaj: Siyasi ama aynı zamanda ekonomikTeknolojinin, kaya katmanlarının ezilmesiyle elde edilen gaz olan büyük “şeyl” yataklarının işletilmesine izin vermesi sayesinde Amerikalıların, yaratılan gaz fazlasının tahsis edileceği yeni bir pazara sahip olmalarına olanak tanıdığı göz önüne alındığında.

OPEC+ petrol musluklarını Haziran ayına kadar kapatıyor. Bu yüzden sürücüler için kötü haber



kaydeden Luca Pagni

04 Mart 2024



Snam tarafından yeniden gazlaştırma tesisine dönüştürülen ikinci gaz tankerinin gelecek baharda Ravenna'da hizmete girmesiyle birlikte, Rusya'nın arzı sıfıra doğru gitmeli: Yalnızca 2020'de 29 milyar metreküpün üzerindeydi. Böylece iki yeni tesis, LNG ithalatına yönelik stratejik altyapıların sayısını beşe çıkarıyor: Piombino ve Livorno'ya ek olarak, gdiğerleri şurada bulunur Panigaglia (La Spezia), kapalı Livorno ve ilinin kıyıları önünde Rovigo. İkincisi (Snam'ın işletme ortağı olduğu Adriyatik LNG şirketi tarafından yönetilen) en büyük ağırlığa sahiptir: 2023'te İtalya'ya gelen tüm LNG'nin %50'sinden fazlasını garanti etmiştir. Genel olarak geçen yıl net sıvılaştırılmış doğal gaz ithalatı, toplam 61,5 milyar metreküpten 16 milyar metreküpe ulaştı.

Bu bağlamda, İtalya'daki talebin iki yıldır azaldığını belirtmek gerekir: “son iki özellikle ılıman geçen kışlar sayesinde”: geçen yıl düşüş %10'du. Veriler 2023 yılının ilk iki ayında da doğrulandı.