Enflasyonun gıdaya etkisi, İtalyanlar daha çok harcıyor ama daha az tüketiyor

Muqe

New member
MİLANO – İtalyanlar gıdaya daha çok para harcıyor ve daha az tüketiyor. Bu, tarafından dolaylı olarak vurgulanan sinyaldir.Istatbugün güncellenmiş verileri yayınlayan perakende satışlar Yılın ilk yarısında, gıda maddelerinin perakende satışları, 2022’nin aynı dönemine göre değer olarak %7,3 artarken, hacim olarak %4,5 azalarak, birkaç aydır devam eden eğilimi pekiştirdi. Yıllık bazda da trend, değer bazında %6,8 ve %3,8 büyüme ile karışık.

İstihdam edilenler artıyor: Haziran’da +82 bin. İşsizlik yüzde 7,4’e düştü



kaydeden Flavio Bini

01 Ağustos 2023



Verilerin geri kalanına gelince, Istat, gıda dışı mallar tarafından belirlenen perakende satışlar için bir önceki yıla göre değer olarak %0,2 ve hacim olarak %0,7’lik döngüsel bir düşüş tahmin ediyor. Yıllık bazda perakende satışlar değer olarak %3,6 artarken, hacim olarak %3,5 küçüldü. elektronik ticaret (%-3,6) hariç, tüm dağıtım biçimleri için satışların değeri her yıl artıyor.

Bu gecikmenin kaynağında, bir yandan değer rakamının artmasına katkıda bulunurken, diğer yandan tüketicilerin harcama gücünü azaltarak onları fedakarlık yapmaya zorlayan ve dolayısıyla da gerileyen fiyat yarışı yatmaktadır. ses.

GSYİH fren altında. Ekonomist De Novellis: “Faturayı yoksullar ödüyor ve orta sınıf risk alıyor”



kaydeden Giuseppe Colombo

02 Ağustos 2023



“Fiyat artışı yavaşlasa da, enflasyonun etkileri ve son birkaç ayı karakterize eden belirsizlik nedeniyle tüketim, satış hacimleri açısından negatif kalmaya devam ediyor” yorumunu yaptı. carlo alberto buttarelliBaşkanı Federal dağıtım. “Özellikle gıda sektöründe tüketimdeki olumsuz trend endişe yaratmaya devam ederek satış hacimlerinde önemli düşüşlere neden oluyor”.

Tüketici dernekleri alarmda. Perakende ticarete ilişkin Istat verileri “çok kötü”Ulusal Tüketici Birliği. “Bu sefer, fırlayan enflasyona rağmen, değer açısından satışlar da bir önceki aya göre düştü. Dona için “enflasyonla mücadele için acilen bir müdahaleye ihtiyaç var; ‘Enflasyon’, pirinç, şeker, yağ gibi belirli ve önceden belirlenmiş ürünlerin fiyatlarını düşürmeye yönelik kesin bir taahhüdü içerir”.

“Zor durum, düşük maliyetli gıda alımlarının uçup gitmesi ve gıda indirimcilerinin yılın yarısında %9,4 değer artışı kaydetmesiyle perakende rafları arasında en yüksek seviyeyi gösteriyor”, altını çiziyor. Coldiretti. Dernek, “Aileler, farklı ürünler için promosyonlar arayarak satış noktalarında slalom yaparak, mağazaları, süpermarketleri veya indirimli mağazaları değiştirerek bile satın alımları kısıyor ve en düşük fiyatların peşine düşüyor”, diyor.