Muqe
New member
ROMA – Almanya'da, İtalya'da, Birleşik Krallık'ta. Otomotiv sektörünün kriziElektriğe doğru yolculuğun yarısında müşteri sıkıntısı çeken şirket, Avrupa'ya giderek daha yüksek bir fatura getiriyor. Planlarını ve işgücünü küçülten şirketlerin uzun listesine dün Ford da eklendi. Tam da fişli arabaların çıkarılamaması nedeniyle Amerikan şirketi, önümüzdeki üç yıl içinde Eski Kıta'da çoğunlukla İngiliz ve Alman fabrikalarında olmak üzere 4 bin kişiyi işten çıkaracak. Finans şefi John Lawler, satın alma teşvikleri ve CO2 azaltma hedeflerinde daha fazla esneklik çağrısında bulunarak, “Avrupa'nın elektrikli mobiliteyi ilerletmeye yönelik net bir gündemi yok” diye şikayet etti.
Beko 1.935 kişinin işten çıkarıldığını duyurdu. Bakanlık planı reddediyor. Sendikalar: “Endüstriyel yağma”
kaydeden Valentina Conte
20 Kasım 2024
Stellantis, Termoli'deki işten çıkarma fonu
Fırtına, İtalya da dahil olmak üzere Avrupa'nın tüm büyük sanayi ülkelerini vuruyor. Dün Stellantis, Termoli fabrikasındaki işçiler için 16 ila 22 Aralık tarihleri arasında işten çıkarma talebini iletti. Noel tatili arifesinde, Pomigliano ve Cassino tesislerinin geçici olarak durdurulmasına paralel olarak GSE ve V6 içten yanmalı motor üreten hatlar durdurulacak. İşte bu ortamda sektör sendikaları, Fim, Fiom ve Uilm, Başbakan Meloni'ye yazarak sektör masasını toplamasını istediAdolfo Urso liderliğindeki Ticaret Bakanlığı'ndaki tartışmanın çıkmaza girmesinden şikayetçi ve cevap beklerken Palazzo Chigi'nin altına davetsiz gelmekle tehdit ediyor.
Avrupa hedeflerini gözden geçirin
Bütçe yasasıyla sektörü desteklemek için fonu radikal bir şekilde kesmeye hazırlanan hükümet, Avrupa masasında karbondan arındırma hedeflerini revize etme kartını oynamaya çalışacak. Gelecek hafta Rekabet Konseyi'ne sunum yapacak olan Urso, “Sorun Avrupa ve onun çılgın kuralları” dedi Çekya ile birlikte hazırlanan ve birçok ülke için pazarlık konusu olmayan içten yanmalı motor yasağının 2035'te de korunmasını öneren ancak oraya varmak için izlenecek yolu değiştiren bir belge. Gelecek yıldan itibaren ilk filo karbonsuzlaştırma kısıtlaması yürürlüğe girecek ve Urso'ya göre bu kısıtlama, üreticileri milyar dolarlık cezalara maruz kalmamak için “geleneksel” otomobillerin üretimini de kesmeye zorlayacak.
Stellantis, Tavares: “Teşvikler üreticilere değil müşterilere yardımcı oluyor”
Diego Longhin
20 Kasım 2024
Volkswagen, işçiler maaşlarını kesmeye hazır
Şu ana kadar krizin boyutlarının ve toplumsal etkilerinin henüz tam olarak ortaya çıkmadığı izlenimi ediniliyor. Avrupa otomotiv endüstrisinin kalbi olan Almanya'da en sembolik zorluklar, kıtanın en büyük üreticisi olan Volkswagen'in karşı karşıya olduğu ve son haftalarda – 87 yıldır ilk kez – üç fabrikanın kapatılacağı hipotezini öne süren Volkswagen'in karşı karşıya olduğu bir durum. Pazar ihtiyaçlarına göre çok fazla kapasite üretkenliği. Dün metal işçilerinin iç ve ulusal sendikası IG Metall, şirkete 1,5 milyar avroluk kesintiye yönelik bir karşı plan sunduaynı zamanda fabrikaların kapanmasını önlemek için maaş ikramiyelerinden vazgeçme isteğini de masaya koyuyor, ancak aynı zamanda şirketin devam etmesi halinde “tarihi” bir savaşla tehdit ediyor. Bugün bir müzakere turu daha yapılacak: Bir yönetici, çalışanlara gönderdiği şirket içi mesajda fedakarlıkları kabul etme isteğinin memnuniyetle karşılandığını, ancak fabrikaların kapatılmasının henüz göz ardı edilemeyeceğini söyledi.
Beko 1.935 kişinin işten çıkarıldığını duyurdu. Bakanlık planı reddediyor. Sendikalar: “Endüstriyel yağma”
kaydeden Valentina Conte
20 Kasım 2024
Stellantis, Termoli'deki işten çıkarma fonu
Fırtına, İtalya da dahil olmak üzere Avrupa'nın tüm büyük sanayi ülkelerini vuruyor. Dün Stellantis, Termoli fabrikasındaki işçiler için 16 ila 22 Aralık tarihleri arasında işten çıkarma talebini iletti. Noel tatili arifesinde, Pomigliano ve Cassino tesislerinin geçici olarak durdurulmasına paralel olarak GSE ve V6 içten yanmalı motor üreten hatlar durdurulacak. İşte bu ortamda sektör sendikaları, Fim, Fiom ve Uilm, Başbakan Meloni'ye yazarak sektör masasını toplamasını istediAdolfo Urso liderliğindeki Ticaret Bakanlığı'ndaki tartışmanın çıkmaza girmesinden şikayetçi ve cevap beklerken Palazzo Chigi'nin altına davetsiz gelmekle tehdit ediyor.
Avrupa hedeflerini gözden geçirin
Bütçe yasasıyla sektörü desteklemek için fonu radikal bir şekilde kesmeye hazırlanan hükümet, Avrupa masasında karbondan arındırma hedeflerini revize etme kartını oynamaya çalışacak. Gelecek hafta Rekabet Konseyi'ne sunum yapacak olan Urso, “Sorun Avrupa ve onun çılgın kuralları” dedi Çekya ile birlikte hazırlanan ve birçok ülke için pazarlık konusu olmayan içten yanmalı motor yasağının 2035'te de korunmasını öneren ancak oraya varmak için izlenecek yolu değiştiren bir belge. Gelecek yıldan itibaren ilk filo karbonsuzlaştırma kısıtlaması yürürlüğe girecek ve Urso'ya göre bu kısıtlama, üreticileri milyar dolarlık cezalara maruz kalmamak için “geleneksel” otomobillerin üretimini de kesmeye zorlayacak.
Stellantis, Tavares: “Teşvikler üreticilere değil müşterilere yardımcı oluyor”
Diego Longhin
20 Kasım 2024
Volkswagen, işçiler maaşlarını kesmeye hazır
Şu ana kadar krizin boyutlarının ve toplumsal etkilerinin henüz tam olarak ortaya çıkmadığı izlenimi ediniliyor. Avrupa otomotiv endüstrisinin kalbi olan Almanya'da en sembolik zorluklar, kıtanın en büyük üreticisi olan Volkswagen'in karşı karşıya olduğu ve son haftalarda – 87 yıldır ilk kez – üç fabrikanın kapatılacağı hipotezini öne süren Volkswagen'in karşı karşıya olduğu bir durum. Pazar ihtiyaçlarına göre çok fazla kapasite üretkenliği. Dün metal işçilerinin iç ve ulusal sendikası IG Metall, şirkete 1,5 milyar avroluk kesintiye yönelik bir karşı plan sunduaynı zamanda fabrikaların kapanmasını önlemek için maaş ikramiyelerinden vazgeçme isteğini de masaya koyuyor, ancak aynı zamanda şirketin devam etmesi halinde “tarihi” bir savaşla tehdit ediyor. Bugün bir müzakere turu daha yapılacak: Bir yönetici, çalışanlara gönderdiği şirket içi mesajda fedakarlıkları kabul etme isteğinin memnuniyetle karşılandığını, ancak fabrikaların kapatılmasının henüz göz ardı edilemeyeceğini söyledi.