Muqe
New member
Çevredeki dağların arasında Verona Deniz seviyesinden yaklaşık bin metre yükseklikte bulunan, İtalyan bir mükemmellik Gıda endüstrisi. VE Bonomi Fırını1850'de basit bir fırın olarak kurulan ve şimdi çeşitli nesil değişimlerinden sonra üç kardeş tarafından yönetilen bir aile şirketi Renato, Fausto ve Dario Bonomi. Birçok açıdan erdemli bir şirket, bölgeyle ilişki taahhüt edilene kadarenerji verimliliğibirinciliğiyle övünebilen dünyanın en büyük ladyfinger üreticisiRoverè Veronese fabrikasından dünyanın her yerine gönderiliyor.
Şu anda Forno Bonomi, Kanada'dan Japonya'ya, İsrail ve Çin'den geçerek dünya çapında 110 ülkede ürün dağıtıyor ve ihracat payı %60. Gelecekte %60 daha planlanıyor.Güney Amerika pazarına açılma ve yavaş yavaş dışarıya da bakmaya başlıyoruz Hint alt kıtasıCovid döneminde yaşanan düşüşün ardından, satış 2023'te 77 milyon avroya ulaşarak tekrar artmaya başladı ve altı milyon avronun üzerinde kar elde etti. Şirket her gün 900 kintal bitmiş ürün üretiyor: her şeyden önce ladyfingers, ayrıca amaretti, sfogliatine ve geleneksel Veronese shortcrust pastası ve çeşitli hedef pazarlara göre çeşitlendirilmiş spesiyaliteler.
Forno Bonomi, kedi dili bisküvilerinin üretimi
Şirketin kökleri 1850'ye, Bonomi ailesinin Lessinia Doğal Parkı ve Piccole Dolomiti sıradağlarının kenarındaki küçük Velo Veronese meydanında işlettiği fırına kadar uzanıyor. Üretilen tek şey ekmek ve yerel hammaddelerle yoğrulmuş bazı tipik tatlı çeşitleriydi. İşletme, küçük binanın üst katında yaşayan aileyle sıkı sıkıya bağlı: Şirketin başkanı Fausto Bonomi ve CEO'su kardeşleri Dario ve Renato burada doğdu. Ve tam da babaları Umberto fırını devraldığında işler gerçekten başladı. Fausto Bonomi, “Babam Umberto ve annem Corinna, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra büyük büyük anne ve büyük babalarımıza ait olan aile fırınının yönetimini devraldılar,” diye hatırlıyor. “Amcam kapatmak istedi ama onlar buna inandılar ve kurtardılar. Küçükken zamanımızı okul ve anne babamızın bize sırlarını öğrettiği dükkan arasında bölüştürüyorduk.”
Bonomi Fırını
Bu noktada daha girişimci bir zihniyet hakim olur ve birkaç yıl sonra Verona'daki kitle turizminin patlamasının sunduğu fırsatı yakalamalarına olanak tanır. Fırın, hala el yapımı yöntemlerle yerel bir boyuta sahip olsa da, kulaktan kulağa yayılan ün sayesinde giderek daha uzaklardan müşteri çekmeye başlar. Renato Bonomi, “Bir buçuk kiloluk kupa kek üretmeye başladığımız zamanı hatırlıyorum,” diye açıklıyor. “İnsanlar pazar günleri satın almak için sıraya girerlerdi. Sonra piknik yapmak için aşağıdaki çayırlara giderlerdi. Un, şeker ve tereyağı ile yapılan, ek tatlandırıcılar içermeyen basit bir tarif. Ancak fark, tereyağının kalitesinden kaynaklanır. Arkasında bir hikaye olan kısa bir hamur işidir. Babam bunu buzlu su dolu bir şişe ve soğuk hammaddeler kullanarak elle açardı. İlk başta, buradaki dağın adından dolayı Monte Purga şirketi olan şirket gibi Frolla del Purga olarak adlandırıldı. Sonra adını Forno Bonomi olarak değiştirdik.”
Bonomi Fırını
Birkaç yıl içinde şirket giderek daha fazla büyümeye başladı. Başlangıçta Verona şehrindeki mağazalarda ürün dağıtımıyla, ardından 1980'lerde İsviçre'ye ilk ihracatla. Artan talep, birkaç dakika uzaklıktaki Roverè Veronese'deki bir fabrikaya taşınmaya ve böylece endüstriyel üretime başlamaya yol açtı. Forno Bonomi'den önce sadece elle yapılan tipik bir yerel tatlı olan sfogliatina'ya gelince.
Bonomi ailesi ve ilk fırın, 1850
Uluslararası boyut, bölgeyle ilişkiçok dar kalmaktadır. Şirketin güçlü ekolojik taahhüdü sayesinde geliştirilmiş ve korunmuş bir bölge: tesis yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor, 1 megavatlık bir fotovoltaik sistem, otomatik sıfır emisyon sistemi ve soğurucu soğutuculu bir enerji geri kazanım ünitesi kullanıyor, bu ünite fırınlardan ısıyı odaların iklimlendirilmesi ve proses suyu için geri kazanabiliyor. Çevreye gösterilen özen, tuvaletleri besleyen yağmur suyu tanklarından, üretim sürecinden kalan artıkların hayvancılık sektörü ve yem endüstrisine aktarılmasıyla elde edilen “sıfır atık” hedefine kadar detaylarda da gizlidir.
Renato ve Fausto Bonomi
Bu nedenle Forno Bonomi, dünya çapında genişlemeye devam ediyor ancak temellerini başladığı yerde sağlam bir şekilde koruyor. Fabrikanın 190 doğrudan çalışanının neredeyse tamamı yereldir ve marka da güçlü bir şekilde tanımlanmıştır Verona şehriyle bağlantı: Şirket, 7 Haziran – 7 Eylül 2024 tarihleri arasında Verona şehrinin sembolik anıtının içinde gerçekleşecek olan yaz opera sezonu olan 101. Arena di Verona Opera Festivali'nin resmi sponsorudur. Bu vesileyle Forno Bonomi, Arena'nın resmi satış noktalarında da bulunan Tortafrolla'nın özel kutlama edisyonlarını üretti. Fausto ve Renato Bonomi, “Arena Opera Festivali'nin ikinci yılına sponsor olmak bizi çok gururlandırıyor” diyor. “Tortafrolla'mızı Verona'ya adadık; bölgemizin gelenekleri ve mükemmelliği aracılığıyla da tüm dünyada hayranlık uyandıran kültürel mirasımızı paylaşmak ve yaymak için, bu başarı bizi her zaman Made in Italy'nin gerçek elçileri olmak ve uzmanlıklarımızı 110 ülkede küresel olarak dağıtmak için yeni hedeflere ulaşmaya teşvik ediyor. Tüm bunlar, yerel kaynakların geliştirilmesi ve toplumu ve çevreyi desteklemek için somut eylemler gerçekleştirilmesiyle mümkün oldu”.
Bonomi Fırını
Şirketin Verona bölgesindeki küçük bir köyde küçük bir binada başlayan ve sadece birkaç on yılda dünyanın en ücra köşelerine ulaşan başlangıcından bu yana birçok şey değişti. Ancak bir ayrıntı aynı kaldı: Bonomi ailesi hala fabrikanın yakınında yaşıyor. “Şu sardunyaların olduğu pencereleri görüyor musun? Kardeşim ve ben ailelerimizle birlikte orada yaşıyoruz,” diyor Fausto Bonomi. “Ayrıca arkada bir sebze bahçemiz de var.” Bir şirketin köklerini asla unutmadan yerel toplulukla birlikte nasıl büyüyebileceğinin erdemli bir örneği.
Şu anda Forno Bonomi, Kanada'dan Japonya'ya, İsrail ve Çin'den geçerek dünya çapında 110 ülkede ürün dağıtıyor ve ihracat payı %60. Gelecekte %60 daha planlanıyor.Güney Amerika pazarına açılma ve yavaş yavaş dışarıya da bakmaya başlıyoruz Hint alt kıtasıCovid döneminde yaşanan düşüşün ardından, satış 2023'te 77 milyon avroya ulaşarak tekrar artmaya başladı ve altı milyon avronun üzerinde kar elde etti. Şirket her gün 900 kintal bitmiş ürün üretiyor: her şeyden önce ladyfingers, ayrıca amaretti, sfogliatine ve geleneksel Veronese shortcrust pastası ve çeşitli hedef pazarlara göre çeşitlendirilmiş spesiyaliteler.
Forno Bonomi, kedi dili bisküvilerinin üretimi
Şirketin kökleri 1850'ye, Bonomi ailesinin Lessinia Doğal Parkı ve Piccole Dolomiti sıradağlarının kenarındaki küçük Velo Veronese meydanında işlettiği fırına kadar uzanıyor. Üretilen tek şey ekmek ve yerel hammaddelerle yoğrulmuş bazı tipik tatlı çeşitleriydi. İşletme, küçük binanın üst katında yaşayan aileyle sıkı sıkıya bağlı: Şirketin başkanı Fausto Bonomi ve CEO'su kardeşleri Dario ve Renato burada doğdu. Ve tam da babaları Umberto fırını devraldığında işler gerçekten başladı. Fausto Bonomi, “Babam Umberto ve annem Corinna, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra büyük büyük anne ve büyük babalarımıza ait olan aile fırınının yönetimini devraldılar,” diye hatırlıyor. “Amcam kapatmak istedi ama onlar buna inandılar ve kurtardılar. Küçükken zamanımızı okul ve anne babamızın bize sırlarını öğrettiği dükkan arasında bölüştürüyorduk.”
Bonomi Fırını
Bu noktada daha girişimci bir zihniyet hakim olur ve birkaç yıl sonra Verona'daki kitle turizminin patlamasının sunduğu fırsatı yakalamalarına olanak tanır. Fırın, hala el yapımı yöntemlerle yerel bir boyuta sahip olsa da, kulaktan kulağa yayılan ün sayesinde giderek daha uzaklardan müşteri çekmeye başlar. Renato Bonomi, “Bir buçuk kiloluk kupa kek üretmeye başladığımız zamanı hatırlıyorum,” diye açıklıyor. “İnsanlar pazar günleri satın almak için sıraya girerlerdi. Sonra piknik yapmak için aşağıdaki çayırlara giderlerdi. Un, şeker ve tereyağı ile yapılan, ek tatlandırıcılar içermeyen basit bir tarif. Ancak fark, tereyağının kalitesinden kaynaklanır. Arkasında bir hikaye olan kısa bir hamur işidir. Babam bunu buzlu su dolu bir şişe ve soğuk hammaddeler kullanarak elle açardı. İlk başta, buradaki dağın adından dolayı Monte Purga şirketi olan şirket gibi Frolla del Purga olarak adlandırıldı. Sonra adını Forno Bonomi olarak değiştirdik.”
Bonomi Fırını
Birkaç yıl içinde şirket giderek daha fazla büyümeye başladı. Başlangıçta Verona şehrindeki mağazalarda ürün dağıtımıyla, ardından 1980'lerde İsviçre'ye ilk ihracatla. Artan talep, birkaç dakika uzaklıktaki Roverè Veronese'deki bir fabrikaya taşınmaya ve böylece endüstriyel üretime başlamaya yol açtı. Forno Bonomi'den önce sadece elle yapılan tipik bir yerel tatlı olan sfogliatina'ya gelince.
Bonomi ailesi ve ilk fırın, 1850
Uluslararası boyut, bölgeyle ilişkiçok dar kalmaktadır. Şirketin güçlü ekolojik taahhüdü sayesinde geliştirilmiş ve korunmuş bir bölge: tesis yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor, 1 megavatlık bir fotovoltaik sistem, otomatik sıfır emisyon sistemi ve soğurucu soğutuculu bir enerji geri kazanım ünitesi kullanıyor, bu ünite fırınlardan ısıyı odaların iklimlendirilmesi ve proses suyu için geri kazanabiliyor. Çevreye gösterilen özen, tuvaletleri besleyen yağmur suyu tanklarından, üretim sürecinden kalan artıkların hayvancılık sektörü ve yem endüstrisine aktarılmasıyla elde edilen “sıfır atık” hedefine kadar detaylarda da gizlidir.
Renato ve Fausto Bonomi
Bu nedenle Forno Bonomi, dünya çapında genişlemeye devam ediyor ancak temellerini başladığı yerde sağlam bir şekilde koruyor. Fabrikanın 190 doğrudan çalışanının neredeyse tamamı yereldir ve marka da güçlü bir şekilde tanımlanmıştır Verona şehriyle bağlantı: Şirket, 7 Haziran – 7 Eylül 2024 tarihleri arasında Verona şehrinin sembolik anıtının içinde gerçekleşecek olan yaz opera sezonu olan 101. Arena di Verona Opera Festivali'nin resmi sponsorudur. Bu vesileyle Forno Bonomi, Arena'nın resmi satış noktalarında da bulunan Tortafrolla'nın özel kutlama edisyonlarını üretti. Fausto ve Renato Bonomi, “Arena Opera Festivali'nin ikinci yılına sponsor olmak bizi çok gururlandırıyor” diyor. “Tortafrolla'mızı Verona'ya adadık; bölgemizin gelenekleri ve mükemmelliği aracılığıyla da tüm dünyada hayranlık uyandıran kültürel mirasımızı paylaşmak ve yaymak için, bu başarı bizi her zaman Made in Italy'nin gerçek elçileri olmak ve uzmanlıklarımızı 110 ülkede küresel olarak dağıtmak için yeni hedeflere ulaşmaya teşvik ediyor. Tüm bunlar, yerel kaynakların geliştirilmesi ve toplumu ve çevreyi desteklemek için somut eylemler gerçekleştirilmesiyle mümkün oldu”.
Bonomi Fırını
Şirketin Verona bölgesindeki küçük bir köyde küçük bir binada başlayan ve sadece birkaç on yılda dünyanın en ücra köşelerine ulaşan başlangıcından bu yana birçok şey değişti. Ancak bir ayrıntı aynı kaldı: Bonomi ailesi hala fabrikanın yakınında yaşıyor. “Şu sardunyaların olduğu pencereleri görüyor musun? Kardeşim ve ben ailelerimizle birlikte orada yaşıyoruz,” diyor Fausto Bonomi. “Ayrıca arkada bir sebze bahçemiz de var.” Bir şirketin köklerini asla unutmadan yerel toplulukla birlikte nasıl büyüyebileceğinin erdemli bir örneği.