Garanti veya garanti: fark nedir?

RAM

New member



Bir ürünün vaat ettiklerini yerine getirmemesi can sıkıcıdır. Özellikle yeni satın alınmışsa. Ama bunu kabul etmek zorunda değilsin.


Yeni akıllı telefonunuz, kulaklığınız veya mutfak robotunuzdan çok memnunsunuz, ancak kısa bir süre sonra cihaz artık çalışmıyor mu? Kural olarak, bu endişelenecek bir şey değildir. Çünkü satın almayla birlikte bazı haklara da sahip olmuş oluyorsunuz. Garantinin size ne zaman yardımcı olacağını ve garantinin ne zaman yardımcı olacağını açıklıyoruz.


Garanti veya garanti: fark nedir?


Garanti ile garanti arasındaki temel fark, garantinin yasal düzenlemelere dayalı olarak var olmasıdır. Garanti ise gönüllü bir hizmettir. Tek tip yasal gereklilikler yoktur.


“Satıcılar, satın aldıkları malı ayıpsız olarak alıcılara teslim etmekle yükümlüdür. Bunu yapmazlarsa, alıcılar satıcıdan garanti almaya hak kazanırlar” diye açıklıyor Federal Adalet Bakanlığı web sitesinde.


Satıcı daha sonra kusurlu ürünü onarmalı veya yenisini sağlamalıdır. Buna sonradan yerine getirme denir. Karar alıcıya aittir. Aşağı Saksonya Tüketici Merkezi, “Sonraki yerine getirme başarısız olursa veya mantıksız olursa, başka hak talepleriniz olabilir, satın alma fiyatını düşürebilir veya hatta sözleşmeden çekilebilirsiniz” diyor. Garanti hakkınızı nasıl kullanacağınız hakkında daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.

Önemli


Hediye ise, garantiyi talep etmek için alıcının makbuzuna ihtiyacınız olacaktır.


Garanti, garantiyi sınırlamaz


Yasal garantiye ek olarak üreticiler genellikle ürünlerinin belirli bir kalitesini ve dayanıklılığını garanti eder. Üretici garantisi, yasal garanti taleplerini sınırlamaz. Gönüllü garanti hizmetleri genellikle bir ücret karşılığında uzatılabilir.


Ancak garantinin ücretsiz ya da ücretli olmasına bakılmaksızın, garanti koşullarının içeriğine garantör, yani genellikle üretici tek başına karar verir. Örneğin, hizmetlerini belirli spesifikasyonlara bağlayabilir veya bireysel bileşenleri garanti kapsamı dışında bırakabilir.


Garanti açıkça yazılmalıdır


“Örneğin koltuk takımına yalnızca özel bir bakım ürünü uygulayabilirsiniz veya aşınan parçalar tamamen hariç tutulur. Bu nedenle koşulları dikkatlice okuyun” tavsiyesinde bulunuyor tüketici danışma merkezindeki uzmanlar. Ancak garanti tamamen yasal denetimden yoksun değildir: en azından anlaşılır bir şekilde yazılmalıdır.


Bilmekte fayda var: Garantiden mi yoksa garantiden mi yararlanacağınıza kendiniz karar verirsiniz. Garanti söz konusu olduğunda irtibat kişiniz satıcıdır. Bu hem çevrimiçi hem de sabit perakende satışta geçerlidir.