RAM
New member
Tren makinistlerinin grevi erken sona erdi. Her iki taraf da toplu pazarlık anlaşmazlığıyla ilgili müzakerelere yeniden başlıyor.
Demiryolundaki toplu pazarlık anlaşmazlığında atılım: Her iki tarafın da Cumartesi günü açıkladığı gibi tren makinistleri grevlerine Pazartesi sabahı saat 02.00'de son veriyor. Bu, demiryolunun açıkladığı gibi trenlerin Pazartesi günü tekrar normal programa göre çalışabileceği anlamına geliyor. Şirket ve sendika toplu sözleşmeye yeniden girme konusunda anlaştı. Bunlar en azından 3 Mart'a kadar, yani başka grev kalmayana kadar devam etmelidir.
“Müzakereler nihayet yeniden başladı. Deutsche Bahn İK Direktörü Martin Seiler, “Müşterilerimizin planlama güvencesi var ve çalışanlarımızın da yakın zamanda maaş artışı beklentisi var” dedi. Tüm konular “yapıcı bir atmosferde” tartışılarak nihai müzakereler için bir yol haritası oluşturuldu.
Müzakere çevrelerine göre ilerleme, Seiler ile Weselsky ve diğer müzakereciler arasında Dresden'de yapılan gece görüşmeleri sırasında gerçekleşti. Gruba göre, çalışanların Mart ayında 1.500 avro peşin alması kararlaştırıldı; bu miktar, grubun daha önceki toplu sözleşme görüşmelerinde zaten teklif ettiği 2.800 avroluk enflasyon tazminatı ikramiyesinin bir parçası.
Göm
Toplu iş sözleşmesinde ilk anlaşma
Toplu pazarlık anlaşmazlığının bir çıkmaz noktası olan çalışma saatleri konusunda, demiryolunun da duyurduğu gibi, vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin azaltılmasına yönelik modellerin müzakere edilmesi kararlaştırıldı. GDL patronu Claus Weselsky, “özellikle DB'nin vardiyalı çalışanların çalışma saatlerini azaltmaya yönelik müzakere yapma istekliliğinin” şu anda varılan anlaşma açısından “merkezi önemde” olduğunu açıkladı.
GDL, tam ücret tazminatı ile haftalık çalışma saatlerinin 2028'den itibaren 38 saatten 35 saate düşürülmesi yönünde kesin bir çağrıda bulunmuştu. Demiryolu başlangıçta bunu reddetti, ancak daha sonra bir seçenek modeli teklif etti. Bu, tren makinistlerinin haftada 37 saate kadar çalışabileceği, ancak karşılığında teklif edilen ek ücret artışından vazgeçmek zorunda kalacakları anlamına geliyordu.
Genel olarak şirket şu ana kadar yüzde 13'e kadar daha fazla ücret teklif etti. Dresden'deki görüşmelerde demiryolunun da açıkladığı gibi ücret artışları için sabit tutarlar belirlenmesi konusunda da anlaşmaya varıldı.
Şubat ayında yeni müzakereler
Müzakerelerin bir sonraki turu artık 5 Şubat'ta kapalı kapılar ardında başlayacak. Demiryolunun duyurduğu gibi, gerekirse destek sağlamak üzere iki moderatör çağrılabilecek. 3 Mart'a kadar barış yükümlülüğü üzerinde anlaşmaya varıldı, uzatılması mümkün. İnsan Kaynakları Direktörü Seiler, “Her iki tarafın beyan ettiği hedef, belirlenen süre içinde toplu sözleşmeye varmaktır” dedi.
Toplu pazarlık Kasım ayının başında başladı. Mevcut GDL grevi o zamandan bu yana gerçekleşen dördüncü grev ve demiryolu tarihinde tren makinistleri tarafından yapılan en uzun grev olma yolunda ilerliyordu. GDL, Salı akşamından bu yana yük trafiğinde ve Çarşamba sabahından bu yana yolcu trafiğinde grevde. Başlangıçta grevin yalnızca altı gün sonra Pazartesi günü saat 18.00'de sona ermesi gerekiyordu.
Geçtiğimiz günlerde GDL'ye yönelik pek çok eleştiri yapıldı. Demiryolu, grevin yalnızca şirkete maliyetinin günde yaklaşık 25 milyon avro olduğunu tahmin etti. Köln'deki Alman Ekonomi Enstitüsü, grev günü başına toplam ekonomik hasarın 100 milyon avro olduğunu hesapladı. Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), uzun süreli iş bırakmanın kabul edilemez olduğunu söyledi. Grev hakkına ilişkin değişiklik talepleri Sendika, FDP ve işveren kanadından geldi.
Demiryolundaki toplu pazarlık anlaşmazlığında atılım: Her iki tarafın da Cumartesi günü açıkladığı gibi tren makinistleri grevlerine Pazartesi sabahı saat 02.00'de son veriyor. Bu, demiryolunun açıkladığı gibi trenlerin Pazartesi günü tekrar normal programa göre çalışabileceği anlamına geliyor. Şirket ve sendika toplu sözleşmeye yeniden girme konusunda anlaştı. Bunlar en azından 3 Mart'a kadar, yani başka grev kalmayana kadar devam etmelidir.
“Müzakereler nihayet yeniden başladı. Deutsche Bahn İK Direktörü Martin Seiler, “Müşterilerimizin planlama güvencesi var ve çalışanlarımızın da yakın zamanda maaş artışı beklentisi var” dedi. Tüm konular “yapıcı bir atmosferde” tartışılarak nihai müzakereler için bir yol haritası oluşturuldu.
Müzakere çevrelerine göre ilerleme, Seiler ile Weselsky ve diğer müzakereciler arasında Dresden'de yapılan gece görüşmeleri sırasında gerçekleşti. Gruba göre, çalışanların Mart ayında 1.500 avro peşin alması kararlaştırıldı; bu miktar, grubun daha önceki toplu sözleşme görüşmelerinde zaten teklif ettiği 2.800 avroluk enflasyon tazminatı ikramiyesinin bir parçası.
Göm
Toplu iş sözleşmesinde ilk anlaşma
Toplu pazarlık anlaşmazlığının bir çıkmaz noktası olan çalışma saatleri konusunda, demiryolunun da duyurduğu gibi, vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin azaltılmasına yönelik modellerin müzakere edilmesi kararlaştırıldı. GDL patronu Claus Weselsky, “özellikle DB'nin vardiyalı çalışanların çalışma saatlerini azaltmaya yönelik müzakere yapma istekliliğinin” şu anda varılan anlaşma açısından “merkezi önemde” olduğunu açıkladı.
GDL, tam ücret tazminatı ile haftalık çalışma saatlerinin 2028'den itibaren 38 saatten 35 saate düşürülmesi yönünde kesin bir çağrıda bulunmuştu. Demiryolu başlangıçta bunu reddetti, ancak daha sonra bir seçenek modeli teklif etti. Bu, tren makinistlerinin haftada 37 saate kadar çalışabileceği, ancak karşılığında teklif edilen ek ücret artışından vazgeçmek zorunda kalacakları anlamına geliyordu.
Genel olarak şirket şu ana kadar yüzde 13'e kadar daha fazla ücret teklif etti. Dresden'deki görüşmelerde demiryolunun da açıkladığı gibi ücret artışları için sabit tutarlar belirlenmesi konusunda da anlaşmaya varıldı.
Şubat ayında yeni müzakereler
Müzakerelerin bir sonraki turu artık 5 Şubat'ta kapalı kapılar ardında başlayacak. Demiryolunun duyurduğu gibi, gerekirse destek sağlamak üzere iki moderatör çağrılabilecek. 3 Mart'a kadar barış yükümlülüğü üzerinde anlaşmaya varıldı, uzatılması mümkün. İnsan Kaynakları Direktörü Seiler, “Her iki tarafın beyan ettiği hedef, belirlenen süre içinde toplu sözleşmeye varmaktır” dedi.
Toplu pazarlık Kasım ayının başında başladı. Mevcut GDL grevi o zamandan bu yana gerçekleşen dördüncü grev ve demiryolu tarihinde tren makinistleri tarafından yapılan en uzun grev olma yolunda ilerliyordu. GDL, Salı akşamından bu yana yük trafiğinde ve Çarşamba sabahından bu yana yolcu trafiğinde grevde. Başlangıçta grevin yalnızca altı gün sonra Pazartesi günü saat 18.00'de sona ermesi gerekiyordu.
Geçtiğimiz günlerde GDL'ye yönelik pek çok eleştiri yapıldı. Demiryolu, grevin yalnızca şirkete maliyetinin günde yaklaşık 25 milyon avro olduğunu tahmin etti. Köln'deki Alman Ekonomi Enstitüsü, grev günü başına toplam ekonomik hasarın 100 milyon avro olduğunu hesapladı. Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), uzun süreli iş bırakmanın kabul edilemez olduğunu söyledi. Grev hakkına ilişkin değişiklik talepleri Sendika, FDP ve işveren kanadından geldi.