RAM
New member
GDL grevi şirketler için zorluklar yaratıyor. Teslimatlar gecikebilir ve çalışanlar gecikebilir. Bazıları alternatif buluyor.
Tren makinistleri sendikası GDL, Çarşamba gününden itibaren altı gün grev yapmak istiyor. Vatandaşlar üzerindeki etkisi çok büyük çünkü birçoğu trenlere ve S-Bahn'a bağımlı. Grevden ekonomi de zarar görüyor. Uzmanlar grevin günlük hasarının 100 milyon avro civarında olduğunu tahmin ediyor.
Bazıları bu nedenle üretimlerini tehlikeye atmamak için çözüm arıyor. Bu aynı zamanda vegan gıda üreticisi Veganz için de geçerli: Veganz Group'un kurucusu ve CEO'su Jan Bredack'ın iş portalı Linkedin'de yazdığına göre şirket, çalışanlarını işe yönlendirmek için otobüs kiralıyor. Bredack'a göre tek alternatif şu olabilir: “Beş günlük üretim kesintisi, bunu karşılayamayız ve müşterilerimizden bekleyemeyiz.”
“Artık anlamıyorum”
Veganz'ın patronuna göre “tüm ülke” “rehin” alınıyor: Linkedin'de “Demiryolu yeniden grevde ve bunu artık anlamıyorum” diye yazıyor. Taleplerin “toplumsal olarak kabul edilebilir orantılılık bağlamında gerçekçi olmadığını ve aşırı” olduğunu düşünüyor.
GDL patronu Claus Weselsky'yi sert bir şekilde eleştiriyor. “Ciddi müzakereler yerine saf yüzleşmeye” güveniyor ve demiryolu yönetim kurulundan “koşulsuz teslim olmaktan başka bir şey” talep etmiyor. Ve devamı: “Burada, benim için belirsiz olan saiklerle, tüm şiddetiyle ve tavizsiz, genel kamuoyuna ve toplumsal barışa zarar verecek şekilde yürütülen bir güç mücadelesi görüyorum.”
Deutsche Bahn ve GDL arasında tarife anlaşmazlığı
Deutsche Bahn ile yaşanan anlaşmazlıkta GDL, vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin tam maaş tazminatı ile 38 saatten 35 saate düşürülmesini temel talep olarak öne sürdü. Sendika ayrıca ayda 555 euro daha talep ediyor. Ayrıca bir defaya mahsus olmak üzere 3.000 Euro tutarında vergiden muaf enflasyon ikramiyesi de isteniyor. Toplu sözleşmenin süresi on iki ay olmalıdır. Ayrıca sevkiyat görevlilerinin toplu sözleşme de alması gerekiyor. Demiryolu bunu reddediyor.
Deutsche Bahn, sunduğu son teklifte, ücretlerin ağustos ayına göre yüzde 4,8, Nisan 2025'e göre ise yüzde 5,0 oranında artırılmasını teklif ediyor. Ayrıca, 2.850 avroluk enflasyon telafisi ikramiyesinin de mümkün olduğu kadar çabuk akması gerekiyor. Ayrıca Ocak 2026'dan itibaren tren makinistleri ve tren görevlileri haftalık çalışma saatlerini bir saat azaltabilecek. Alternatif olarak yaklaşık yüzde 2,7 daha fazla maaş da alabilirler. Bu nedenle teklif yüzde 13 daha fazla maaş anlamına geliyor.