RAM
New member
Yeni grev dalgaları ve çok da önceden haber verilmeden: Claus Weselsky ve GDL'nin şimdi ortaya çıkardığı şey hayal gücünün ötesinde. Bu haksız ve acımasız bir yaklaşımdır.
Aslında anlaşılmaz olanı kelimelerle nasıl ifade edebilirim? Deutsche Bahn dört aydır tren makinistleri sendikası GDL ile yeni bir toplu sözleşme müzakeresi yürütüyor. Her iki taraf da 16 haftadır anlaşmaya varamadı. 116 gün boyunca demiryolu müşterileri her yolculuktan önce trenlerinin çalışıp çalışmadığı konusunda endişelenmek zorunda kaldı.
Ve bunların hepsi, GDL'nin patronu Claus Weselsky'nin demiryoluyla yapılan görüşmelerde maksimum taleplerde ısrar etmesi ve bu yıl bölünmüş birliğin başkanlığından ayrılmadan önce açıkça kendisi için bir anıt dikmek istemesi nedeniyle.
Geçen hafta müzakerelerin yeniden çökmesine izin verdikten sonra Weselsky'nin son fikri: Çarşamba akşamı başlayan 35 saatlik bir grev ve ardından sürekli yeni grev dalgası geliyor ki bu da – ve bu yeni – GDL'nin artık 48 saatlik yeterli teslim süresi yok. her zamanki gibi, ama çok daha kısa sürede.
Video | GDL patronu Weselsky: Demiryolu şu anda grevde
Kaynak: Reuters
ben!
Bu şunu açıkça ortaya koyuyor: Weselsky mutlak kaos istiyor. Kimsenin grevlere hazırlanamamasını istiyor. Pazartesi sabahı basın toplantısında söylediği gibi demiryolunun artık güvenilir olmaması gerekiyor. 65 yaşındaki bir adamın ve onun temsil ettiği 10.000'den fazla tren makinistinin boyunduruğundaki bir ülke.
Bu şekilde Weselsky nihayet demiryolundaki tüm endüstriyel eylem sözleşmelerini bozuyor. Önemli olan daha fazla para ve aynı zamanda daha az çalışmak – ben, ben, ben: O ve tren makinistleri bir kez daha daha önce hayal bile edilemeyecek düzeyde bir bencillik sergiliyorlar ve milyonlarca insanı umursamadıklarını gösteriyorlar. yolcu treni.
Çünkü önümüzdeki haftalarda ve muhtemelen aylarda grev dalgalarına katlanmak zorunda kalacaklar. Elbette, tıpkı Lufthansa'nın Perşembe günü grevde olduğu gibi, iş seyahatinde olan bazı kişilerin daha uzun yolculuklar için uçaklara geçmeleri pek mümkün görünmüyor. Birçoğu araba kiralayabilir veya kendi arabasını sürebilir.
Binlerce kişi bir sonraki yolculuk hakkında endişeli
Peki ya arabası ya da uçak alacak parası olmayanlar? Haftalarca süren korku ve titreme onu yine bekliyor. Claus Weselsky sayesinde binlerce Alman için Baltık Denizi'nde uzun süredir planlanan tatil, akraba ziyaretine giden kısa tren yolculuğu kadar belirsiz.
Grevler açıkça toplu pazarlık anlaşmazlıklarının ve ücretler ve çalışma saatleri konusundaki anlaşmazlıkların bir parçasıdır. Ancak bu şekilde GDL tamamen abartıyor. Mobilite sektöründe önceden haber verilmeden başlayabilecek grevler düzenli değil. Haksız ve düşüncesizler.
Geriye kalan tek şey, tren makinistlerinin zaten nakit sıkıntısı çeken grev fonunun yakında tamamen boşaltılacağını ve tren makinistlerinin demiryoluyla düzgün bir şekilde pazarlık yapmak zorunda kalacağını ummaktır. Böylece Almanya üzerindeki baskı nihayet sona eriyor.