GDL patronu Weselsky taleplerine sadık kalıyor

RAM

New member
Demiryolu grevinin üçüncü gününde GDL patronu Claus Weselsky Dresden'deki grevcilerle konuşuyor. Taleplerinden sapmak istemiyor.


Almanya'da bu yıl ikinci kez trenler duruyor. Tren makinistleri sendikası GDL altı günlük grev çağrısında bulundu ve Çarşamba gününden bu yana endüstriyel eylem yapılıyor. Ve bu, demiryolunun tren makinistlerine yönelik bir adım bile atmış olmasına rağmen. Ancak GDL'nin patronu Claus Weselsky, Dresden'deki görünümü sırasında taleplerine sadık kaldı: daha fazla para ve daha iyi çalışma saatleri.


Demiryolu personel müdürü Martin Seiler'in, tren makinistleri sendikasının diğer 18 taşımacılık şirketiyle imzalamış olduğu toplu sözleşmenin aynısını GDL ile müzakere etmek istemediğine inanıyor. Demiryolunun bir sonraki teklifi müzakerelere yol açarsa tren makinistlerinin hâlâ “alacak uzun bir yolu” olacak. Weselsky ancak demiryolu “uygun” bir teklifte bulunduğunda müzakere masasına dönmek istiyor.


GDL toplu pazarlık çatışmasını şiddetlendirebilir


GDL başkanı demiryolu patronlarını kendilerinin başka bir şey olduğuna inanmaktan “kovmak” istiyor. Onlara da “herkes gibi” davranılacaktı. GDL, toplu pazarlık çatışmasını şiddetlendirebilir. Sendikanın bunun için hangi kaynaklara sahip olduğunu buradan okuyabilirsiniz.


Gömülü içerik simgesi resmi


Göm


Demiryolu yakın zamanda ücretlere Ağustos'tan itibaren yüzde 4,8, Nisan 2025'ten itibaren ise yüzde 5,0 oranında artış teklif etti. Ayrıca, 2.850 avroluk enflasyon telafisi ikramiyesinin de mümkün olduğu kadar çabuk aktarılması gerekiyor. Ayrıca Ocak 2026'dan itibaren tren makinistleri ve tren görevlileri haftalık çalışma saatlerini bir saat azaltabilecek. Alternatif olarak yaklaşık yüzde 2,7 daha fazla maaş alabilirler. Bu nedenle teklif yüzde 13 daha fazla maaş anlamına geliyor.


GDL, temel talep olarak vardiyalı çalışanların çalışma saatlerinin 38 saatten 35 saate düşürülmesini ve tam maaş telafisini talep etti. Sendika ayrıca ayda 555 euro daha talep ediyor. Ayrıca, diğer şeylerin yanı sıra, bir defaya mahsus olmak üzere 3.000 avroluk vergiden muaf enflasyon ikramiyesi de talep ediyor. Toplu sözleşmenin süresi on iki ay olmalıdır. Ayrıca sevkiyat görevlilerinin toplu sözleşme de alması gerekiyor. Demiryolu bunu reddediyor.