RAM
New member
GDL ile Deutsche Bahn arasındaki toplu pazarlık müzakerelerinde herhangi bir ilerleme kaydedilmiyor. DB Pazartesi günü müzakere yapmak isterken, GDL grev çağrısında bulunuyor.
Tren makinistleri sendikası GDL yeni bir grev çağrısında bulunuyor. GDL, grevin Salı sabahı 02.00'den Çarşamba 02.00'ye kadar süreceğini duyurdu. Yük taşımacılığında iş kesintilerinin Pazartesi akşamı saat 18.00'de başlaması ve 24 saat sürmesi planlanıyor.
Bu, endüstriyel eylemin duyurulması ile başlaması arasında 24 saatten biraz fazla süre olduğu anlamına geliyor. Sendika patronu Claus Weselsky, bir önceki grevden önce, greve hazırlanmak amacıyla demiryolu ve yolculara gelecekte önemli ölçüde daha az bildirimde bulunulacağını açıklamıştı.
“Weselsky aşırıya kaçıyor”
İş dünyası ve siyasetteki anlaşmazlıklara ilişkin hoşnutsuzluklar artıyor. Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP) Pazar akşamı müzakere etmek yerine grev yapmanın sorumsuzluk olduğunu eleştirdi. “GDL'nin konuşması ve uzlaşmaları araştırması gerekiyor. İşler böyle devam edemez.” Resmi bir tahkim prosedürünün acilen başlatılması gerekiyor. “Bay Weselsky aşırıya kaçmaya devam ediyor.”
Deutsche Bahn da kısa vadeli duyuruyu sert bir şekilde eleştirdi. Şirket Pazar akşamı Berlin'de yaptığı duyuruda, GDL'nin artık grevleri 48 saat önceden duyurmama tehdidini yerine getirdiğini duyurdu. Bu, milyonlarca demiryolu yolcusu ve ekonomi için tam bir dayatmadır” dedi. Grev bir kez daha tüm Alman demiryolu operasyonlarını büyük ölçüde etkileyecek.
Kısa teslim süresine rağmen DB'nin uzun mesafe, bölgesel ve S-Bahn trafiği için yeniden temel bir hizmet sunmaya çalıştığı belirtildi. Bu nedenle uzun mesafe taşımacılığında daha fazla koltuklu daha uzun trenler kullanılmalıdır. Sınırlı teklif nedeniyle DB, uzun mesafe trenlerinde seyahat ederken koltuk rezervasyonunun erken yapılmasını tavsiye ediyor. Bölgesel ve S-Bahn taşımacılığında amaç aynı zamanda temel bir hizmet sunmaktır. Bunun ne ölçüde mümkün olabileceği bölgeden bölgeye büyük ölçüde değişmektedir. Bölgesel ulaşımda mutlaka çok büyük kısıtlamalar olacaktır.
DB Pazartesi günü müzakere yapmak istedi
Demiryolu daha önce Alman Tren Şoförleri Birliği (GDL) tarafından Pazar akşamı saat 18.00 olarak belirlenen yeni bir yazılı teklifin kabul edilmesi için son tarih olarak kabul etmişti. GDL patronu Claus Weselsky, bu toplu pazarlık turunda şu anda altıncı grev olan grevin sorumluluğunu demiryoluna devrederek bunun “kaçınılmaz olarak endüstriyel eyleme yol açacağını” söyledi.
Demiryolundan Pazar günü öğleden sonra yapılan duyuruda, tekliflerin ve çözümlerin doğrudan müzakere masasında sunulup tartışılabileceği belirtildi. Açıklamaya göre DB İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Yalnızca müzakere masasında diyalog yoluyla bir anlaşmaya varabileceğimize inanıyoruz” dedi. Müzakerelerin bu kadar ileri aşamasında yazılı teklif ve cevap alışverişine geçmek verimli olmayacaktır. Alternatif olarak DB resmi tahkim sürecine girmeye de hazır.
GDL, mevcut toplu pazarlık turunda halihazırda beş kez greve gitti ve 35 saat süren beşinci grev ancak Cuma öğleden sonra sona erdi. Geçen hafta bir tur müzakere başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Burada iki moderatör – Schleswig-Holstein Başbakanı Daniel Günther ve eski Federal İçişleri Bakanı Thomas de Maizière (her ikisi de CDU) – her iki tarafa da daha ileri müzakerelerin yapılabileceği bir öneri sundu.